ماجرای لغو مجدد کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان به دلیل حضور نوازندگان زن + ویدئو

ماجرای لغو مجدد کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان به دلیل حضور نوازندگان زن + ویدئو

در شرایطی که نخستین شب از کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان قرار بود شب گذشته دوشنبه ۱۴ اسفند با ارکستر کامل روی صحنه برود، با مخالفت ستاد امر به معروف استان اصفهان، برای چندمین بار کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان به دلیل حضور نوازندگان زن لغو شد.

ستاد امر به معروف استان اصفهان با انتشار بیانیه ای شدید اللحن به این کنسرت تاخت و ادبیات بی سابقه ای را درباره وزارت ارشاد استفاده کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده:

وزارت ارشاد به نسبت آنچه که در برخی از استانها اتفاق می‌افتد به دنبال این است که این اتفاق در اصفهان بیفتد اما مردم ارزشی اصفهان معتقد هستند که در این شهر شئونات ارزشی باید رعایت شود. باتوجه‌ به نظر علمای اصفهان و احتمال مفسده با نوازنده زن این اجرا بدون نوازنده زن برگزار شود. در وزارتخانه ارشاد بعضی اصرار بی‌جایی در این مورد وجود دارند و حاشیه‌سازی‌هایی ایجاد شده است. تا جایی که ما اطلاع داریم هنوز از سوی فرمانداری و شورای تأمین هنوز مجوزی برای این کار صادر نشده است.

همچنین ستاد امر به معروف اصفهان نیز درباره ی لغو کنسرت علیرضا قربانی گفت:

آوردن نوازنده زن طبق فتوای علما اگر امکان مفسده باشد نباید صورت بگیرد. این شهر خط مقدم شهرهای ارزشی کشور است؛ می‌خواهند بعضی اتفاقات را در اصفهان رقم بزنند تا اگر موفق شد در مشهد و قم هم انجام دهند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری اصفهان نیز در اینباره گفت:

اجرای صحنه‌ای آقای علیرضا قربانی همه مراحل برای اخذ مجوز نهایی را طی نکرده است بنابراین ایشان هیچ‌گونه اجرایی در اصفهان نخواهد داشت.

ویدئوهایی نیز از تجمع تماشاگران پشت درهای بسته سالن کنسرت علیرضا قربانی در پی لغو اجرای این خواننده منتشر شده است.

این اتفاق در حالی رخ داد که نخستین شب از کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان با مجوز رسمی وزارت ارشاد قرار بود برگزار شود.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد بارها در گفتگوهایی نسبت به اعمال قانون، برگزاری کنسرت علیرضا قربانی با ارکستر کامل در اصفهان، حمایت همه جانبه از موسیقی و کنسرت در شرایط قانونی، صراحتاً تأکید کرده بود.

مهدی سموعی، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به لغو این کنسرت گفت:

امشب این برنامه بخاطر برخی ناهماهنگی‌ها برگزار نشد، در تلاش هستیم برای جبران یک شب به اجرای آقای قربانی اضافه شود و اجرای صحنه‌ای علیرضا قربانی از فردا روی صحنه می‌رود.

همچنین ویدئویی از همخوانی اعتراضی تماشاگران پشت درهای بسته ی سالن کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان منتشر شده است.

مطالب مرتبط
۳ نظر

ورود

  • lltk اسفند ۱۵, ۱۴۰۲

    به اسم دین و ارزش …هرجور بتونن سوار ملت میشن

  • محمود اسفند ۱۵, ۱۴۰۲

    زن را چه به ساز زدن!!!!! وظایف زن بچه داری و شوهرداری و خانه داری می باشد و بس

  • امیر اسفند ۱۵, ۱۴۰۲

    جالبه که تو اسلام خوانندگی زن حلال و اکی هست به شرط اینکه لهو و لعب نباشه. حالا خوانندگی اکیه، نوازندگی که قاعدتا اکی تر باید باشه. دیگه یه سری کارهاتون مسخره بازیه و دارید گندشو در میارید. به چه هدف؟ نمی دونم. وزارت ارشاد اکی بده فلانی تو فلان دقوز باد اجازه نده واقعا عجیبه.