مقایسه شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی ایران و عربستان و نتایج تأمل برانگیز آن + نمودار

مقایسه شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی ایران و عربستان و نتایج تأمل برانگیز آن + نمودار

زمانی در ایران، نگاهی تحقیرآمیز نسبت به سایر کشورهای خاورمیانه وجود داشت و آنها را فاقد اقتصاد پیشرفته و ساختار فرهنگی و اجتماعی مناسب می‌پنداشتند. اما امروزه با مشاهده رشد چشمگیر شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی کشورهایی مانند عربستان و مقایسه آن با وضعیت نابسامان داخلی ایران، انگار ورق برگشته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد عربستان در تمامی شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی بالاتر از ایران است. تنها در نرخ سن امید به زندگی هر دو کشور یک میزان پیشرفت را داشته‌اند.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
۷ نظر

ورود

  • محمود اسفند ۱, ۱۴۰۲

    با صدتا موشک حوثی ها اقتصاد آل سعود یک شبه ویران می شود

    • علی اسفند ۱, ۱۴۰۲

      اینم از افکار یک ساندیس خور که بهش ظاهراً ساندیس نرسیده
      به امید روزی که آدم های امثال شما رو دیگه نبینیم

      • محمد اسفند ۱, ۱۴۰۲

        خب راست میگه اگه به هر دلیلی آمریکا دست حمایتش رو از عربستان برداره با کله سقوط میکنه

  • حاج حشمت اسفند ۲, ۱۴۰۲

    با این اعداد تخیلی نمی‌توانید عربستان را پیشرفته تر از ایران نشان دهید
    ایران در همه زمینه ها قدرت اول منطقه است

  • ناشناس اسفند ۳, ۱۴۰۲

    سواد رسانه ای چیز خوبیه ، این خبرو چندین جا دیدمش ، چرته . شما اگه یه ذره تحقیق و مطالعه بکنید و آمار های بین المللی رو بررسی کنید و اطلاعات هاود سازمان ها و نهاد های کسور عربستان رو نگاه کنید ، متوجه میشید این چرته . نمونش : گفته برابری جنسیتی در عربستان بهتر از ایرانه !!
    ابنجا زن ها از دانشگاه تا ادارات رو گرفتن ، توی عربستان زنا تا همین چند سال پیش حق رای و رانندگی نداشتن . اون موقع میگن مال عربستان بهتر از ایرانه . یا مثلا عربستان با این همه میلیارد دلاری خرج و اوردن بازیکنای خارجی در تیمش ، نهایتا یه مرحله بعد از گروهی توی جام جهانی حذف شد . بماند که ایران با ۴۰ سال تحریم و این همه جنگ و حوادث تروریستی و فشار های خارجی داشته . نمیگم ایران بی ایراده و بی مشکل ، ولی از لحاظ نظامی ، ورزشی ، فرهنگی و سواد و عدالت از عربستان با پادشاهی ظالم خیلی بهتره

  • احمد اسفند ۵, ۱۴۰۲

    موشک خوبه ولی ما نتونستیم از این نقطه قوت به درستی استفاده کنیم هرچیزی نباید اشکار کرد و هر سخنی را هرجا نباید زد بسیار خوب پیش رفتیم ولی سیاست سخنوری نداشتیم و دهن لق ما داره باعث نابودی ما میشود

  • هادی اسفند ۵, ۱۴۰۲

    مغزهای پوسیده زنگ زده