با سرمربی جدید پرسپولیس آشنا شوید؛ اوسمار ویرا کیست؟

با  سرمربی جدید پرسپولیس آشنا شوید؛ اوسمار ویرا کیست؟

اوسمار ویرا که پیش از این به عنوان دستیار یحیی گل محمدی فعالیت می کرد حالا به‌ عنوان گزینه‌ نهایی هدایت پرسپولیس انتخاب شده است.

بیوگرافی

نام کامل: اسمار لوس ویرا (Osmar Loss Vieira)
زادروز: ۳ ژوئیهٔ ۱۹۷۵ ‏
زادگاه: پاسو فوندو، برزیل
دوران مربیگری: از سال ۲۰۱۳

اوسمار لوس ویرا (Osmar Loss Vieira؛ زادهٔ ۳ ژوئیهٔ ۱۹۷۵) یک مربی فوتبال اهل برزیل است که از  فصل گذشته  به عنوان دستیار مربی برای باشگاه پرسپولیس فعالیت می‌کرد. او در مرداد ماه ۱۴۰۱ به عنوان مربی جدید پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال ایران انتخاب شد و طی قراردادی به این تیم ایرانی پیوست.

جانشین مطهری از برزیل آمد

پس از  جدایی حمید مطهری مربی سابق پرسپولیس، اوسمار ویرا مربی برزیلی دستیار جدید یحیی گل محمدی شد و سرخ پوشان با این مربی برزیلی به توافق رسید.

این مربی نام آشنا و معروف بزریلی به‌عنوان دستیار گل محمدی جانشین مطهری شد تا فصل  جدیدی در مربیگری برای او در فوتبال آغاز شود.

 مربی برزیلی پرسولیس کیست؟  

اوسمار ویرا، فوتبال را کودکی و بطور حرفه‌ای از نوجوانی در آکادمی اینترناسیونال آغاز کرد و در طول فعالیت‌های فوتبالی خود در تیم هایی چون اینترناسیونال، ژوونتود، فلومیننزه و… توپ زده است.

وی پس از خداحافظی از فوتبال در حال حاضر به عنوان مربی فوتبال فعالیت می کند و در کارنامه ایشان مربیگری و دستیار مربی تیم هایی مانند زیر ۲۰ سال کورینتیانس و تیم براگانتینو، کورینتیانس (دستیار) گوارانی، ویتوریا، اینترناسیونال (دستیار) و… دیده می‌شود.

اوسمار مربی جدید پرسولیس پیش از پیوستن به این تیم، مربی موقت تیم اینترناسیونال بود. او در رده‌های سنی زیر ۲۰ سال فوتبال و جوانان تجربه زیادی دارد.

کارنامه حرفه‌ای و ورزشی اوسمار ویرا

وی مدتی مربی ژوونتود بود و سپس هدایت تیم جوانان اینترناسیول را برعهده گرفت و مدتی نیز هدایت آکادمی فلومیننسه را برعهده داشت.

اوسمار ویرا در سال ۲۰۱۹ هدایت دو تیم گوارانی و ویتوریا را برعهده داشت و در سال ۲۰۲۰ دوباره به عنوان دستیار به اینترناسیول پیوست تا انتهای فصل ۲۰۲۱ در این تیم ماند.

او در آغاز فصل ۲۰۲۱ هدایت سیانورته در لیگ سطح اول ایالت پارانای برزیل را برعهده گرفت. در کل بیشترین همکاری این مربی فوتبال اهل برزیل با تیم ایننرناسیونال بود و حالا در اولین تجریه خود در یک تیم ایرانی باید دید چه عملکردی را نشان خواهد داد.

عملکرد مربیگری

اوسمار لس ویه‌را در سال‌های اخیر و در سال ۲۰۲۱ در باشگاه اینترناسیوناله در سری آ برزیل دستیار اول و در فصل ۲۰۲۰/۲۱ نیز در اینتر ناسیونال سری آ دستیار بوده و برای دو بازی سرمربی شد. اوسمار مربی پرسپولیس از سال ۲۰۱۱ و از فوتبال پایه شروع کرده و سپس در باشگاه‌های بزرگ اینترناسیونال و کورینیتانس برزیل در سری ۱ دستیار بوده و در سری بی هم سابقه سرمربیگری داشته است.

 از کسب سه گانه تا سرمربیگری در پرسپولیس

اوسمار در فصل گذشته همراه یحیی گل محمدی حضور موفقی در کادر فنی پرسپولیس داشته و با کسب قهرمانی در لیگ و جام حذفی و سوپرجام، با کسب سه گانه، عملکرد خوبی را در کادرمربیگری قرمز‌های پایتخت داشت.

منبع: borna
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود