بهترین و بدترین بازیکن تیم ملی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا

بهترین و بدترین بازیکن تیم ملی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا

جام ملت‌های آسیا با نمایش متفاوت از سوی بازیکنان تیم ملی همراه بود. تیم ملی ایران بعد از شش بازی در جام ملت‌های آسیا، از دور رقابت‌ها کنار رفت تا نمایش و عملکرد شاگردان امیر قلعه‌نویی مورد نقد و بررسی جدی کارشناسان و البته هواداران فوتبال قرار بگیرد.

ملکرد بازیکنان تیم ملی در جام ملت های آسیا

در این بین باتوجه به ناکامی ایران در صعود به فینال، بیشتر نقدها سویه منفی داشت و بازیکنان تیم ملی هم از انتقادات طرفداران و کارشناسان در امان نبودند و چه بسا با شدیدترین لحن ممکن مورد انتقاد قرار گرفتند.

ملکرد بازیکنان تیم ملی در جام ملت های آسیا

از بین بازیکنان تیم ملی البته پیام نیازمند، حسین حسینی، سامان فلاح و آریا یوسفی فرصت بازی پیدا نکردند و صادق محرمی و مجید حسینی نیز دچار مصدومیت شدید شده و تورنمنت را از دست دادند. همچنین مهدی ترابی، شهریار مغانلو و رضا اسدی سه بازیکنی بودند که فرصت چندانی برای بازی به دست نیاوردند.

اما قضاوت عمومی در مورد ۱۸ بازیکن دیگر تفاوت‌های جدی با یکدیگر دارد و نظرات مختلفی در مورد کیفیت و عملکرد این بازیکنان در فضای مجازی، تلویزیونی و مطبوعاتی کشور ارائه می‌شود.

ملکرد بازیکنان تیم ملی در جام ملت های آسیا

پیروز قربانی کارشناس فوتبال درخصوص عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت های آسیا اظهار داشت: الان که تورنمنت تمام شده باید بگوییم. واقعیت این است که ساختار دفاعی خیلی ضعیفی داشتیم. همین باعث شد تیم ملی علیرغم شایستگی که داشت نتیجه نگیرد. به نوع گل‌هایی که خوردیم یا پنالتی‌هایی که دادیم توجه کنید. یک مشکل را در همه بازی‌ها داشتیم و روی این کار نشد. این را می‌توان به عنوان یک انتقاد از کادرفنی در نظر گرفت. باید این مشکل را تشخیص می‌دادند. باید به نوع پوشش و فاصله بازیکنان تیم توجه می‌شد.

خداداد عزیزی نیز پس از باخت تیم ملی ایران مقابل قطر گفت: تفاوت قطر و ژاپن این بود که قطر بلد بود جلوی بکش زیرش ما، چگونه ایستادگی کند، اما ژاپن بلد نبود. تاکتیک تیم ملی فقط پرتاب اوت و سانتر بود.

ملکرد بازیکنان تیم ملی در جام ملت های آسیا

محمد نوری درباره شکست ایران مقابل قطر و حذف از جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ گفت: طارمی علنا کاری نکرد و اگر روی سکوها می‌ماند برای تیم ملی بهتر بود. طارمی اگر ستاره است برای باشگاهش ستاره است نه برای تیم ملی.

وی در ادامه اظهار داشت: قبلا هم گفته بودم که دفاع ایران آسیب‌پذیر است. کنعانی و شجاع استاندارد نیستند و برای تیم ملی بسیار کوچک هستند؛ هر ۳ گل ما روی اشتباه این ۲ بزرگوار صورت گرفت. اگر وقت می‌گذاشتند و ۲ مدافع مرکزی‌ تاپ بین این همه استعداد در فوتبال ایران کشف می‌کردند این‌گونه مقابل قطری‌ها سرخورده نمی‌شدیم.

ملکرد بازیکنان تیم ملی در جام ملت های آسیا

نوری توضیح داد: از عملکرد رضاییان راضی هستم، او در رفت‌وبرگشت‌ها موفق بود و اگر آن‌جا نبود معلوم نمی‌شد که شجاع چگونه از پس عفیف برمی‌آمد. این اعتقادات مربی است و خودش هم جوابگو است اما این‌که ۲ بازیکن مستعد به نام محبی و قایدی را با این‌که مقابل ژاپن از جان مایه گذاشتند و بازیکنان موثری بودند در ترکیب نگذاری، جای تعجب دارد.

ملکرد بازیکنان تیم ملی در جام ملت های آسیا

وی در نهایت گفت: از امید ابراهیمی تشکر می‌کنم که هم به خودش احترام گذاشت و هم به هواداران؛ بابت این همه سال تلاش برای تیم ملی از او تشکر می‌کنم. بهتر است خیلی از بازیکنان دیگر به ابراهیمی نگاه کنند؛ شجاع، کنعانی، حاج‌صفی و یا حتی طارمی دیگر به درد بازی ملی نمی‌خورند و پا به سن گذاشته‌اند و به نفع خودشان است که از تیم ملی خداحافظی کنند. سردار آزمون، جهانبخش و قدوس یک جام جهانی دیگر راه دارند. صیادمنش، قایدی، محبی، حسین‌زاده، یاسین سلمانی و … آینده فوتبال ایران هستند و از الان باید به آن‌ها بها داد و با چارچوب رقابت بین‌المللی آشنا شوند. بزرگ‌ترها سریعا این سایه را بردارند.

در نهایت به نظر شما کدام‌یک از بازیکنان تیم ملی ایران در جام ملت‌ها شایسته دریافت عنوان بهترین بازیکن است و از آن سو کدام‌یک ضعیف‌ترین عملکرد را در جام ملت‌ها داشت؟

یک نظر

ورود

  • ایرانی بهمن ۲۳, ۱۴۰۲

    رامین رضائیان عالی بود و حق الناس برگردن اونایی هست که زحمات ایشون را فنا دادند