سئو چیست و چرا برای سایت شما ضروری است؟

سئو چیست و چرا برای سایت شما ضروری است؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

زمانی که وارد حوزه سئو می شوید و این حرفه را به عنوان شغل خود انتخاب می کنید، باید این موضوع را بدانید که افراد زیادی با مفهومی از آن آشنا نیستند؛ یعنی زمانی که می گویید “من یک سئوکار هستم” همیشه با سوالاتی مانند “سئو چیست؟” و یا “سئو دقیقا چه کاری انجام می دهد؟” مواجه خواهید شد.

سئو چیست و چرا برای سایت شما ضروری است؟

حالا این سوال را جواب دهید: اگر بخواهید تخصص سئو و استفاده های آن را در یک پاراگراف توضیح دهید، چه می گویید؟

سئو(SEO = Search Engine Optimization) یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو، مجموعه‌ای از روش‌ها و تکنیک‌هایی است که با هدف بهبود رتبه‌بندی و دسترسی به یک وب‌سایت در نتایج موتورهای جستجو انجام می‌شود.

به زبان خیلی ساده، سئو باعث می شود صفحات مختلف وبسایت شما زمانی که کاربران عبارات مرتبطی را سرچ می کنند، در لینک اول، دوم و یا سوم گوگل قرار گیرد.

همانطور که می دانید، در این روزها به دلیل استفاده روزافزون مردم از اینترنت، مهم است که اگر کسب و کاری دارید، برای آن یک سایت راه اندازی کرده و با استفاده از خدمات سئو، آن را به لینک های برتر گوگل منتقل کنید. به این ترتیب در مدت زمان کوتاهی می توانید رشد شگفت انگیز کسب و کار خود را مشاهده کنید.

سئو چیست و چرا برای سایت شما ضروری است؟

چرا سئو سایت باید اولویت بیزینس شما باشد؟

حالا که در مورد مفهوم کلی “سئو” آشنا شدید، وقت آن رسیده که در مورد ضرورت سئو سایت صحبت کنیم. تصور کنید شما یک فروشگاه مواد غذایی خیلی خوب و بزرگ دارید. این فروشگاه تمام مواد غذایی مورد نیاز برای تمام جامعه را دارد. این فروشگاه بزرگ در نقطه ای از شهر تاسیس شده که هیچکس نمی تواند آن را ببیند. شانس بالا رفتن فروش آن فروشگاه چقدر است؟

آیا می توان امیدوار بود که فروش آن به حدی برسد که لیاقتش را داشته و برایش تلاش کرده است؟

خب سئو سایت هم همین کار را قرار است بکنید. گر شما یک سایت فروشگاهی، آموزشی، خدماتی، شرکتی و یا هر مدل دیگری داشته باشید اما مردم نتوانند آن را ببینند، اصلا سایت نداشته باشید، بهتر است!

سئو چیست و چرا برای سایت شما ضروری است؟

هزینه سئو در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

حالا ممکن است برای شما هم سوال پیش آمده باشد که “خب! سئو که خوب است اما به چه قیمتی؟!”. موارد بسیار زیادی می تواند برای تعیین دقیق هزینه سئو تاثیرگذار باشد. این تعرفه بر اساس فاکتورهایی مانند مدت زمان قرارداد، حجم کاری که سایت نیاز دارد، اندازه کسب و کار شما، حوزه کاری و … مشخص می شود.

برای مثال پروژه هایی که در ویکی دمی داشتیم، در زمینه های مختلف کاری تقسیم بندی میشدند. برخی می خواستند فقط در کلمات کلیدی مشخص شده ای در لینک های برتر قرار گیرند اما برخی دیگر صفر تا صد سئو سایت را بر عهده ما میگذاشتند. این یعنی باید لیستی از کلمات کلیدی را با کیورد ریسرچ به دست آورید و با بررسی رقبا و تحلیل بیزینس اهداف کسب و کار را مشخص کنید.

۱. بسته های طلایی سئو نیازمند هزینه بیشتر!

بسته های سئو سایت ویکی دمی در ۳ پلن برنزی، نقره ای و طلایی به شما ارائه داده میشود. برای مثال پلن برنزی نتیجه سئو سایت را از ۷ ماه به بعد نتیجه خواهد داد و برخی از خدمات مانند “صفحه سازی برای لندینگ های مهم” و یا “تضمین امنیت سایت” را ندارد. در مقابل پلن طلایی میتواند سایت شما را به صورت کامل پوشش دهد.

برای انتخاب نیاز به کمک دارید؟ می توانید با شماره ۰۹۱۲۸۹۰۹۲۴۸ تماس بگیرید تا کارشناسان ما بتوانند به شما در تصمیم گیری بهتر کمک کنند.

۲. زمین بزرگتر، نیاز به شخم بیشتر دارد!

ممکن است شما هم مشاهده کرده باشید که برخی سایت ها محصولات و خدمات کمتری ارائه می کنند و در مقابل برخی سایت ها آنقدر عظیم هستند فقط گشتن در تمام صفحه هایش ممکن است روزها طول بکشد.

زمانی که وبسایت شما کوچک باشد، بهینه سازی آن بسیار راحت تر است و از آنجا که معماری و ساختار سایت نسبتا ساده است، کارشناسان می توانند مدت زمان کمتری برای آن صرف کنند.

حجم وبسایت به تعداد صفحات، محتوا، تصاویر، ویدیوها و سایر عناصر موجود در وبسایت اشاره دارد. این عوامل می‌توانند تأثیر زیادی بر فرآیند بهینه‌سازی سئو داشته باشند. به بیان دیگر، با افزایش حجم محتوا، نیاز به تحلیل و بهینه‌سازی محتوا نیز افزایش می‌یابد که یعنی نیازمند زمان و تلاش بیشتری هستند.

۳. سئو تضمینی، همان چیزی که نیاز دارید

ویکی دمی برای خدمات سئو خود ۲ گزینه در مقابل شما قرار می دهد:

  • خدمات سئو پایه
  • خدمات سئو تضمینی

بسیاری از شما ممکن است برایتان سوال پیش آمده باشد که تفاوت میان سئو پایه و سئو تضمینی چیست؟ کدام را انتخاب کنیم؟ اگر بخواهیم خیلی خلاصه این ۲ را برای شما معرفی کنیم باید گفت که بسته های سئوی پایه که شامل پکیج های برنزی، نقره ای و طلایی هستند، برای کسانی مناسب است که رقابت در حوزه کاریشان کمتر است، استارت آپ هستند و یا بودجه محدودی دارند.

اما اگر کسب و کار بزرگ بوده و رقابت در آن حوزه خیلی بیشتر است و مهمتر از آن میخواهند در مدت زمان بسیار کوتاه تری به بهترین نتیجه ها برسند، بهتر است خدمات سئو تضمینی ویکی دمی را انتخاب کنید. 

البته نکته ای که در این مورد حائز اهمیت خواهد بود این است که شما با انتخاب هر کدام از خدمات ما می توانید به رتبه های بالا در گوگل برسید و نتیجه مورد نظر را بگیرید؛ تفاوت تمام این بسته ها در مدت زمان رسیدن به هدف و حجم کاری است که برای سایت شما انجام خواهد شد.

۴. سئو سایت شما چند ساله است؟!

بگذارید برای توضیح بهتر این مورد، مثالی بزنیم. فرض کنید شما برای تکمیل کردن یک ساختمان نیمه کاره استخدام شده اید. هر چقدر مهندس قبلی روی آن ساختمان بهتر کار کرده و متریال به کار رفته در آن بهتر و اصولی تر باشد، کار شما برای ادامه دادن و تکمیل کردن آن راحت تر است. در غیر اینصورت برای اصلاح مراحل قبلی شما مجبورید زمان بیشتری صرف کنید.

سئو هم همینطور است. در این مورد ۴ حالت پیش می آید:

  • سایت شما تازه تاسیس بوده و سئو نشده است
  • سایت شما کمتر از ۱ سال قدمت دارد و از ابتدا سئو شده است
  • سایت شما بالای ۳ سال قدمت دارد و سئو نشده است
  • سایت شما بالای ۳ سال قدمت دارد و از ابتدا سئو شده است

هر چه قدمت سایت پایین تر باشد، سئو برای آن راحت تر خواهد بود. البته تمام این حالتها نیاز به بررسی تخصصی و کامل دارد تا در نهایت بتوانیم تشخیص دهیم چه خدماتی برای شما مفید خواهد بود.

برای رسیدن به صفحه اول گوگل، شما باید در تمام این زمینه‌ها تلاش کنید. این کار به زمان، تلاش و تخصص نیاز دارد.

اما ناامید نشوید! با صبر و حوصله و تلاش مستمر، می‌توانید به رتبه‌های برتر گوگل دست پیدا کنید.

همچنین می‌توانید از ابزارها و خدمات سئو برای بهبود رتبه‌بندی خود در گوگل استفاده کنید. با دنبال کردن این نکات، می‌توانید شانس خود را برای رسیدن به صفحه اول گوگل افزایش دهید. به یاد داشته باشید که رسیدن به رتبه‌های برتر گوگل یک فرایند دائمی و مستمر است. شما باید به طور مداوم وب‌سایت خود را به روز نگه دارید و برای بهبود رتبه‌بندی خود تلاش کنید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود