آشنایی کامل با بیمه مسافرتی سینگل

آشنایی کامل با بیمه مسافرتی سینگل

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

همان‌گونه که هدف از سفر، تعیین‌کننده نوع ویزای موردنیاز برای ورود به کشور مقصد است، بیمه‌ های مسافرتی نیز بر‌اساس نوع ویزا صادر خواهند شد. به آن دسته از بیمه نامه‌های مسافرتی که برای سفر خارجی با ویزای سینگل ارائه می‌شوند، بیمه نامه مسافرتی سینگل می‌گویند. برای آشنایی کامل با شرایط، مزایا و موارد تحت‌ پوشش بیمه نامه مسافرتی سینگل، تا پایان این مطلب کوتاه با ما همراه شوید.

آشنایی کامل با بیمه مسافرتی سینگل

ویزای سینگل چیست؟

در ابتدا، بهتر است تعریف کاملی از Single Visa را بیان کنیم. ویزای سینگل یا ویزای یک ‌بار ورود، به آن دسته از ویزاهایی گفته می‌شود که فقط یک بار قابل استفاده است. به این معنی که حتی اگر اعتبار آن هم باقی‌ مانده باشد، با ویزای سینگل فقط یک بار می‌توانید وارد کشور صادرکننده آن ویزا شوید. دریافت ویزای سینگل کار سختی نیست و معمولا به‌صورت آنلاین برای متقاضیان واجد شرایط صادر می‌شود. ویزای سینگل یا یک ‌بار ورود در مقابل ویزای مولتی یا چند بار ورود قرار می‌گیرد. دارندگان ویزای مولتی، اجازه چندین بار سفر به کشور صادرکننده ویزا را دارند.

بیمه مسافرتی سینگل چیست؟

بیمه ‌نامه مسافرتی سینگل مانند تمامی بیمه ‌های مسافرتی، برای پوشش هزینه‌ها و خسارات ناشی از اتفاقات پیش‌بینی‌نشده در جریان سفر کاربرد دارد. افرادی که با ویزای یک ‌بار ورود به سفر خارجی می‌روند، در‌صورت تمایل به استفاده از خدمات بیمه نامه مسافرتی، باید بیمه ‌نامه مسافرتی سینگل را خریداری کنند. بیمه‌نامه سینگل نیز در مقابل بیمه‌نامه مولتی قرار می‌گیرد.

خرید بیمه‌ نامه مسافرتی، چه سینگل و چه مولتی، برای سفرهای خارجی حائز اهمیت است؛ چراکه نمی‌توان از وقوع حوادث و اتفاقات غیرمنتظره در جریان سفر اجتناب کرد. بیمه ‌های مسافرتی ازجمله بیمه سینگل، بیمه‌گذار را در برابر خسارات و هزینه‌های ناشی از تأخیر در حرکت پروازها یا لغو آن‌ها، بیماری و نیاز به خرید دارو و درمان‌های دیگر، مفقود‌شدن یا سرقت مدارک هویتی، چمدان و بسیاری موارد دیگر، حمایت مالی می‌کنند.

مزایا و پوشش‌های بیمه نامه مسافرتی سینگل

افراد ممکن است به هر دلیلی اعم از بستن قرارداد تجاری، شرکت در یک سمینار یا تفریح و گشت‌وگذار، با استفاده از ویزای یک‌ بار ورود به سفر خارجی بروند و برای حمایت مالی در برابر حوادث، بیمه سینگل را خریداری کنند. این نوع بیمه هزینه‌های زیر را پوشش می‌دهد.

آشنایی کامل با بیمه مسافرتی سینگل

هزینه دریافت خدمات درمانی

افراد و به‌ویژه کودکان، اغلب به‌دلیل تغییرات آب‌وهوایی یا خوردن غذاهای جدید در سفر، دچار بیماری یا مسمومیت می‌شوند. باید گفت که ابتلا به بیماری، مثل یک مسمومیت ساده در سفر امری رایج است. در چنین شرایطی، پرداخت هزینه‌های درمانی در کشور مقصد، هزینه‌های اضافی را به شما تحمیل خواهد کرد. مهم‌ترین مزیت داشتن بیمه‌های مسافرتی سینگل، دریافت خدمات درمانی بدون پرداخت هزینه‌های گزاف است. درواقع، شرکت بیمه به‌عنوان بیمه‌گر، پس از عقد قرارداد با بیمه‌گذار، موظف است برخی هزینه‌های درمانی وی را تا مدت ۹۲ روز متوالی در سفر پرداخت کند. توجه داشته باشید که حمایت مالی بیمه‌ های مسافرتی سینگل فقط مربوط به خدمات پزشکی، دندان‌پزشکی و درمان‌های ضروری و اورژانسی است.

هزینه‌های گم‌شدن مدارک و پول

گم‌شدن یا به‌سرقت‌رفتن کیف پول، پاسپورت و مدارک شناسایی، به‌ویژه در کشور خارجی مسئله‌ای بسیار ناخوشایند است. اگر پیش از سفر، بیمه نامه مسافرتی سینگل را هم خریداری کنید، درصورت سرقت یا مفقود‌شدن پول و مدارک، ازطرف شرکت بیمه‌گر حمایت مالی خواهید شد. این دسته از پوشش‌های بیمه نامه مسافرتی سینگل، گم‌شدن چمدان در فرودگاه یا کشور مقصد را نیز شامل می‌شود.

تأخیر در حرکت پروازها یا کنسل‌شدن آن‌ها

تأخیر در حرکت یا لغو پروازها، ازجمله مسائل رایج در سفرهای بین‌المللی است که به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. درصورت داشتن بیمه نامه مسافرتی سینگل، شرکت بیمه هزینه‌های تأخیر و کنسلی پرواز را پرداخت خواهد کرد.

هزینه‌های ناشی از فوت بیمه‌شده

درصورتی‌که بیمه‌گذار در کشور مقصد فوت شود، با استفاده از پوشش‌های بیمه نامه مسافرتی سینگل می‌توان بدون پرداخت هزینه برای برگرداندن فرزند یا اعضای خانواده بیمه‌گذار اقدام کرد. یعنی هزینه‌های بازگرداندن این اشخاص برعهده شرکت بیمه است.

مدارک لازم برای بیمه نامه مسافرتی سینگل

برای خرید بیمه سفر خارجی سینگل، باید همراه با فرم بیمه ‌نامه تکمیل‌شده، مدارک هویتی از قبیل شناسنامه، کارت ملی و همچنین پاسپورت معتبر یا تصویر آن ارائه شود. رسید پرداخت حق بیمه نیز از دیگر مدارک لازم برای خرید بیمه سینگل است. برای دریافت خسارت از شرکت بیمه نیز باید مدارکی به شرکت بیمه ارائه شود. این مدارک عبارت‌اند از: اصل بیمه‌نامه، کپی صفحه اول پاسپورت و صفحات دارای مهر ورود و خروج، گزارش پزشک معالج یا بیمارستان، گزارش پزشکی قانونی درصورت فوت بیمه‌گذار، رسید قبض‌های پرداختی و قبض پول، صورت‌حساب دارای مهر و امضا، گزارش پزشکی به‌همراه رسید پرداخت‌ها و صورت‌حساب بیمارستان یا هر مرکز درمانی دیگر.

موارد خارج از پوشش بیمه‌ های مسافرتی (سینگل)

شرکت‌های بیمه با در‌نظر‌گرفتن ریسک بالای هزینه‌های برخی مسائل و حوادث، این موارد را جزو استثناها می‌دانند و در لیست موارد پوشش بیمه ‌های مسافرتی قرار نمی‌دهند. استثنائات بیمه‌های مسافرتی سینگل به شرح زیر است.

  • هنگامی‌که بیمه‌گذار بیش از ۹۲ روز متوالی در خارج از ایران باشد، پوشش‌های بیمه به او تعلق نمی‌گیرد.
  • به بیمه‌گذاری که بیماری سابقه‌دار داشته باشد یا مجددا به بیماری که از قبل مطلع بوده مبتلا شود، پوشش‌های درمانی بیمه نامه مسافرتی سینگل تعلق نمی‌گیرد؛ مگر این‌که در دوران نقاهت جزیی از بیماری باشد.
  • صدمات ناشی از جنگ، آشوب، جنگ داخلی، قرارگرفتن در معرض تشعشعات هسته‌ای یا آلودگی ناشی از رادیواکتیو یا هر دو.
  • سقط جنین یا زایمان در مدت ۳ ماه مانده به موعد زایمان.
  • صدمات ناشی از شرکت در دعوا یا نزاع.
  • آسیب‌دیدن بیمه‌گذار در اثر ارتکاب به اعمال مجرمانه یا شرکت و مباشرت در آن.
  • صدمات ناشی از شرکت در مسابقات دوچرخه‌سواری، اسب‌سواری و موارد مشابه.
  • دیگر هزینه‌هایی که در قرارداد بیمه نامه ذکر نشده.
آشنایی کامل با بیمه مسافرتی سینگل

صدور بیمه نامه مسافرتی سینگل در فلای تودی

بیمه‌نامه مسافرتی سینگل برای افرادی که با ویزای سینگل یا یک ‌بار ورود به سفر خارجی می‌روند، صادر می‌شود. با استفاده از این بیمه نامه، در مواردی از قبیل نیاز به خدمات پزشکی ضروری، مفقودشدگی یا سرقت متعلقات و تأخیر و کنسلی پروازها، هزینه‌های متحمل‌شده به بیمه‌گذار توسط شرکت بیمه پرداخت خواهد شد. هم‌وطنان محترم می‌توانند برای خرید بیمه مسافرتی از سایت فلای تودی استفاده کنند. فلای تودی، معتبرترین آژانس مسافرتی ایران است که به‌منظور رفاه حال هم‌وطنان گرامی، خدمات خود را با بیشترین کیفیت و در سریع‌ترین زمان به‌صورت آنلاین ارائه می‌دهد.

بدون نظر

ورود