جزییات حمله موشکی و پهپادی پاکستان به مناطقی در سراوان + ویدیو

جزییات حمله موشکی و پهپادی پاکستان به مناطقی در سراوان + ویدیو

بدنبال حمله موشکی روز گذشته ایران به مناطقی در منطقه بلوچستان پاکستان، برخی رسانه های داخلی از حمله تلافی جویانه پاکستان به مناطقی در سراوان خبر می دهند. ارتش و دولت پاکستان انجام این حملات را تایید کرده و مدعی شده اند که در این حملات پایگاه های گروه های خواستار استقلال و جدایی بلوچستان پاکستان را هدف قرار داده اند. پاکستان مدعی شده که این حملات را در عمق ۸۰ کیلومتری خاک ایران انجام داده و هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی را هدف قرار نداده است. در واکنش به این حملات، وزارت امور خارجه ایران کاردار پاکستان را احضار کرده است.

مقایسه قدرت نظامی ایران و پاکستان؛ کدام قوی تر است؟

ویدیوهای حمله پاکستان به ایران

ویدیوهای حمله پاکستان به ایران

ویدیوهای حمله پاکستان به ایران

معاون سیاسی و امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان با تایید شلیک موشک از سمت پاکستان به ایران، دربارۀ انفجارهای بامداد امروز در سراوان گفت: ساعت ۴:۳۰ بامداد امروز یکی از روستاهای مرزی سراوان چند انفجار رخ داده است. در این انفجارها، ۲ مرد، ۳ زن و ۴ کودک جان باخته‌اند که همگی اتباع غیرایرانی هستند.

واکنش مجری شبکه خبر به غیرایرانی بودن کشته شدگان نیز واکنش های منفی بسیاری در میان کاربران شبکه های اجتماعی داشته است.

صفحه توئیتری اخبار نیروهای مسلح پاکستان اعلام کرد که ۷ هدف در ۳ نقطه در خاک ایران (سراوان، شامسر و حنق) که مقر تروریست‌ها بوده را مورد حمله قرار داده است.  صابرین نیوز با انتشار تصاویری نوشته است که این حملات باعث کشته شدن و مجروحیت چند اتباع غیرایرانی و تخریب منازل شده است. گفته می شود قربانیان این حادثه از اتباع غیرایرانی هستند.

مطالب مرتبط
۱۱ نظر

ورود

  • من دی ۲۸, ۱۴۰۲

    اگه غیر ایرانی هستند پس توی ایران چه غلطی می کنند؟؟؟

    • تو دی ۲۸, ۱۴۰۲

      همچین با تعجب میگی انگار تا حالا اتباع افغانستان و پاکستان که اکثرشون غیرقانونی وارد شده‌اند رو توی ایران ندیدی!

    • بلوچن دی ۲۸, ۱۴۰۲

      اونجا اکثرا بلوچ نشینه. من یه مدت زاهدان بودم. با اتوبوس درمانگاه میرفتیم روستاهای اطراف. تقریبا اکثرا شناسنامه ندارن. چون بلوچ ها ساکن اونجا و شرق اونجا که پاکستان میشه هستن. بعدم مرز رو از بین این محل سکونت این قوم کشیدن و الان کلی بلوچ ها اینجان. نصفشون پاکستان. ۲۰ درصد هم تو افغانستان.
      اینها از جایی نیومدن که برن. از اول بودن و مرز رو کشیدن و تقسیم شدن. نمیشه گفت ایرانی نیستن یا هستن. چون این اتفاق قدیم نیوفتاده. همین ۵۰ سال پیشا افتاد.
      ۲۰ سال قبل یه طرح اجرا شد برای شناسنامه دادن و بلوچهایی که قسمت ایران بودن شناسنامه گرفتن. اما سالها هستش که خیلی از بلوچها مهاجرت کردن و میکنن ایران. مثلا بندرعباس زندگی کردم همسایمون بلوچ بود. ولی بلوچ پاکستان. شناسنامه هم نداشتن.
      یا مثلا وقتی میگن پاکستانی هست، منظورش پاکستانی اردو زبان نیست. منظور بلوچ پاکستانی هست. یا بلوچ افغانستان.

      به هر حال فعلا بلوچ های افغانستان به نسبت ایران و پاکستان، زندگی بهتری دارن. چون تماما حقوقشون تضمین شده شناسنامه دارن. به خاطر اینکه افغانستان تولید و محصول نداره اکثر بلوچهای افغانستان تاجر و صاحاب کسب و کار هستن تو افغانستان. برا همین ثروت خوبی دارن.

      بعدش وضع بلوچهای ایران میشه گفت خوبه.

      ولی تو پاکستان وضع بلوچها خیلی خیلی بده. چون پاکستان یه کشور بدونه سرمایه و گاز و نفت هست. مردم اردو زبان پاکستان وضعشون خرابه. برا همین بلوچها که اقلیت هستن و تو مناطق مرزی زندگی میکنن چندبرابر وضعشون خرابتره. شاید بشه گفت نصف بلوچها تو ایران از پاکستان مهاجرت کردن. و دلیل اینکه شناسنامه ندارن هم همینه. به علت بندر گوادر تو پاکستان و جدایی طلبی بلوچها، سیاست پاکستان هم همینه که کم کم بلوچها رو مجبور به کوچ به سمت ایران یا افغانستان کنن. که تقریبا میشه گفت موفق هم شدن. این اجبار هم به صورت عدم توسعه ی زیربنایی ، عدم سرمایه گذاری روی بهداشت و درمان و اموزش تو مناطق بلوچ نشین پاکستان هست. تا اینطوری هی بلوچهای بیشتری کوچ کنن. سیاست جدایی طلبی بلوچها هم از همین پاکستان نشات گرفت. پاکستان برا امن کردن کراچی که بزرگترین شهر و مرکز اقتصادی و بندری پاکستان هست، تصمیم به کوچ اجباری بلوچها گرفت. از دهه ۶۰ شمسی شروع شد. بعدم هر سال شدیدتر کردن. ۱۵ سال پیش هم چین دست به سرمایه گذاری روی یه بندر جدید تو پاکستان گرفت که اسمش گوادر هست. بندر گوادر ۵ برابر بزرگتر از بندر چابهار هستش. الانم به صورت پایلوت از گوادر تا چین جاده زدن و جنس میبرن و میارن. ولی پروژه اصلی ۵ برابر چابهار هست که کم کم تکمیل میشه. و بازم گوادر فقط ۷۰ کیلومتر با مرز ایران فاصله داره و میشه گفت گوادر تا مرز ایران همه بلوچ نشین هستن. ولی هیچ سهمی در توسعه و پروژه های بندری گوادر ندارن. به خاطر همون سیاست کوچ اجباری که در پیش گرفتن.

  • حسین دی ۲۸, ۱۴۰۲

    ببینم ایران عرضه یا توان پاسخ داره یا نه
    این دیگه حمله نظامی مستقیم به ایران هستش هستش

  • محمود خان دی ۲۸, ۱۴۰۲

    پاکستان فردا را نخواهد دید

  • شریف بلوچ دی ۲۸, ۱۴۰۲

    سلام من خودم بلوچم فیلم رودیدم ازصداهای آدم ه‍ایکه تواین مصیبت آسیب دیدن بلوچ هستن و ایرانی اصل هستن من خودم شاهدهستم تومنطقه ی سروان وایرانشهراکثربلوچهای روستاها بچه هاشون شناسنامه ندارن به خاطرهمین شما میگین ایرانی نبودن متأسف شدم براتون اون کثافت هاایرانیاتونوزدن سپاه باید به خاطراون ۴بچه ی معصوم جواب سختی به پاکستان بده اون وقت است که کل بلوچهامیدونن که ایران ما هم به چشم ایرانی نگاه می‌کنه نه اتباع

  • هوادار بلوچ دی ۲۸, ۱۴۰۲

    چرا به این زن و بچه‌ها «شهید» نمیگن؟ چون اتباع غیرایرانی هستن؟؟؟ اصلا اونا مگه شناسنامه دارن که شما فهمیدین ایرانی نیستن؟ خیلی پستین

  • َِِِِّ« دی ۲۸, ۱۴۰۲

    یارو میگه چندتا زن و بچه کشته شدن، مجری میگه خب خداروشکر.
    کی میشه شما بمیرین و ما خدا رو شکر کنیم و بالای قبرتون برقصیم

    • حمید دی ۲۸, ۱۴۰۲

      اصلا اینو نگفت، وقتی شنید در یه انفجار دیگه تلفاتی نداشتیم گفت خداروشکر.
      مگر اینکه از شنیدن و گفتن دروغ خوشتون بیاد، مثل همه فتنه هایی که با دروغ به پا کردین.

      • Haa دی ۲۸, ۱۴۰۲

        آره شما راست میگین 😆
        مثل هواپیمای اکراینی که خودش منفجر شد، اصلا دروغ نگفتین

  • امیرعلی دی ۲۸, ۱۴۰۲

    هر سه کشور ایران و پاکستان و عراق یه سری مشکل هایی داشتند و با یه بازی حساب شده و نمایش های مضحکانه، دارن مشکلات رو از اذهان عمومی پاک می کنند.
    حالا همتون درگیر جنگ خیالی بین این سه تا کشور شدید.