۱۵ شگرد روانشناختی ساده برای اینکه بدانید کسی شما را دوست دارد یا خیر

۱۵ شگرد روانشناختی ساده برای اینکه بدانید کسی شما را دوست دارد یا خیر

خیلی از آدم ها احساسات شان را مستقیماً بیان نمی کنند و با زبان بی زبانی، با زبان بدن این کار را می کنند. پیدا کردن سرنخ های عاشقانه شاید به اندازه خواندن یک کتاب به زبانی غیر زبان مادری دشوار باشد؛ در این جا ۱۵ شگرد روانشاختی ساده ای را نشان تان می دهیم که بفهمید کسی واقعاً شما را دوست دارد یا خیر.

گاهی رفتار آدم ها رساتر و بلندتر از واژه ها حرف می زند و افراد بدون اینکه متوجه شوند، احساسات خود را آشکار می کنند.

15 شگرد روانشناختی ساده برای اینکه بدانید کسی شما را دوست دارد یا خیر

رمزگشایی از رمز و رازهای علاقه عاشقانه می تواند به اندازه خواندن یک کتاب به زبانی غیر از زبان مادری دشوار باشد. چه طور می توانیم بفهمیم کسی ما را دوست دارد یا خیر.  

همه آدم ها احساسات خود را مستقیماً بیان نمی کنند. خیلی ها با ارتباطات غیر کلامی، زبان بدن و نوع نگاه شان به ما می فهمانند که به ما علاقه دارند. بنابراین، هنگامی که می خواهید تشخیص دهید که آیا فردی به شما علاقه مند است، یا نه، لازم است به زبان بدنش توجه کنید.

در این متن شگردهای روان‌شناختی ساده‌ای را نشان تان می دهیم که به شما کمک می‌کنند بفهمید کسی شما را دوست دارد یا خیر.

بیایید سرراست برویم سر اصل مطلب و این شگردها را کشف کنیم: 

15 شگرد روانشناختی ساده برای اینکه بدانید کسی شما را دوست دارد یا خیر

۱- آیا به چشم های شما نگاه می کند؟

برای برخی از افراد، نگاه کردن مستقیم به چشمان دیگران، حاکی از علاقه شان است، این در حالی است که چشم ها و نگاه، گاهی پیش از کلام علاقه کسی به شما را لو می دهند. با این حال، برخی ممکن است از تماس چشمی به دلیل کمرویی اجتناب کنند یا ممکن است نتوانند بیش از چند ثانیه به چشمان شما نگاه کنند.

چه با یک نگاه خیره روبرو شوید، چه با نگاهی که مدام از شما گرفته شود، هر دو حالت می تواند نشان دهنده علاقه کسی به شما باشد. بنابراین، حواس تان به چشم ها و نگاه ها باشد، زیرا این یکی از اصلی‌ترین ترفندهای روان‌شناختی است که بدانید کسی شما را دوست دارد یا خیر.

15 شگرد روانشناختی ساده برای اینکه بدانید کسی شما را دوست دارد یا خیر

۲- آیا شوخی ها یا بامزگی های شما او را می خنداند؟

بیایید صادق باشیم، هر شوخی و بامزه گی که می کنید مطئناً خیلی خنده دار یا با نمک نیست. ممکن است گاهی یک لطیف به نظر خودمان خیلی خنده دار باشد ، اما بیش از لبخندی نصیب مان نشود.

بنابراین اگر دیدید شخصی  حتی به ساده‌ترین و بی مزه ترین شوخی‌های شما با اغراق می‌خندد، و احساس سر خوشی می کند، مطمئن باشید که چیزی فراتر از خنده‌دار دیدن حس شوخ طبعی شما او را برمی انگیزد و این نشانه ای دال بر علاقه او به شماست.

۳- آیا وقتی آن شخص کنار شماست، دستپاچه و مضطرب می شود؟ 

وقتی می خواهید بدانید کسی شما را دوست دارد یا نه، به او که نزدیک می شوید، به رفتار و واکنش هایش دقت کنید. آیا راحت و بی تفاوت است یا متوجه می شوید کمی خودش را گم می کند و مضطرب می شود.

وقتی شما در جایی ظاهر می شوید که او هم هست آیا ناگهان بی قراری نشان می دهد؟ حرکات ناشیانه انجام می دهد؟ کمی عصبی به نظر می رسد؟ این ها همه نشانه این است که می کوشد بر شما تاثیر مثبتی بگذارد.

15 شگرد روانشناختی ساده برای اینکه بدانید کسی شما را دوست دارد یا خیر

۴- آیا مردمک چشم هایش با دیدن شما گشاد می شود؟

گشاد شدن مردمک یک پاسخ فیزیولوژیکی خودکار است که با احساسات و برانگیختگی مرتبط است. بر اساس تحقیقات منتشر شده در ژورنال  Social Cognitive and Affective Neuroscience زمانی که ما از کسی یا چیزی خوشمان می آید، مردمک های ما گشاد می شوند. این جزئیات کوچک می تواند بیشتر از آنچه تصور می کنید معنی داشته باشند.

۵- آیا از هیچ بهانه ای برای برقراری تماس فیزیکی با شما دریغ نمی کند؟

اگر کسی به هر دلیلی تماس فیزیکی هر چند کوتاهی با شما برقرار کند، مثلا دست به موهای شما بزند و بگوید: «ببخشید، یه چیزی انگار روی سرت بود، برش داشتم»؛ یا وقتی کنار شما راه می رود یک آن کوتاه دست شما را بگیرد، یا بازوی شما را لمس کند. یک لمس ساده ناگهانی ممکن است نشانه آن باشد که به شما علاقه دارد.

هنگامی که تماس فیزیکی رایج تر می شود، این نشان می دهد که نزدیکی فقط یک تصادف نیست، بلکه چیزی است که شخص فعالانه به دنبال اش است.

توجه داشته باشید از کسی حرف می زنیم که آشنای شماست، زمینه ای از اعتماد وجود دارد، و در پی این لمس ناگهانی احساس تجاوز به حریم شما بهتان دست نمی دهد. این حرکات بسیار آنی و در بستر رابطه معنا پیدا می کنند.

15 شگرد روانشناختی ساده برای اینکه بدانید کسی شما را دوست دارد یا خیر

۶- آیا موقع ایستادن در جمعی که شما هم هستید، جهت پاهایش به سمت شماست؟

جالب است بدانید پاها مانند فلش های جهت نمایی عمل می کنند که روشن کننده علاقه یا عدم علاقه کسی به شما هستند. بنابراین، به جهت پاهای فرد دقت کنید ، آنها یکی از نشانه های روانشناختی ارزشمندی اند که کمک می کنند بدانید کسی شما را دوست دارد یا خیر.

علاوه بر این، اگر متوجه شدید که تمام بدن کسی در حال ایستادن جوری به سمت شما مایل شده که انگار به حریم شخصی شما وارد شده است، بدانید این فرد جذب شما شده است.

۷- آیا می کوشد زمانی را با شما تنها بگذراند؟

وقتی در جلسه ای با دوستان خود هستید، اما دراین میان کسی به شما پیشنهاد می دهد که اندکی با او قدمی بزنید؛ این پیشنهاد نشان دهنده توجه آن فرد به شماست.

این نوع موقعیت‌ها نشان می‌دهند که شخص  نه تنها برای شرکت شما در یک گروه ارزش قائل است، بلکه به دنبال لحظات صمیمی‌تری است که در آن توجه، منحصراً روی شما دو نفر متمرکز باشد.

۸- آیا شما را در برنامه های آینده خود  قرار می دهد؟

صحبت کردن در مورد رویدادهای آینده و اطمینان از اینکه شما هم در آن تصویر آتی حضور دارید، نشانگر این است که این فرد شما را فقط اکنون نمی بیند، بلکه امیدوار است با او ارتباط برقرار کنید و در زندگی آینده اش حضور داشته باشید.

در اینجا چیزی بیش از برنامه ریزی برای آینده، یعنی میل واقعی برای داشتن شما در زندگی مطرح است.

15 شگرد روانشناختی ساده برای اینکه بدانید کسی شما را دوست دارد یا خیر

۹- آیا علاقه  دارد درمورد داستان زندگی شما و خودتان بیشتر بداند؟

اگر می بینید که شخصی فراتر از گفتگوهای سطحی به دنبال دانستن جزئیات بیشتری از زندگی شماست، یعنی که می خواهد شما را عمیقاً بشناسد. اگر از شما درباره گذشته، دوران کودکی یا رویاهای تان می پرسد، یعنی که علاقه مند است بیشتر از آنچه شما  از خودتان می گویید، بداند.

۱۰- یا از زندگی شخصی و مسائل خصوصی اش چیزی به شما می گوید؟ 

همه حاضر نیستند درهای زندگی خود را باز کنند و اطلاعات شخصی خود را به اشتراک بگذارند. اگر کسی این کار را می کند، به احتمال زیاد به شما علاقه مند است یا شما را دوست دارد، زیرا می خواهد جنبه انسانی تر خود را به شما نشان دهد.

به اشتراک گذاشتن تجربیات، حکایات، یا حتی آن گوشه های خصوصی تری که کسی از آنها اطلاعی ندارد، با شما، نشانه این است که شما در دایره اعتماد آن شخص قرار دارید.

۱۱- آیا  وقتی پیش شماست، مدام با موهایش ور می رود و لباس هایش را صاف می کند؟ 

 وقتی کسی در حضور شما دائم لباس هایش را صاف می کند، یا دست به موهایش می کشد و آنها را مرتب می کند، یعنی که می خواهد پیش شما مرتب باشد و از این بابت بی قرار است. این شاید گاهی ختی خود را به صورت یک تیک عصبی نشان دهد.

15 شگرد روانشناختی ساده برای اینکه بدانید کسی شما را دوست دارد یا خیر

۱۲- آیا شما آغازگر گفتگو با او بودید یا او ابتکار عمل را به دست گرفته است؟

مهم است که اگر کسی به شما علاقه دارد به خودش این جرأت و جسارت را بدهد که آغاز گر شروع رابطه باشد. با یک چیام یا صحبت یا …اگر متوجه شدید که شخص اولین گام  را برای شروع مکالمه برداشته است، چه حضوری و چه از طریق رسانه های اجتماعی، بدانید که  احتمالاً علاقه واقعی دارد و مایل به ارتباط با شماست.

۱۳- آیا با زبان تمثیل و شعر و نوعی ابهام با شما حرف می زند؟

اگر مکالمه بین شما به یک زمین بازی ظریف تبدیل شود، پر از معانی یا کنایه های دوگانه، شاید این یک تاکتیک اغوا کننده باشد، به این معنی که شخص به دنبال این است که واکنش شما را بیازماید.

علاوه بر این، اگر پیام‌های متنی آن‌ها بیشتر به صورت سیلی از  ایموجی‌ها یا برچسب‌ها باشد که هر کدام معنی خاصی دارند، شخص برآن است تا به پاسخ شما پی ببرد و خیلی دست به عصا با شما ارتباط بگیرد.

۱۴- آیا موقع صحبت به دهان شما نگاه می کنند؟

این جزئیات ارتباط غیرکلامی را از دست ندهید. آیا وقتی صحبت می کنید نگاه اش گاهی معطوف به دهان شماست؟ اگر چنین باشد نشانه این است که به چیزی غیر از کلماتی که رد و بدل می کنید هم  فکر می کند.

15 شگرد روانشناختی ساده برای اینکه بدانید کسی شما را دوست دارد یا خیر

۱۵- آیا رفتارش با شما متفاوت از دیگران است؟

اگر متوجه شدید که چیزی منحصر به فرد یا متفاوت در نحوه رفتار شخصی با شما وجود دارد، بدانید که حضور شما ممکن است تأثیر ویژه ای بر آن شخص داشته باشد. مثلا وقتی با شما صحبت می کند صدایش تغییر می کند، یا وقتی شما وارد می شوید وضعیت بدن اش  تغییر می کند.

این ممکن است نشان دهد که رابطه اش با شما فراتر از سطحی نگری است و بر آن است که بعد واقعی تری به خود بگیرد.

سرنخ های عاشقانه: چگونه این ترفندهای روانشناختی را تفسیر کنیم تا بفهمیم کسی ما را دوست دارد یا نه؟

به طور خلاصه، رمزگشایی نشانه های علاقه عاشقانه نباید خیلی پیچیده باشد. سرنخ هایی مانند تماس چشمی، خنده مشترک، و تمایل به دانستن بیشتر در مورد زندگی خود، ترفندهای روانشناختی هستند که احساسات دیگران را روشن می کنند.

با این حال،  مهم است که به یاد داشته باشید که این علائم باید به طور کلی تفسیر شوند، زیرا هر فرد منحصر به فرد است. فقط به نشانه ها به صورت مجزا نگاه نکنید: زمینه کلی را در نظر بگیرید و آگاه باشید که تفسیر ممکن است متفاوت باشد.  در نهایت، اگر عدم اطمینان ادامه یافت، یک قدم جلوتر بروید و مستقیماً بپرسید.

دیجیاتو
۸ نظر

ورود

  • چای اسفند ۲۹, ۱۴۰۲

    بسیار جالب ..بود لذت بردیم ممنون

  • سارا جهانی فروردین ۱, ۱۴۰۳

    بسیار عالی بود

  • زهرا فروردین ۲, ۱۴۰۳

    هیچ کدوم رو نداشت 😏

  • علیرضا فروردین ۴, ۱۴۰۳

    سلام مرضیه خانم عزیز. ممنونم بسیارزیبابیان کردید. بی اغراق، بعدازخوندن احساس خوبی درمن به وجودآمد. دمت گرم منتظرمطالب جدیدت می مانم

    • معین فروردین ۴, ۱۴۰۳

      مردشور عشقو ببره مردشور منم یک دختری رو با تمام کاراش دوست داشتم اونم منو دوست داشت عشق یعنی پول یک روز تقاضا پول ازم کرد گفتم ندارم عزیزم فعلا قطع رابطه کرد مردشور عشق دوست داشتنو ببره دلم میخواد بدزدمش اما این رسم مردی نیست حالم تا دنیا دنیاست گرفته

  • معین فروردین ۴, ۱۴۰۳

    مردشور عشقو ببره مردشور منم یک دختری رو با تمام کاراش دوست داشتم اونم منو دوست داشت عشق یعنی پول یک روز تقاضا پول ازم کرد گفتم ندارم عزیزم فعلا قطع رابطه کرد مردشور عشق دوست داشتنو ببره دلم میخواد بدزدمش اما این رسم مردی نیست حالم تا دنیا دنیاست گرفته

  • آرمین فروردین ۵, ۱۴۰۳

    عالی بود

  • احسان فروردین ۶, ۱۴۰۳

    سلام بسیار عالی بود لایک طلایی