چند نشانه در زبان بدن که می گوید شخصی از شما خوشش می آید

چند نشانه در زبان بدن که می گوید شخصی از شما خوشش می آید

تشخیص کسی که از شما خوشش می آید همیشه به آن سرراستی و سادگی که به نظر می رسد نیست.

شما باید متوجه شوید که در دل او چه می گذرد و برای این منظور، باید سرنخ های ظریفی که آن شخص به دلیل علاقه به شما در زبان بدن خود به طور ناخودآگاه بروز می دهد را تفسیر کنید.

زبان بدن راه ارتباطی قدرتمندی است که اغلب در مقایسه با آنچه که با استفاده از کلمات بیان می کنیم، چیزهای بیشتری را درباره ی ما آشکار می کند.

در ادامه از نشانه های کمتر شناخته شده ای در زبان بدن خواهیم گفت که می گویند کسی از شما خوشش می آید.

۱- چشم هایش نشان می دهد

می گویند چشم ها پنجره ی روح اند. و این بخصوص درمورد زمانی صدق می کند که پای عشق و علاقه در میان باشد.

تماس چشمی ابراز قدرتمندی در ارتباط انسانی است؛ می تواند نشان دهد که توجه مان به چیزی جلب شده، چیزی برایمان جالب است و البته مجذوب چیزی شده ایم و از آن خوش مان می آید. این روشی طبیعی برای برقراری ارتباط با دیگران بدون به زبان آوردن حتی یک کلمه است.

اگر کسی از شما خوشش بیاید، نمی تواند تماس چشمی اش با شما را متوقف کند. منظور این نیست که نگاه کوتاهی به داخل چشمان تان داشته باشد؛ بلکه صحبت از نگاهی طولانی است که حرف های زیادی در خود دارد.

کسانی که به یکدیگر علاقه دارند، اغلب کارهای یکدیگر را تقلید می کنند. بنابراین اگر متوجه شدید که کسی حرکات چشم شما را تقلید می کند، ممکن است نشانه ی این باشد که از شما خوشش می آید.

فراموش نکنید که منظور نه یک نگاه خیره ی ترسناک، بلکه یک تماس چشمی گرم و صادقانه است. این نوع نگاه به شما حس دیده شدن و مهم بودن می دهد.

۲- یک لمس فیزیکی حرف های زیادی در خود دارد

لمس فیزیکی می تواند نشانه ی قدرتمندی از مجذوب شدن باشد. منظور لمس فیزیکی نامناسب نیست، بلکه منظور یک لمس جزئی و تقریباً ناخودآگاه است که می تواند حرف های زیادی در خود داشته باشد.

اگر متوجه شده اید که کسی تماس های فیزیکی مختصری با شما دارد، مثل زدن روی شانه ی شما هنگام خندیدن یا گذاشتن دست پشت شما هنگام هدایت کردن تان، این می تواند نشانه ی این باشد که او مجذوب شما شده است.

در اینجا هم فراموش نکنید که موقعیت اهمیت زیادی دارد. این نشانه باید به همراه دیگر سرنخ ها در زبان بدن در نظر گرفته شود و با احترام و رضایت همراه باشد.

۳- قدرت تقلید

تقلید کردن یک رفتار ناخودآگاه است، زمانی که فردی حرکات، الگوهای گفتاری یا رفتار شخصی دیگر را تقلید می کند. ما با این کار به طور ناخودآگاه همدلی خود را نشان می دهیم و با آن ها پیوند برقرار می کنیم.

در بحث علاقه، اگر کسی زبان بدن شما را تقلید کرد، احتمالاً یعنی از شما خوشش می آید. این می تواند هر چیزی، از تقلید حرکات دست شما گرفته تا تقلید حالت نشستن تان باشد.

جالب است که تقلید کردن پدیده ای است که در دنیای حیوانات هم وجود دارد. بسیاری از پرندگان و پستانداران از تقلید به عنوان روشی برای پیدا کردن جفت استفاده می کنند. بنابراین بار دیگر که متوجه شدید مشغول تقلید حرکات شخص مورد علاقه تان هستید، به خاطر آورید که این صرفاً یک رفتار انسانی نیست و غریزه ای است که با بیولوژی عجین شده است.

در این مورد هم در نظر گرفتن موقعیت و وجود دیگر نشانه ها در زبان بدن اهمیت دارد. تقلید ِ صرف، لزوماً به این معنا نیست که کسی از شما خوشش می آید، اما در ترکیب با سرنخ های دیگر می تواند نشانه ی خوبی باشد.

۴- خم شدن به جلو

خم کردن بدن نشانه ی دیگری است که باید برای تشخیص کسی که مجذوب شما شده، به دنبال آن باشید.

اگر متوجه شدید که کسی هنگام گفتگو دائماً به سمت شما خم می شود یا خودش را به شما نزدیک می کند، ممکن است به این معنی باشد که از شما خوشش می آید. این کاهش فاصله ی فیزیکی نشان می دهد که آن شخص با شما احساس راحتی می کند و دوست دارد ارتباط صمیمانه تری با شما داشته باشد.

خم شدن به جلو واکنشی غریزی و نشانه ی علاقمندی و تمرکز است. ما با این کار با شخص مقابل مان نشان می دهیم که تمام حواس مان به او است و برای تعامل با او ارزش قائل هستیم.

با این حال، فراموش نکنید که رعایت فضای شخصی از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر کسی به جلو خم شود و شخص مقابلش خود را عقب بکشد یا حالت ناراحتی پیدا کند، باید به فضای شخصی او احترام گذاشت.

این نشانه هم باید با توجه به موقعیت و واکنش و راحتی فرد مقابل در نظر گرفته شود.

۵- لبخندی که از لب نمی افتد

قدرت یک لبخند واقعی را هرگز دست کم نگیرید. این یکی از قدرتمندترین ابزارهای ارتباط غیر کلامی است.

اگر کسی از شما خوشش آمده باشد، زمانی که پیش شما است زیاد لبخند می زند. این واکنشی ناخودآگاه ناشی از احساس شادی و راحتی ای است که در حضور شما می کند.

۶- با این حال، هر لبخندی به حساب نمی آید. منظور لبخندی واقعی است که در چشم ها هم نمود پیدا می کند. چنین لبخندی نشان دهنده ی شادی واقعی و نشانه ای قدرتمند از مجذوب شدگی است.

بنابراین اگر متوجه شدید که کسی زیاد به شما لبخندهای پهن و واقعی می زند، به احتمال زیاد از شما خوشش می آید.

اما مانند هر نشانه ی دیگری در زبان بدن، در اینجا هم باید موقعیت و دیگر سرنخ ها در زبان بدن را در نظر گرفت.

۶- جادوی گوش دادن فعال

در دنیایی که همه در عجله و شتاب هستند، پیدا کردن گوش شنوایی که با دقت و از ته دل به حرف های ما گوش دهد، چیز نادری است.

اگر کسی از شما خوشش آمده باشد، علاقه ای واقعی به حرف های شما نشان می دهد. او یک شنونده ی فعال خواهد بود یعنی سر تکان می دهد، تماس چشمی اش را با شما حفظ می کند، پاسخ مناسب به شما می دهد و سؤال هایی از شما می پرسد که در پاسخ بتوانید افکار و احساسات خود را بیان کنید.

نشان دادن علاقه ای واقعی به افکار، عقاید و داستان های شما، نشان دهنده ی چیزی بیش از ادب و خوش رفتاری است. این امر نشان می دهد که او مجذوب شما شده و برای شما و حرف هایتان ارزش قائل است.

بنابراین اگر کسی همیشه علاقمند به شنیدن درباره ی افکار و عقاید شما به نظر می رسد، احتمالاً از شما خوشش می آید. این نوعی ارتباط عمیق و فراتر از جذابیت فیزیکی است. در حقیقت نشان دهنده ی یک ارتباط عاطفی و علاقه ای واقعی به شما است.

۷- حرکات عصبی

تا به حال دقت کرده اید که وقتی از کسی واقعاً خوش تان می آید، یکباره به هر کار کوچکی که انجام می دهید حساس می شوید؟ دست هایتان انگار بیشتر تکان می خورند، ممکن است با موهایتان بیشتر بازی کنید یا شاید هم پاهایتان شروع به بی قراری کنند.

داشتن حرکات عصبی نشانه ای رایج از مجذوب شدگی است. این جرکات معمولاً ناخودآگاه هستند و می توانند هر چیزی، از لمس زیاد صورت گرفته تا ور رفتن با لباس یا حتی بیشتر پلک زدن باشند.

این روش بدن برای برآمدن از پس احساسات زیادی است که تجربه می کند. بنابراین اگر متوجه شدید که کسی در اطراف شما حرکات عصبی دارد، احتمالاً مجذوب شما شده است.

۸- پاها دروغ نمی گویند

شاید تعجب کنید اما جهت قرارگیری پاهای یک فرد می تواند چیزهای زیادی را درباره ی احساس او آشکار کند.

اگر جهت پاهای کسی به سمت شما باشد، این نشانه ی خوبی است که از شما خوشش می آید. این یک سرنخ ناخودآگاه در زبان بدن است که معنایش این است که تمام حواس آن شخص به شما است.

برعکس، اگر جهت پاهای کسی به سمت شما نباشد، ممکن است به این معنی باشد که او علاقه ای به شما ندارد یا به دنبال فرصتی برای پایان دادن به مکالمه با شما است.

بنابراین اگر می خواهید بدانید که کسی از شما خوشش می آید یا نه، به پاهایش توجه کنید. ممکن است پاسخی را به شما دهد که به دنبالش هستید.

در این مورد هم پیش از نتیجه گیری، موقعیت و دیگر نشانه های زبان بدن را درنظر بگیرید.

۹- توجهی که به شما نشان می دهد

در قلب علاقه و مجذوب شدگی، توجه وجود دارد. اگر کسی از شما خوشش آمده باشد، به طور طبیعی توجه بیشتری به شما نسبت به دیگر اطرافیان تان نشان می دهد.

او به صحبت های شما بیشتر علاقمند است، به شوخی هایتان می خندد، جزئیات مکالمات تان را به خاطر دارد و توجهی واقعی به احساسات و حال شما نشان می دهد.

این سطح از توجه چیزی فراتر از یک رفتار مؤدبانه است و نشانه ای از مجذوب شدگی است. اگر کسی دائماً به شما این سطح از توجه را نشان می دهد، این نشانه ی واضحی است که از شما خوشش می اید.

منبع: hackspirit
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود