فیلمبرداری و عکاسی حرفه‌ای با بهترین گوشی‌های اوپو (OPPO)

فیلمبرداری و عکاسی حرفه‌ای با بهترین گوشی‌های اوپو (OPPO)

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

کیفیت عکس و فیلم خوب چیزی است که هر کسی از گوشی هوشمند خود توقع دارد؛ به همین دلیل برندهای مختلف روی این ویژگی تبلیغات گسترده‌ای انجام می‌دهند اما گاهی نتیجه با چیزی که عنوان‌شده متفاوت است. در موارد دیگر کیفیت عکس و فیلم گوشی بعد از مدتی افت می‌کند و دیگر به‌روز اول خود شباهت ندارد.

اوپو (OPPO) یکی از معروف‌ترین برندهای گوشی هوشمند است که با کیفیت بالای دوربین محصولات خود شناخته می‌شود. در این مطلب قصد داریم با بررسی ویژگی‌های یک دوربین خوب، بهترین مدل‌های این برند برای عکاسی و فیلم‌برداری را به شما معرفی کنیم؛ همراه ما باشید.

بهترین گوشی برای فیلم‌برداری و عکاسی چه ویژگی‌هایی دارد؟

کیفیت عکس و فیلم یک گوشی به ویژگی‌های مختلفی بستگی دارد. مهم‌ترین ویژگی‌های موارد زیر است:

  • اندازه دیافراگم: هر چقدر اندازه دیافراگم کمتر باشد، کیفیت عکس به‌خصوص در حالت پرتره بهتر خواهد بود. پایین‌ترین اندازه دیافراگم ۱.۴ است.
  • تعداد مگاپیکسل: هرچه تعداد پیکسل‌ها بیشتر باشد، عکس و فیلم ثبت‌شده وضوح بهتری دارد. البته باید به اندازه پیکسل هم توجه کنید که با واحد میکرومتر اندازه‌گیری می‌شود.

پیسکل‌های بزرگ‌تر نور بیشتری را وارد سنسور دوربین می‌کنند و خروجی باکیفیت‌تری به شما می‌دهند. بهترین اندازه برای پیکسل دوربین ۱.۴ میکرومتر است.

  • تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال یا OIS: این آپشن کمک می‌کند که با مدیریت لرزش‌ها، عکس‌ها و فیلم‌های باکیفیت و با وضوح بالا ثبت کنید.
  • لنزها و قدرت زوم: گوشی‌هایی که دوربین بهتری دارند، از چند لنز حرفه‌ای با قدرت زوم و کارایی متفاوت برای ثبت عکس و فیلم استفاده می‌کنند.

این‌که هر کدام از لنزها تا چه اندازه امکان زوم اپتیکال دارند از ویژگی‌های دوربین گوشی هوشمند به شمار می‌آید.

  • پشتیبانی از HDR: این ویژگی به معنی نمایش نقطه‌های تاریک و روشن بیشتر است و برای عکاسی در فضای باز کاربرد دارد.

بهترین گوشی اوپو برای عکاسی و فیلم‌برداری کدام است؟

گوشی‌های هوشمند اوپو در ایران به خاطر کیفیت فوق‌العاده عکاسی و فیلم‌برداری طرفداران بسیاری دارند. این اتفاق، هم به خاطر تکنولوژی استفاده‌شده در این گوشی‌ها و هم کیفیت بالای سخت‌افزارهای آن رخ داده است.

برند اوپو محصولات خود را در سری‌های مختلف روانه بازار می‌کند. در ادامه این مطلب قصد داریم بهترین گوشی‌های این برند از نظر دوربین را در سری‌های A و Reno معرفی کنیم.

۱.      گوشی هوشمند OPPO Reno 10 5G

فیلمبرداری و عکاسی حرفه‌ای با بهترین گوشی‌های اوپو (OPPO)

گوشی رنو ۱۰ ۵G دارای یک سیستم دوربین سه‌گانه در پشت و یک دوربین سلفی است.

