ماجرای حمله‌ی خشونت آمیز یک ناظم به دختربچه‌ای ۱۱ ساله به خاطر افتادن مقنعه

ماجرای حمله‌ی خشونت آمیز یک ناظم به دختربچه‌ای ۱۱ ساله به خاطر افتادن مقنعه

مادر یک دختربچه ۱۱ ساله پس از دیدن آثار کبودی و زخم روی گردن دخترش متوجه شد که ناظم مدرسه به خاطر یک لحظه افتادن مقنعه دخترش در حیاط مدرسه ای که حتی سرایدارش هم زن است، به او حمله کرده و به گردنش آسیب زده است. اما متاسفانه آسیب ها تنها فیزیکی نبود.

ماجرای حمله‌ی خشونت آمیز یک ناظم به دختربچه‌ای ۱۱ ساله به خاطر افتادن مقنعه

اعتماد: اواسط دی ماه سال جاری، در مدرسه دخترانه […] در خیابان دربند تهران، دانش‌آموز ۱۱ ساله‌ای از سوی ناظم مدرسه‌اش مورد آزار و اذیت فیزیکی قرار می‌گیرد. این دانش‌آموز پس از این اتفاق دچار حملات پانیک (حمله عصبی ناشی از ترس و اضطراب) می‌شود و حدود یک الی دو هفته به مدرسه نمی‌رود. مادر این دانش‌آموز پس از اتفاقی که برای دختر یازده ساله‌اش در مدرسه افتاد به کلانتری ۱۶۳ ولنجک؛ نزدیک محل زندگی‌شان شکایت می‌کند. پلیس در نامه‌ای به پزشکی قانونی، این دانش‌آموز را برای انجام معاینات و طی کردن مراحل قضایی معرفی می‌کند.

مطابق ماده ۷۷ آیین‌نامه انضباطی مدارس، اعمال هرگونه تنبیه از جمله اهانت، تنبیه بدنی و تعیین تکالیف درسی جهت تنبیه دانش‌آموزان ممنوع است. به گفته «فاطمه قاسمی‌زاده»، روانشناس کودک؛ یکی از علل خودکشی کودکان و نوجوانان، آزار و اذیت‌های ساختاری یا اجتماعی است.

این ناظم قبلا هم یک دانش‌آموز کلاس ششمی را کتک زده بود

ماجرای حمله‌ی خشونت آمیز یک ناظم به دختربچه‌ای ۱۱ ساله به خاطر افتادن مقنعه

مادر این دانش‌آموز در مورد روز حادثه می‌گوید: «دو هفته پیش وقتی زنگ ورزش تمام شده بود و دخترم مشغول جمع کردن وسایل ورزشی بوده، ناخواسته مقعنه از سرش به دور گردنش می‌افتد. ناگهان ناظم مدرسه به سمت دخترم حمله می‌کند و دخترم را از ناحیه گردن مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد. حتی سرایدار مدرسه هم خانم است، اما نمی‌دانم چرا ناظم مدرسه این واکنش را نشان داده. بعد از این اتفاق ناظم سریع به سمت راهرو مدرسه دویده و دخترم هم گریه‌کنان به سمت پله‌های ورودی سالن مدرسه رفته و آنجا نشسته و گریه کرده؛ این صحنه را دوربین‌های داخل سالن مدرسه ثبت کردند. معلمان مدرسه وقتی می‌بینند دخترم در حال گریه کردن است به سمتش می‌روند و می‌پرسند چه اتفاقی افتاده! دخترم هم به آنها می‌گوید خانم ناظم به گردنم چنگ انداخته و گفته چرا مقنعه از سرت افتاده! معلمان مدرسه پس از شنیدن این ماجرا ناراحت می‌شوند و چون ناظم مدرسه با آنها هم رفتار مناسبی نداشته نزد مدیر مدرسه می‌روند و ماجرا را توضیح می‌دهند و گردن دخترم را به مدیر مدرسه نشان می‌دهند. مدیر مدرسه هم ناراحت می‌شود و پماد ضد التهاب به گردن دخترم می‌زند و ساعت ۱۲ او را با سرویس مدرسه راهی خانه می‌کنند.»

ماجرای حمله‌ی خشونت آمیز یک ناظم به دختربچه‌ای ۱۱ ساله به خاطر افتادن مقنعه

او در ادامه می‌گوید: «آن روز سرکار بودم که دیدم دخترم چند بار با من تماس گرفت. دیدم حرفی نمی‌زند و مرتب من‌من می‌کند. به دخترم گفتم اگر با من کاری نداری جلسه هستم. وقتی رسیدم خانه دیدم معلم دخترم دارد با من تماس می‌گیرد. به دخترم گفتم چیزی شده معلمت با من تماس گرفته! یک دفعه دخترم دستش را از روی گردنش برداشت. شوکه شده بودم. یک طرف گردن دخترم زخم و کبود شده بود. از او پرسیدم چی شده؟ که ماجرا را برایم تعریف کرد. بعد هم معلم دخترم با من صحبت کرد و از طرف ناظم مدرسه از من عذرخواهی کرد. آن شب از گردن دخترم عکس گرفتم در گروه مدرسه‌اش گذاشتم و زیر عکس نوشتم که ناظم مدرسه این کار را کرده و من حتما شکایت خواهم کرد. فردای همان روز به کلانتری ۱۶۳ ولنجک رفتم و ضرب و شتم دخترم از سوی ناظم مدرسه‌اش را به پلیس اطلاع دادم. پلیس به پزشکی قانونی نامه نوشت. به پزشکی قانونی مراجعه کردم. کارشناسان پزشکی قانونی گفتند یک درصد دیه انسان کامل را برای دخترتان در نظر می‌گیریم، اما موضوع مهم‌تر این است که دخترتان به لحاظ روحی آسیب دیده و باید او را پیش تراپیست ببرید.»

ماجرای حمله‌ی خشونت آمیز یک ناظم به دختربچه‌ای ۱۱ ساله به خاطر افتادن مقنعه

مادر این دختر ۱۱ ساله در مورد رفتارهای قبلی ناظم مدرسه می‌گوید: «این ناظم بار اولش نیست که این کار را کرده. چند وقت پیش هم یک دختربچه کلاس ششمی را کتک زده بود و او هم پدرش را به مدرسه آورده بود، اما با پادرمیانی مدیر مدرسه موضوع ختم به خیر می‌شود. این را هم بگویم موقع ثبت‌نام دخترم، همین خانم ناظم رفتارهای بسیار توهین‌آمیزی با خود من هم داشت یا یک نمونه دیگر از رفتارش با دخترم این بود که وقتی دخترم به خاطر نزدیک بودن سرویس بهداشتی دبیرستانی‌ها مجبور شده بود از آنجا استفاده کند، ناظم مدرسه سریع پشت سر او وارد سرویس بهداشتی شده و در توالتی که دخترم داخل آن بوده را با مشت کوبیده. دخترم هم ترسیده و شلنگ آب از دستش در رفته و تمام لباس‌هایش خیس شده بود. آن روز وقتی به خانه آمد، گفتم چرا لباس‌هایت خیس است؟ گفت خانم ناظم در توالت را کوبید، من هم ترسیدم و شلنگ آب از دستم در رفت.»

ماجرای حمله‌ی خشونت آمیز یک ناظم به دختربچه‌ای ۱۱ ساله به خاطر افتادن مقنعه

او می‌گوید: «پیگیر شکایت‌ها و طی کردن مراحل قضایی بودم که متوجه شدم مدیر و کادر مدرسه این موضوع را به آموزش و پرورش منطقه اطلاع دادند و آنها هم حکم اخراج این ناظم را امضا کردند. دخترم قبل از اخراج ناظم به خاطر ادامه‌دار بودن رفتارهای زشت او به دوستانش گفته بود که بالاخره از دست خانم ناظم خودم را می‌کشم. دوستانش این موضوع را به معلمان‌شان گفتند و آنها هم احساس خطر کردند و به مدیر مدرسه اعلام کردند. از وقتی که ناظم اخراج شده حال دخترم خیلی بهتر است.»

مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • ب بهمن ۸, ۱۴۰۲

    نود درصد این خانم جلسه ای ها …اند.