درگیری مرزی سربازان چین و هند به سبک جنگ‌های قرون وسطایی + ویدیو

درگیری مرزی سربازان چین و هند به سبک جنگ‌های قرون وسطایی + ویدیو

سربازان دو قدرت آسیایی که هر دو مجهز به سلاح هسته ای هستند، در حال نبرد تن به تن در مرز مورد مناقشه هیمالیا دیده شدند. ویدیویی تکان دهنده از درگیری مرزی هند و چین را نشان می‌دهد که در آن نیروها با استفاده از چوب و سنگ به جان یکدیگر افتاده‌اند. سربازان این دو قدرت هسته‌ای آسیایی در مرز کوهستانی مورد مناقشه، درگیر نبردی تن به تن شده بودند که یادآور جنگ‌های قرون وسطایی است.

این ویدیو تکان دهنده که به سال ۲۰۲۱ برمی‌گردد، لحظات درگیری مرگبار در دره گلوان در لداخ بین سربازان هندی و چینی در مرز آروناچال پرادش هند را نشان می‌دهد.

درگیری مرزی سربازان چین و هند به سبک جنگ‌های قرون وسطایی

در این ویدیو، گروهی کوچک از سربازان هندی با حدود ۳۰۰ نیروی ارتش آزادی بخش خلق چین در یک تپه مرزی روبرو می‌شوند که منجر به یک درگیری فیزیکی خشونت‌آمیز می‌گردد. سربازان با استفاده از سلاح‌های ابتدایی مانند چوب‌های میخ دار، سیم خاردار و سنگ به جان یکدیگر افتادند.

درگیری مرزی سربازان چین و هند به سبک جنگ‌های قرون وسطایی

در صحنه‌های دردناک این ویدیو، سربازان هندی در حالی که نیروهای چینی را عقب می‌رانند، با چوب‌های خود به شدت به آنها ضربه می‌زنند. نیروهای چینی که تفنگ‌های اتوماتیک ۹۵ را به پشت بسته بودند، حتی زمانی که در برابر ضربات مهلک سربازان هندی قرار داشتند، از استفاده از سلاح گرم خودداری کردند.

درگیری مرزی سربازان چین و هند به سبک جنگ‌های قرون وسطایی

در پایان این درگیری خونین، دست کم ۲۰ سرباز هندی از جمله یک افسر کشته شدند. پکن اما تنها از کشته شدن ۴ سرباز چینی خبر داد که کارشناسان معتقدند آمار واقعی را پنهان کرده است. راجنات سینگ، وزیر دفاع هند در پارلمان گفت: «نیروهای ما به شکل قاطع با این اقدام تجاوزکارانه چینی‌ها برخورد کردند و آنها را مجبور به عقب‌نشینی از خاک ما نمودند.»

درگیری مرزی سربازان چین و هند به سبک جنگ‌های قرون وسطایی

چین و هند بر سر بخش‌های گسترده‌ای از خط مرزی ۳۴۰۰ کیلومتری غیررسمی موسوم به «خط کنترل بالفعل» در کوه‌های هیمالیا که خط مرزی نامشخص بین دو کشور را مشخص می‌کند، ادعای حاکمیت دارند. این مناطق کوهستانی دورافتاده و پوشیده از برف است که نیروهای دو طرف در برخی نقاط تنها چند متر با یکدیگر فاصله دارند. عدم تعیین دقیق مرزها بارها منجر به چنین درگیری‌های خونینی شده است.

درگیری مرزی سربازان چین و هند به سبک جنگ‌های قرون وسطایی

علیرغم اختلافات مرزی و این دست درگیری‌ها، دو کشور تاکنون از استفاده گسترده از سلاح گرم در این مناطق خودداری کرده‌اند.

یک نظر

ورود

  • یه ژئواستراتژیست اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳

    چشمه ی ابهای ۳ میلیارد انسان از این منطقه شروع میشه. برا همین حاظرن کشته بدن. با وضع فعلی هم نه چین صاحابشه نه هند. حتی موسسات تحقیقاتی خصوصی پیشنهاد کردن که این مناطق بین المللی بشه و چین و هند باهم اداره اش کنن. اب خیلی مهمه. تمدنی نام ببرید کنار اب نبوده.
    تو اسیا میشه گفت ۲ تا تنگه ی مهم و ۲ تا منطقه ی جغرافیایی زمینی مهم داریم. تنگه ی مالاک تو مالزی و تنگه ی هرمز تو ایران
    زمینی هم یکیش همینه که سرچشمه ی ابهاست. دومی هم افغانستان که از قدیم حائل بوده و اینکه بعد از رشته کوه های هیمالیا اولین سرزمین هموار هست که میشه راه اهن و جاده کشید از چین به مدیترانه.