دوربین اصلی این گوشی شامل یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم ۱.۷/f و لنز ۶P با پشتیبانی از فوکوس خودکار AF، دوربین تله‌فوتو دارای سنسور ۳۲ مگاپیکسلی IMX709 سونی با دیافراگم ۲.۰/f و لنز ۶P با پشتیبانی AF و دوربین فوق عریض نیز سنسور ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم ۲.۲/f و لنز فوکوس ثابت ۵P است.

دوربین سلفی این گوشی نیز یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم ۲.۴/f و لنز ۵P دارد. از بین ویژگی‌های دیگر دوربین این مدل می‌توان به زوم اپتیکال هیبریدی ۲ برابری و زوم دیجیتال ۲۰ برابری اشاره کرد.

۲.      گوشی هوشمند OPPO Reno 10 Pro 5G

گوشی رنو ۱۰ پرو مثل گوشی قبلی ۳ دوربین اصلی و ۱ دوربین سلفی دارد. دوربین اصلی این گوشی دارای سنسور ۵۰ مگاپیکسلی IMX766 سونی با دیافراگم ۱.۸/f، دوربین اولتراواید با سنسور ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم ۲.۲/f و دوربین تله‌فوتو ۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم ۲.۰/f است.

دوربین سلفی این گوشی نیز یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم ۲.۴/f دارد. از بین ویژگی‌های دیگر دوربین این مدل می‌توان به قابلیت عکاسی با هوش مصنوعی، حالت شب، حالت پرتره، عکاسی پاناروما و فیلم‌برداری با وضوح تصویر  4Kاشاره کرد.

۳.      گوشی هوشمند OPPO A98 5G

فیلمبرداری و عکاسی حرفه‌ای با بهترین گوشی‌های اوپو (OPPO)

گوشی ۵G A98 اوپو دارای ۳ دوربین در پشت و ۱ دوربین سلفی است. مشخصات دوربین‌های این گوشی به شرح زیر است:

دوربین اصلی این گوشی یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم ۱.۷/f و فوکوس خودکار، دوربین حس‌گر عمق دارای سنسور ۲ مگاپیکسلی و دوربین میکرو با سنسور ۲ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی ۴۰ برابری است.

دوربین سلفی این گوشی نیز یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی دارد. این گوشی ضبط ویدئو را با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه انجام می‌دهد.

۴.      گوشی هوشمند OPPO A78

گوشی A78 اوپو ۲ دوربین در عقب و یک دوربین سلفی دارد. دوربین اصلی این گوشی یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم ۱.۸/f و دوربین دوم یک سنسور ۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.4 است. دوربین سلفی این گوشی نیز یک سنسور ۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 دارد.

از میان ویژگی‌های دوربین عکاسی و فیلم‌برداری این گوشی می‌توان به فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF)، قابلیت عکاسی HDR، قابلیت عکاسی پاناروما، داشتن لنز تشخیص عمق و واید و فیلم‌برداری با رزولوشن (۱۰۸۰ × ۱۹۲۰) Full HD و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه اشاره کرد.

کلام پایانی؛ تجربه خوب عکاسی با گوشی اوپو

در این مطلب برخی از ویژگی‌های یک دوربین عکاسی و فیلم‌برداری خوب را بررسی کردیم. سپس با توجه به این ویژگی‌ها به سراغ برند اوپو رفتیم که در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند با دوربین باکیفیت سرآمد است.

از بین دو سری A و Reno اوپو نیز بهترین مدل‌ها از نظر عکاسی و فیلم‌برداری را معرفی کردیم.

تجربه کاربران گوشی اوپو حاکی از این است که دوربینِ مدل‌های مختلف این گوشی با توجه به قرارگیری در رنج‌های قیمتی متفاوت، عملکرد خوبی دارند. به‌خصوص عکس‌های پرتره ثبت‌شده با اوپو بسیار حرفه‌ای هستند. اگر شما هم تجربه استفاده از گوشی‌های اوپو برای عکس‌برداری و فیلم‌برداری را دارید، حتماً در کامنت‌ها نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

بدون نظر

ورود