آرنولد شوارتزنگر واقعاً ترمیناتور شد! باتری دار شدن قلب آقای بازیگر به دنبال مشکلات پزشکی

آرنولد شوارتزنگر واقعاً ترمیناتور شد! باتری دار شدن قلب آقای بازیگر به دنبال مشکلات پزشکی

آرنولد شوارتزنگر فاش کرده بعد از ۳ عمل جراحی قلب باز، حالا به تازگی یک دستگاه ضربان ساز که به عنوان باتری قلب هم شناخته می شود، برای او نصب شده است.

این بازیگر ۷۶ ساله معتقد است که حالا درست مانند نقش معروفش «ترمیناتور» صاحب یک عضو ماشینی شده و اعلام کرده مدتی را مجبور به کنار گذاشتن ورزش خواهد بود.

شوارتزنگر در مصاحبه ی تازه ای گفته: «هفته ی گذشته یک جراحی داشتم که مرا کمی بیشتر ماشینی کرد. حالا یک باتری قلب دارم. در اتریش، جایی که من بزرگ شدم، هیچکس درباره ی مشکلات پزشکی حرف نمی زد و هر چیزی مربوط به سلامت، شخصی می ماند. ولی من پیام ها و ایمیل های زیادی از کسانی دریافت کرده ام که مثل من با مشکل دریچه آئورت دولتی متولد شده اند و می گفتند که صحبت های من درباره ی جراحی هایم به آن ها شجاعت و امیدواری رویارویی با مشکل خودشان را داده. برای همین وقتی می دانم که عمل کردن برخلاف تربیت پنهانکارم و شفاف بودن می تواند به دیگران کمک کند، چه انتخاب دیگری جز این برایم می ماند؟»

شوارتزنگر به طرفدارانش اطمینان داد که روند بهبودی او به خوبی در حال طی شدن است. او در اینباره گفت: «قبل از هر چیزی می خواهم بدانید که حال من خوب است. هفته ی گذشته جراحی داشتم و چند روز بعدش با دوستانم یک دورهمی بزرگ در فضای باز داشتیم. زندگی با یک مشکل قلبی ژنتیکی همین شکلی است. اما امکان ندارد غر زدن مرا ببینید.»

شوارتزنگر در سال ۲۰۲۰ تحت عمل جراحی تعویض دریچه ی آئورت قلبش قرار گرفت.

او پیش تر در سال های ۱۹۹۷ و ۲۰۱۸ نیز برای درمان دریچه ی آئورت معیوب قلبش زیر تیغ جراحی رفته بود.

دریچه ی آئورت قلب وقتی به درستی کار نکند، گردش خون را مختل می کند و قلب را مجبور می سازد برای انتقال خون به بقیه ی قسمت های بدن متحمل زحمت بیشتری شود.

دریچه آئورت یکی از ۴ دریچه ای است که گردش خون از طریق قلب را کنترل می کند. این دریچه کمک می کند گردش خون از طریق قلب به درستی انجام گیرد و جراحی تعویض دریچه ی آئورت برای کنترل بیماری هایی صورت می گیرد که این دریچه را تحت تأثیر قرار می دهند.

شوارتزنگر همچنین در مصاحبه ی خود گفت: «جان مادرم و مادربزرگم را هم همین مشکل گرفت (مادر او اورلیا در سال ۱۹۹۸ درگذشت). ولی من هنوز زنده ام که به خاطر پیشرفت های پزشکی است و اینکه به طور مداوم با پزشک هایم در ارتباط هستم و به حرف شان گوش می دهم.»

منبع: dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • 🧢 فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

    🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