هنرنمایی لیانا شریفیان با نی انبان در کنسرت گروه لیان در برج میلاد + ویدیو

هنرنمایی لیانا شریفیان با نی انبان در کنسرت گروه لیان در برج میلاد + ویدیو

ویدیوی از نی انبان نوازی لیانا شریفیان، دختر محسن شریفیان، در کنسرت شب گذشته گروه لیان در برج میلاد دست به دست می شود که تحسین همگان را برانگیخته است. لیانا شریفیان ، موزیسین جوان متولد متولد سال ۱۳۷۷ شمسی و فرزند محسن شریفیان ، موزیسین شناخته شده و با سابقه موسیقی فولکور ایران می باشد. مادر لیانا نیز تا قبل از تولد وی، مجری صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و بازیگر تئاتر بود!

محسن شریفیان از سال ١٣٧٢ شمسی، گروه موسیقی محلی لیان را تشکیل داده است. البته در کارنامه فعالیت های موسیقایی محسن شریفیان ، تألیف ۶ کتاب و انتشار ١٢ آلبوم موسیقی و آهنگسازی برای فیلم های سینمایی متعدد و گوناگون نیز دیده می شود.

لیانا شریفیان سه سالی است که نوازندگی ساز ” نی انبان ” روی آورده است!وی البته از سن ۸ یا ۹ سالگی به نواختن ساز پیانو مشغول بود و در آلبوم های موسیقی پدر خود، محسن شریفیان و دیگر هنرمندان نیز همخوان بود!

لیانا شریفیان کیست؟

لیانا شریفیان در مصاحبه ای درباره ساز نی انبان و سبک خود می گوید: «من نی انبان می نوازم؛ ساز بادی و محلی که اخیرا به نام استان های بوشهر ، هرمزگان ، خوزستان و کرمان نیزثبت ملی شده است. اینطور نیست که کمتر کسی این ساز را بشناسد ؛ اکثر مردم سرزمینم با نوای این ساز آشنایی دارند. به نظر من موسیقی محلی و ساز نی انبان بایستی به سمت علایق مردم حرکت کند! درست است که مردم ما نسبت به سبک پاپ کشش بیشتری دارند اما ساز نی انبان نیز می تواند با سبک پاپ تلفیق شود! نمونه ی آن را در آلبوم ” دینگو مارو ” ی پدرم می بینید! یا ترک های اخیری که منتشر شده است؛ نی انبان با کمانچه ، گیتار الکتریک ، پیانو و دی جی تلفیق شده است که پیشنهاد میک نم گوش بدهید.

سبک موسیقی مورد علاقه من از کودکی بندری بوده است! نوایی که همیشه در گوشم نجوا می کرده است. بزرگ تر که شدم موسیقی های بیشتری گوش دادم. البته سبک پاپ را نیز دوست دارم و به دلیل همکاری ام با گروه های سنتی ، به سازهای سنتی نیز علاقه مند شدم. در سازهای کلاسیک، ساز پیانو را به شدت دوست دارم و معتقدم بسیار آرامش بخش است. اعتراف می کنم سبک راک و رپ را دوست ندارم!».

لیانا شریفیان کیست؟

وی او در پاسخ به این سوال که چرا به نواختن ساز نی انبان روی آورده است، می گوید: «زیرا ساز نی انبان ، ساز منطقه ای است که در آن متولد شده ام و بزرگ شده ام و چه چیز بهتر از این که ساز محلی استان خودم را بنوازم! همچنین این سازیست که پدرم می نواخته است و همچنان نیز می نوازد؛ من راه پدرم را ادامه می دهم. من الان در سن ١٨ سالگی هدفم را مشخص کرده ام؛ دوست دارم تا ابد موسیقی را ادامه بدهم و کارم قرار بدهم و زندگیم را وقف آن کنم».

لیانا شریفیان کیست؟

لیانا درباره همکاری خود با گروه موسیقی لیان می گوید: «همانطور که گفتم اولین تجربه ی هنری صحنه ای من در گروه لیان بود؛ دوست دارم این گروه را خانواده لیان بنامم زیرا اعضا را بسیار دوست دارم و پشتیبانی آن ها از من محسوس بوده و هست ؛ من از تجربیات آن ها استفاده می کنم. من تجربه ی زیادی در همکاری با گروه لیان نداشتم اما آخرین اجرایی که با گروه لیان همکاری داشتم، در شهر اهواز بود؛ یک ورکشاپ که در آن به دعوت سازمان قطعه ای نواختم».

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود