نمایش مهارت‌های نظامی سربازان زن عربستانی در جشن فارغ التحصیلی + ویدیو

نمایش مهارت‌های نظامی سربازان زن عربستانی در جشن فارغ التحصیلی + ویدیو

چند سال پیش عربستان برای اولین بار مجوز ثبت نام زنان برای خدمت سربازی و پیوستن به ارتش را صادر کرد. این تصمیم در چارچوب برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ در عربستان سعودی گرفته شد و به زنان اجازه تقاضای عضویت در نیروهای نظامی به عنوان سرباز در چند استان این کشور را داد. در این سال ها بارها، ویدیوهایی که توانایی و مهارت سربازان زن عربستان را به تصویر می کشند، منتشر شده است. در یکی از جدیدترین ویدیوهایی که اخیرا منتشر شده است، مهارت این سربازان زن عربستانی، مورد توجه قرار گرفت.

مهارت و توانایی نظامی قابل توجه سربازان زن عربستانی

در این ویدیو، سربازان زن عربستانی در جشن فارغ التحصیلی ۱۶۵ سرباز زن در اداره کل زندان‌ها مهارت‌های مختلف خود را به نمایش گذاشتند. وزارت کشور عربستان ویدیویی از سربازان زن در حال اجرای رژه نظامی و اجرای تعدادی فرضیات و مهارت های نظامی برای مقابله با حوادث مختلف امنیتی پخش کرد. سربازان زن هنرهای رزمی، مهارت های دفاع شخصی، درگیری مستقیم با حریف و برخورد سریع، کارآمد، با مهارت و توانایی بالا را به نمایش گذاشتند که نشان دهنده آمادگی آنها است.

سال گذشته نیز وزارت دفاع عربستان سعودی اعلام کرد که این کشور قصد دارد در مشاغل نظامی زنان و مردان را به صورت یکسان جذب کند. در آن زمان وزارت دفاع عربستان از تصمیم خود برای پذیرش و جذب یکپارچه مردان و زنان در مشاغل نظامی و حتی جهت پیوستن به خدمت سربازی از درجه «گروهبان» تا «سرباز» خبر داد. وزارت دفاع سعودی گفت که جذب و به‌کارگیری زنان و مردان توسط نهادهای مربوطه، براساس تخصص‌های موردنیاز وزارت و طبق مدارک تحصیلی داوطلبان انجام خواهد گرفت.

مهارت و توانایی نظامی قابل توجه سربازان زن عربستانی

از طرح ها بلند پروازانه ای مانند پروژه شهر نئوم، تا تغییرات فرهنگی و از بین رفتن سخت گیری های گذشته درخصوص زنان، تبدیل شدن عربستان به یکی مراکز ورزشی و سرگرمی، همه بخش هایی از تغییراتی است که محمد بن سلمان در عربستان رقم زده و آینده‌ی متفاوتی را برای این کشور در نظر گرفته است. با وجود حرف و حدیث های بسیار و مسائل حقوق بشری که در لایه زیرین این طرح ها پنهان شده، عربستان رسما اعلام کرده است که طی ۳۰ سال آینده، خاورمیانه، اروپای جدیدی خواهد شد و این‌بار رنسانس از این منطقه سر بر خواهد آورد.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • امیر بهمن ۲, ۱۴۰۲

    زمانی عربستان سعودی همه ی بدی های حکومت را دوبلکس داشت. عجیب ترین قوانین ضد زن در جهان، وحشناک ترین زندان سیاسی جهان، تعصب بیش از حد روی دین شدید اصطکاک های با کشور های همسایه و…
    اما آل سعود وقتی یه ری برندینگ ساده کرد همتان عاشقش شدید.
    جمهوری اسلامی یه ری برندینگ کند و چهار تا کنسرت با آواز خوانان و رقاص های نیمه برهنه اروپایی و با صرف الکل برگزار کند، همه ی اینهایی که پارسال فحش و شعار می دادند عاشقش می شوند.
    الکی پارسال ما رو علاف خودتون کردید.

    • حمید بهمن ۲, ۱۴۰۲

      دقیقا همینه. متاسفانه خیلی از مردم چشمشون همین ری برندینگ ظاهری رو می‌بینه. عربستان هنوز هم یکی از وحشناک ترین زندان‌های سیاسی جهان رو داره. هنوز هم یک نظام دیکتاتوری سلطنت مطلقه است. جمهوری اسلامی هم روزی برای بقای خودش ری برندینگ خواهد کرد. اگر خودش هم به دلیل درگیری با غرب نتونه این کار رو بکنه یک شاهزاده‌ای چیزی میاد و به ظاهر ری‌برندینگ رو انجام میده در حالیکه اصل قضیه تغییری نمیکنه. تا وقتی اکثریت مردم آزادی های اجتماعی براشون خیلی مهمتر از آزادی سیاسی باشه با همین ظاهرسازی‌ها میشه فریب‌شون داد.

      • پاسخ بهمن ۳, ۱۴۰۲

        مزخرف نگید
        منافقان آلوده گمراه
        طرفدار حکومت ایران نیستم. ولی از شما کافران آلوده گنه کار هم متنفرم

  • امید بهمن ۳, ۱۴۰۲

    حداقل عربستان اسارت نحس (سربازی اجباری) نداره
    همین خوبه
    دست دزد رو هم که قطع می‌کنند هیچ کسی جرأت دزدی هم نداره بهتر از این؟