کدام قطار اهواز تهران را برای سفر خود انتخاب می‌کنید؟

کدام قطار اهواز تهران را برای سفر خود انتخاب می‌کنید؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

قطار، راحت‌ترین وسیله برای سفرهای دور و نزدیک است. البته راحتی و رفاه مسافران در طول سفر، به نوع و ستاره قطار و همچنین شرکت ارائه دهنده بلیط بستگی دارد.

 بسیاری از اهوازی‌ها، برای رفتن به پایتخت، سفر با قطار را به هر وسیله دیگری ترجیح می‌دهند؛ زیرا قطارهای اهواز تهران از امکانات بسیار خوبی برخوردارند و مسافت طولانی این دو شهر را برای مسافران، مهیج و خاطره‌انگیز خواهند کرد. با این اوصاف، بهتر است برای خرید بلیط قطار اهواز تهران، از چند روز یا هفته زودتر از تاریخ سفر اقدام کنید. پس از مطالعه این مطلب با قطارهای مسیر اهواز تهران آشنا می‌شوید و می‌توانید انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید.

کدام قطار اهواز تهران را برای سفر خود انتخاب می‌کنید؟

لیست قطارهای اهواز به تهران

در لیست قطارهای اهواز تهران، قطارهای رجا و بن ریل وجود دارند که بسته به نوع و ستاره قطار امکانات متفاوتی ارائه می‌دهند. گفتنی است که قیمت بلیط قطار بسته به امکانات، شرکت ریلی ارائه‌دهنده بلیط، مسافت و زمان سفر متفاوت است. درکل، برای سفر از اهواز به تهران با قطار، گزینه‌های زیر در اختیارتان قرار دارد.

  1. قطارهای شرکت رجا (امید، البرز، پارسی)
  2. قطار شرکت بن ریل (قطار کرخه یا همان پرستو سابق)

گران‌ترین و ارزان ترین قطار اهواز تهران به ترتیب قطارهای کرخه و البرز هستند. برحسب بودجه و شرایطی که دارید، می‌توانید هرکدام از موارد مذکور را در فهرست بالا را انتخاب کنید. در ادامه توضیحات بیشتری راجع به این قطارها ارائه داده‌ایم.

قطار کرخه بن ریل؛ لوکس ترین قطار اهواز تهران

قطار کرخه یا همان قطار پرستو، متعلق به شرکت راه آهن شرقی بنیاد است. این شرکت‌ قطارهای دیگری از جمله پارسی، غزال، سروش و پلور دارد. قطار ۴ ستاره ۴ تخته کرخه در ساعت ۱۶:۵ دقیقه از خرمشهر حرکت می‌کند و در ساعت ۱۷:۵۸ دقیقه به اهواز می‌رسد؛ سپس مسافران اهواز تهران را به مقصد پایتخت سوار می‌کند. این قطار تا رسیدن به تهران از ایستگاه‌های هفت تپه، شوش، اندیمشک، سپیددشت، دورود، ازنا، شازند، اراک و قم عبور خواهد کرد.

قیمت بلیط قطار اهواز تهران با قطار کرخه، نسبتا بالا است که البته برحسب ستاره‌های قطار و امکانات خوبی که در اختیار مسافران قطار می‌گیرد، نرخ منصفانه‌ای دارد. امکانات قطار کرخه مسیر اهواز تهران، مواردی همچون توزیع آب معدنی در ابتدای مسیر، لوازم استراحت مثل پتو و بالش مسافرتی، سیستم صوتی و تصویری در هر کوپه، سیستم گرمایش و سرمایش، پریز برق در کوپه‌ها و ارائه ویلچر برای به افراد توانخواه هستند.

قطار امید اهواز تهران؛ ۴ ستاره و لوکس

قطار امید، یکی از قطارهای لوکس شرکت رجا است که در مسیر اهواز تهران فعالیت دارد. این قطار کوپه‌ای و ۴ ستاره است. قطار امید امکاناتی از جمله کتابخانه، سرویس خواب، سیستم صوتی و تصویری، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، سیستم تهویه هوا، پریز برق در هر کوپه و پذیرایی میان‌وعده رایگان ارائه می‌دهد.

قطار البرز؛ ارزان ترین قطار اهواز تهران

قطار البرز نیز یک قطار کوپه‌ای ۴ نفره متعلق به شرکت رجا است. این قطار در اکثر روزهای هفته از ساعت ۱۶:۲۵ دقیقه از مبدأ اهواز به سمت تهران حرکت می‌کند و با عبور از ایستگاه‌های هفت تپه، شوش، اندیمشک، سپیددشت، بیشه، دورود، ازنا، شازند، اراک و قم، در ساعت ۸:۲۵ دقیقه به ایستگاه راه آهن تهران می‌رسد. اگر قصد خرید ارزان ترین بلیط قطار اهواز تهران را دارید، این قطار اقتصادی، بهترین انتخاب برای شما است. البته قطار البرز با وجود قیمت مناسب، امکانات خوبی هم ارائه می‌دهد.

از جمله امکانات قطار کوپه ای البرز می‌توانیم به میزهای تاشو در میان صندلی‌های هر کوپه، برای راحتی بیشتر به ویژه هنگام صرف غذا، دو نمایشگر در دو طرف کوپه برای سرگرمی مسافران، صندلی‌های قابل تخت‌شو جهت استراحت و توزیع پتو و بالش مسافرتی پاکیزه در بین مسافران اشاره کنیم. در واگن‌های این قطار، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وجود دارد. همچنین امکان خرید وعده‌های غذایی از بوفه قطار فراهم شده است.

قطار ۶ تخته پارسی اهواز تهران؛ درجه ۲ و ۳ ستاره

قطار ۶ تخته پارسی یک قطار کوپه‌ای، با امکانات بسیار خوب است که در مسیر تهران اهواز فعالیت دارد. البته این قطار درجه ۲ و سه ستاره است؛ به همین دلیل امکاناتی درخور قطارهای سه ستاره، از جمله سرویس خواب تمیز، سیستم تهویه هوای مطبوع، امکان تهیه غذا و نوشیدنی با پرداخت هزینه اضافی ارائه می‌دهد.

کدام قطار اهواز تهران را برای سفر خود انتخاب می‌کنید؟

فاصله تهران تا اهواز با قطار

فاصله اهواز تا تهران، حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر است که برای پیمودن آن با ماشین و از مسیرهای مختلف باید ۹ الی ۱۲ساعت در راه باشید. طی کردن این مسیر با قطار ۱۵ ساعت طول می‌کشد و در صورت انتخاب روش هوایی، در یک ساعت به مقصد می‌رسید. با توجه به کیفیت و امکانات قطارهای اهواز تهران، انتخاب قطار به‌عنوان وسیله‌ای امن، راحت و ارزان، انتخابی هوشمندانه و مقرون‌به‌صرفه است.

از جمله مزایای سفر با قطار می‌توانیم به امکان استراحت روی تخت، صرف غذا، قدم زدن در طول مسیر، لذت بردن از مسیر، حمل بار بدون محدودیت، حریم خصوصی در کوپه‌های اختصاصی، صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر و امکان حمل خودرو اشاره کنیم. به اضافه اینکه در مسیر قطار اهواز تهران، به ویژه مسیر اندیمشک تا دورود، از مناطقی با زیباترین و چشم‌نوازترین مناظر طبیعی عبور خواهید کرد.

قوانین و مقررات بلیط قطارهای اهواز تهران

هر شرکت ریلی در خصوص استرداد بلیط، جریمه کنسلی و نوع پرداخت، حمل بار، حمل خودرو و مواردی از این قبیل، قوانین و مقررات خاص خود را دارد. بنابراین لازم است که پیش از خرید بلیط قطار از جمله خرید بلیط قطار اهواز تهران، به قوانین و مقررات شرکت‌های ارائه‌دهنده بلیط دقت داشته باشید. جهت انتخابی بهتر و آگاهانه‌تر بهتر است پیش از خرید بلیط، چند دقیقه وقتتان را به بررسی قطارهای موجود در مسیر اختصاص دهید. فلای تودی در این زمینه، اطلاعات کافی را در اختیارتان می‌گذارد.

کدام قطار اهواز تهران را برای سفر خود انتخاب می‌کنید؟

فلای تودی؛ مشاهده، مقایسه و خرید بلیط قطار در چند دقیقه

با مراجعه به سایت فلای تودی می‌توانید به اطلاعات تمامی قطارها و مسیرهای ریلی کشور شامل نوع و ستاره قطار، شرکت ریلی ارائه‌دهنده، امکانات قطارها، ساعت حرکت و نرخ بلیط‌ها دسترسی داشته باشید. بررسی و مقایسه بلیط‌های قطار در مسیرهای مختلف از جمله بلیط قطار اهواز تهران، به شما فرصت می‌دهد تا بهترین و مناسب‌ترین قطار را برای سفر خود انتخاب کنید. در سایت گردشگری فلای تودی، خدمات دیگری از جمله رزرو پروازهای داخلی و خارجی، رزرو هتل خارجی و داخلی، خدمات فروش تور و بیمه‌های مسافرتی و همچنین خدمات درخواست صدور ویزا به صورت اینترنتی ارائه می‌شود.

بدون نظر

ورود