تصمیم بی‌ سابقه عربستان برای ماه رمضان؛ روزه خواری آزاد شد!

تصمیم بی‌ سابقه عربستان برای ماه رمضان؛ روزه خواری آزاد شد!

وزارت کشور عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای در آستانه ماه رمضان اعلام کرد که از این پس روزه خواری علنی در این کشور مجازاتی ندارد. 

وزیر امور داخلی عربستان به پلیس و ادارات ابلاغ کرد هر کسی در طول ماه رمضان روزه‌اش را به صورت علنی یا پنهانی افطار کند نباید مورد تعرض قرار گیرد.

در این بیانیه امده است که بر اساس احترام به حقوق بشر و با توجه به ارزش‌های انسانی و اخلاقی مندرج در دین الهی اگر کسی در طول ماه رمضان آشکارا یا پنهان اقدام به روزه خواری کند، مورد آزار و اذیت قرار نخواهد گرفت. 

روزه خواری در عربستان آزاد شد

پیش از این عموماً مجازات شرعی روزه خواران در عربستان شامل شلاق، زندان و یا هر دو مجازات با هم بود.

از طرفی چند سال پیش عربستان سعودی در اقدامی خبرساز تهدید کرده بود که هر خارجی غیرمسلمان را که در ماه رمضان اقدام به روزه خواری در ملاءعام کند از خاک خود اخراج خواهد کرد.

روزه خواری در عربستان آزاد شد

در اقدامی دیگر پیرامون وضع قوانین جدید مربوط به ماه رمضان، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، صرف افطاری در مساجد این کشور در ماه رمضان را ممنوع اعلام کرد.

در اعلامیه هفته گذشته وزارت امور اسلامی عربستان و در فاصله چند روز مانده به آغاز ماه مبارک رمضان آمده است صرف وعده افطار در مساجد این کشور در ماه رمضان به دلیل نگرانی در مورد نظافت مساجد ممنوع شده است.

روزه خواری در عربستان آزاد شد

براساس حکم صادر شده امامان و موذنان مساجد موظف هستند مکان های مناسب دیگری در محوطه مساجد برای صرف افطاری روزه داران در نظر بگیرند و هیچ مکان یا خیمه موقتی نباید برای این منظور تدارک دیده شود.

امامان و موذنان مساجد همچنین حق ندارند برای تهیه غذای افطاری از روزه داران پول جمع آوری نمایند. عکس و فیلم برداری یا پخش زنده مراسم افطاری در شبکه های آنلاین ممنوع شده است.

دیجیاتو
۶ نظر

ورود

  • عرفان اسفند ۲۰, ۱۴۰۲

    تصمیمش خو درست بوده.
    هرکسی انتخاب میکنه روزه بگیره یا نگیره. و کاری با هم نداشته باشن و با هم خوب باشن.
    تمام

    • پاسخ اسفند ۲۰, ۱۴۰۲

      تصمیمش بد است. خوب نیست. جلو یه آدم روزه دار بیای آب و غذا بخوری کجاش خوبه؟
      ولی این آل سقوط راه صدام رو در پبش گرفته. فقط دنیا طلب و وابسته به ثروت و مادیات هستش
      تا ۲۰ سال دیگر نفت عربستان که تمام می‌شود. بعید نیست که بعدش برای فتح جزایر جنوبی و نفت خوزستان به ایران حمله ور شود

    • در آرزوی سواد رسانه ایی اسفند ۲۱, ۱۴۰۲

      این نامه و مطلب جعلی است.نگاه به تاریخش کنید برای پنج سال پیشه(ما الان در سال ۱۴۴۵ هجری قمری هستیم).در واقع پنج سال پیش این مطلب جعلی در توییتر عربی پخش شد و همون موقع هم توسط خبرگزاری های رسمی عربستان تکذیب شد حالا نمیدونم چرا رسانه های ما حتی در پخش خبر جعلی هم پنج سال از دنیا عقب هستند!!

  • ابوالفضل اسفند ۲۰, ۱۴۰۲

    درود به شرف پادشاه عربستان
    هر کسی باید آزاد زندگی کنه به تو چه که من روزه ام؟به من چه که تو روزه نیستی اصلاًدینت چیه

    • کریمیان اسفند ۲۰, ۱۴۰۲

      این‌ها از شرف پادشاه عربستان یا پسرش نیست. این کارها دم تکونی برای غربه تا به دیکتاتوری آل سعود و حبس و قتل مخالفان سیاسی و دهها نقض حقوق بشر دیگه گیر ندن. البته با کلیت این کار و سایر تحولات اخیر عربستان موافقم ولی مطمئنم که نیت پشت تمام اون‌ها قدرت طلبی و مال اندوزی خاندان سعودی بوده و هست نه آزادی‌ مردم عربستان.

  • امیر اسفند ۲۱, ۱۴۰۲

    عربستان اصل دین اسلام را اجرا می‌کند دین اسلام هیچ کس را به زور و تهدید به امری وادار نمی کند و مردم در انتخاب و سلیقه آزاد هستند..این موضوع باعث می شود جوانان نسل جدید از دین اسلام بخاطر آزادی استقبال کنند