ماجرای انفجارهای خرابکارانه در خط لوله گاز سراسری در فارس و چهارمحال و بختیاری + ویدئو

ماجرای انفجارهای خرابکارانه در خط لوله گاز سراسری در فارس و چهارمحال و بختیاری + ویدئو

طبق اعلام مسئولان، حوالی ساعت یک بامداد امروز چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ ماه در اثر اقدامات خرابکارانه، انفجارهایی در خط لوله گاز سراسری کشور در شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان خرم بید در فارس اتفاق افتاد. خوشبختانه این انفجارها تلفات جانی نداشته و به کسی آسیب نرسیده است. به گفته ی مسئولان، در حال حاضر مشکلی در تامین گاز شهرها وجود ندارد و اندک مشکلات ایجاد شده در روستاهای اطراف محل انفجار نیز به زودی برطرف خواهد شد.

ویدئوهایی نیز از وضعیت خط لوله گاز در محل انفجارها در بروجن و خرم بید منتشر شده است.

جزئیات حادثه انفجار در خط لوله گاز سراسری در فارس و چهارمحال و بختیاری

در ساعت ۱:۵۰ بامداد امروز دو خط از ۴ خط لوله گاز سراسری که از شهرستان بروجن می‌گذرد دچار انفجار و آتش‌سوزی شد که موجب رعب و وحشت مردم شهر‌های بروجن، بلداجی و گندمان شد، به طوری که مردم منازل مسکونی خود را ترک کردند و به خیابان‌ها آمدند.

سعید عقلی مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به انفجار خط لوله گاز سراسری توضیح داد: این اقدام خرابکارانه تروریستی بامداد امروز حوالی ساعت یک بامداد در چند منطقه خطوط اصلی سراسری گاز انجام شد که جلسه مدیریت بحران بلافاصله با حضور وزیر نفت، معاونان وزارت‌خانه و همه دستگاه‌های امنیتی در همان ساعت اولیه برگزار شد.

وی افزود: با مدیریت شبکه گاز کشور موفق شدیم شبکه گاز را در همه شهرها و روستاها پایدار نگه داریم البته بخشی از روستاهای استان اصفهان که نزدیک این خط هستند اکنون دچار افت فشار و قطعی گاز هستند که با هماهنگی مدیریت بحران استان اصفهان، در حال تأمین سوخت مایع و گاز مایع (ال‌پی‌جی) برای مردم منطقه هستیم.

مدیر مرکز راهبری گاز کشور تصریح کرد: اکنون مناطق ایمن‌سازی شدند و عملیات اجرایی تعمیرات آغاز شده است.

به گفته عقلی، انفجارها در دو نقطه (شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری و صفاشهر استان فارس) رخ داده است.

کرمی، فرماندار بروجن نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بروجن، اظهار داشت: در حالی که از طرف شرکت ملی گاز اعلام شده که انفجار خط لوله بروجن شهرکرد اقدامی خرابکارانه است اما هنوز این موضوع به طور رسمی تایید نشده است اما احتمال این موضوع وجود دارد.

وی مطرح کرد: نیروهای امدادی، شهرداران، دهیاران، پلیس‌راه، راهداری، هلال احمر، اورژانس و … بلافاصله در محل انفجار حضور داشتند. خوشبختانه این انفجار، تلفات جانی و مالی وجود نداشته است.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود