توهین رضا درویش به گیلانی ها و حواشی آن؛ مدیرعامل پرسپولیس به دردسر افتاد + ویدئو

توهین رضا درویش به گیلانی ها و حواشی آن؛ مدیرعامل پرسپولیس به دردسر افتاد + ویدئو

رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس و فرشید سمیعی سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال تهران، شامگاه دوشنبه ۱۴ خرداد در برنامه زنده فوتبال برتر مشاجره لفظی عجیبی داشتند. در بخشی از این گفتگوی پرتنش و جنجالی رضا درویش با ادبیاتی زننده به تمسخر لهجه سمیعی پرداخت که منجر به واکنش‌های گسترده شد.

در بخشی از این صحبت‌ها، رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس خطاب به سمیعی گفت که او «بهتر است ابتدا لهجه‌اش را جراحی کند»؛ همین موضوع باعث واکنش‌های گسترده ای به‌ویژه از سوی اهالی استان‌های شمالی شد و بسیاری آن‌ را توهین قومیتی دانستند.

نهایتا مدیرعامل پرسپولیس وادار به عذرخواهی شد. البته او صرفا از مردم عذرخواهی کرد اما اعلام کرد همچنان مواضعش نسبت به سرپرست استقلال پابرجاست.

ماجرای توهین رضا درویش به گیلانی ها و حواشی آن + ویدئو

اطلاعیه کمیته اخلاق درباره صحبت‌های جنجالی درویش

در همین راستا رضا درویش با حکم کمیته اخلاق به مدت بیست روز از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شد.

کمیته اخلاق اعلام کرد:

نظر به تقاضای دیوان تحقیقات و با عنایت به محتویات پرونده، مدارک، مستندات و گزارش‌های واصله علیه آقای رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مبنی بر تخلف اخلاقی وی باتوجه به اینکه این نوع رفتار نقض آشکار قوانین و مقررات اخلاقی محسوب می‌شود که به تمامیت و اعتبار فوتبال کشور لطمه وارد می‌کند و اینکه صدور حکم نهایی درباره وی مستلزم تکمیل تحقیقات مقدماتی است، لذا بنا به اهمیت موضوع به استناد مواد ۲۳ و ۶۵ آیین نامه کمیته اخلاق، دستور موقت دایر بر منع فعالیت نامبرده در حوزه فوتبال صادر شده و براین اساس اعلام می‌شود وی به مدت ۲۰ روز تا صدور رای نهایی محروم از هرگونه فعالیت فوتبالی خواهد بود.

رای صادره ظرف یک هفته از تاریخ ابلاغ به ایشان قابل اعتراض در کمیته استیناف است.

واکنش سرمربیان استقلال به توهین مدیرعامل پرسپولیس

جواد نکونام سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران و آرش برهانی سرمربی تیم فوتبال امید استقلال با انتشار استوری‌هایی در اینستاگرام، توهین‌ رضا درویش را بی‌پاسخ نگذاشتند.

ماجرای توهین رضا درویش به گیلانی ها و حواشی آن + ویدئو

ماجرای توهین رضا درویش به گیلانی ها و حواشی آن + ویدئو

شماره درویش در فضای مجازی پخش شد

مدیرعامل پرسپولیس بعد از این ماجرا تلاش کرد شائبه مربوط به توهین قومیتی را رد کند و همچنین از خاطر اهالی گیلان که از وی مکدر شده بودند، عذرخواهی کرد اما این ماجرا عواقب سختی برایش در پی داشت.

به گزارش ورزش سه، طی ساعات اخیر با پخش شدن شماره تلفن مدیرعامل پرسپولیس در فضای مجازی، او مورد هجوم پیام و تماس‌های فراوان قرار گرفته تا در کار شخصی‌اش نیز خلل ایجاد شود.

عذرخواهی مجدد درویش بابت توهین به گیلانی‌ها؛ «منظور بدی نداشتم»

رضا درویش پس از روبه‌رو شدن با ابعاد گسترده جمله‌ای که در برنامه زنده تلویزیونی به زبان آورد، در گفت‌وگوی جدیدی در این خصوص گفت: به والله که منظور بدی از این موضوع نداشتم و اصلا منظورم اهالی عزیز گیلان نبود. به همه آنها ارادت خالصانه دارم و اگر برداشت بدی نیز از صحبت‌هایم شده، شهامت عذرخواهی بابت آن را از تک تک این عزیزان دارم.

درویش درباره جمله‌ای که به کار برد نیز اینطور توضیح داد: همانطور که گفتم اینقدر شهامت دارم که اگر منظور بدی داشته باشم آن را بپذیرم و البته عذرخواهی هم می‌کنم از تمامی عزیزان. اما منظور بنده این بود که ایشان با توهین مرا با لفظ چاله میدانی خطاب کردند و می‌خواستم بگویم متوجه حرف زدنش باشد و بهتر است نوع حرف زدنش را عوض کند که متاسفانه آن را گفتم که اصلا ارتباطی هم نداشت و اشتباه من بود.

وی ادامه داد: با این حال خدا شاهد است که منظور من کاملا این موضوع بود و برای تمامی عزیزان در تمامی استان‌ها احترام قائل هستم. بحث به شکلی پیش رفت که آن موضوع پیش آمد و یک بار دیگر از عزیزان گیلانی عذر می‌خواهم و دستبوس آنها هستم. 

در «فوتبال برتر» چه گذشت؟

ماجرای توهین رضا درویش به گیلانی ها و حواشی آن + ویدئو

تابناک نوشت، شاید برای نخستین بار طی بیست‌وسه دوره برگزاری لیگ برتر، و به تبع آن چند دهه برگزاری مسابقات باشگاهی قبل از آن، سابقه نداشته که مدیرعامل تیمی که مدعی متضرر شدن از داوری است، مقابل داور بازی پایانی تیم رقیب رودررو شده باشد و درگیری لفظی آنها روی آنتن زنده برای مخاطبان پخش شود!

در واقع این فرصتی طلایی برای فرشید هاشم‌سمیعی بود تا وفاداری و تعصب خود را با جملاتی برگرفته از ادعاهای هواداران استقلال در ۴۸ساعت گذشته، ثابت کند و شانس ابقای او در هیات مدیره آتی آبی‌ها را بالا ببرد.

جدول سود و زیان سرخابی از داوری: لیگ از سوگلی‌ها طلبکار شد

برنامه بامداد امروز فوتبال برتر، با آیتم جالب بررسی سود و زیان استقلال و پرسپولیس از تصمیمات داوران در لیگ برتر بیست‌ و سوم شروع شد. بر این اساس پرسپولیس یازده مرتبه از داوری سود برده و ۹ بار متضرر شده است و در مقابل استقلال ۱۲ بار از داوری سود برده و هفت بار ضرر کرده است.

به این ترتیب تمام ادعاهای سرمربی و مدیران سابق و فعلی استقلال مبنی بر قهرمان شدن رقیب با کمک داوری، با اتکا به آمار تا حدودی فرو ریخت، چراکه در بهترین شرایط، سود و زیان دو باشگاه رقیب پایتخت از داوری، برابر بوده است و هیچکدام از دو تیم بر دیگری برتری نداشته است. 

اما یک نکته جالب رو شده که هر دو سوگلی پایتخت، در داوری‌ها منتفع شده اند و حق رقبای‌شان خورده شده است!

ماجرای توهین رضا درویش به گیلانی ها و حواشی آن + ویدئو

جملات پرکنایه درویش به استقلالی‌ها

بعداز این، نوبت به ورود رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس رسید تا با کنایه‌هایش سراغ سمیعی جوان و پرهیجان برود. او گفت: به استقلال تبریک می‌گویم که هفته ها صدرنشین بود و تا دقیقه ۸۷ هفته آخر هم قهرمان بود ولی سوت پایان آخرین بازی قهرمان را مشخص خواهد کرد.

استقلال فصل قبل سوم شده بود و امسال نایب قهرمان شد که پیشرفت محسوب می‌شود. اگر ناراحت هستند می توانیم یک جام برای آنها در نظر بگیریم!

درویش سپس با طعنه به حرف‌های نکونام گفت: هیچ جامی پرشرافت‌تر از این جامی نیست که ما به دست آوردیم. جای طرح اتهام به این و آن، بهتر است اختلافات داخلی خود را کنترل کنند و اینقدر به دیگران تهمت نزنند. اگر نتوانستند نساجی را در قائمشهر ببرند و صدر را به ما دادند، تقصیر کسی نیست. 

سپس رضا درویش به گل مشکوک به آفساید پرسپولیس مقابل مس واکنش نشان داد و گفت: کسانی که این نظرات را می‌دهند، آیا درباره پنالتی قبل از این گل – لگد حامد لک به سروش رفیعی – هم حرفی می‌زنند؟ به جای این حرف ها تیم خودتان را قوی و همدل کنید! جام شرافت برای تیمی است که برای آن زحمت کشیده است و هیچ جامی شریف تر از جامی که ما به دست آوردیم ، وجود ندارد.

 «درویش» در این میان از دلالی که در تلویزیون کارشناسی می‌کرد و برای جانشینی گل‌محمدی، مربی یک میلیون دلاری به علاوه تضمین حمایت سکوها به باشگاه پرسپولیس معرفی کرده بود، پرده‌برداری کرد.

 درویش سپس به ادعای نکونام درخصوص هزینه‌کرد یک میلیون دلاری پرسپولیس در نقل‌و‌انتقالات زمستانی واکنش نشان داد و گفت: ما مزد آرامش‌مان را با قهرمانی گرفتیم. مشکل این دوستان این است که راحت حرف می‌زنند و بیشتر به کار رسانه‌ای علاقه دارند تا به کار تیمی… کادر فنی پرسپولیس ماشاریپوف را تأیید نکرد که ما طی ۴-۵ ساعت با ارونوف قرارداد بستیم.

اتهامات واضح سمیعی به داوری لیگ و واریز مبالغ پشت پرده

از همین‌جا به بعد جنجال بین مدعوین برنامه فوتبال برتر با مجری و یکدیگر کلید خورد.

مقدمه پراتهام و هجومی سمیعی مجموعه‌ای حملات سراسر فصل سرمربی استقلال، بازیکنان این تیم و سکوهای آبی بود و بلافاصله‌ بحث  فرشید سمیعی سرپرست موقت باشگاه استقلال با محمدحسین میثاقی مجری برنامه در گرفت.

سمیعی ابتدا عکسی از صفحه کمک‌داور اول بازی پرسپولیس – مس رفسنجان را شاهد گرفت که برای کری‌خوانی رنگی عدد ۶ نشان داده است‌.

او گفت: مگر می‌شود لیگ به نفع یک تیم با گل آفساید شروع و با گل آفساید تمام شود؟! خیلی ساده‌انگارانه است که فکر کنیم اینها اتفاقی است.

سپس ادعای دیگری از فرشید سمیعی درخصوص پول و املاک گرفتن همسر بازیکنان برای دور زدن سقف بودجه، مطرح شد: به حساب همسران و خانواده درجه یک بعضی بازیکنان مبالغی واریز شده و املاک به نام آنها خورده که در قراردادها دیده نمی‌شود ولی استقلال چون ابزار دور زدن قانون ندارد پاسوز شد.

فدراسیون فوتبال تا وقتی که در همکاری با مراجع قضایی به حساب بانکی بازیکنان و خانواده درجه یک آنها و همچنین صرافی‌ها نظارت نداشته باشد، نمی‌تواند جلوی بی‌قانونی را بگیرد.

ماجرای توهین رضا درویش به گیلانی ها و حواشی آن + ویدئو

ورود میثاقی به اتهامات تند سمیعی و جدل با داور!

محمدحسین میثاقی بعداز صحبت‌های ابتدایی سمیعی به او گفت: با شما حرف می‌زنم حس می‌کنم با صفحه هواداری مجازی صحبت می‌کنم. تعامل با شما سخت است.

فرشید سمیعی هم در پاسخ به او اتهام سنگینی زد و گفت: کنایه‌های شما به استقلال تمامی ندارد. من هم با شما صحبت می‌کنم حس می‌کنم با ادمین صفحه هواداری پرسپولیس حرف می‌زنم.

بعداز آن درگیری لفظی شدید فرشید سمیعی و امیر عرب‌براقی، داور بازی پرسپولیس – مس رفسنجان روی آنتن زنده رخ داد که هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد چنین تقابلی در رسانه رقم بخورد. خبطی که تهیه‌کننده و سردبیر برنامه با همراهی مجری پرمدعا مرتکب شدند و عواقب آن ظهر امروز با احضار داور بازی به کمیته انضباطی نمایان شد.

سمیعی خطاب به داور بازی هفته پایانی رقیب گفت: شما با آفسایدی که نگرفتی قهرمانی را از ما گرفتی و باید پاسخگو باشی. 

عرب براقی هم در جواب گفت: به کسی اجازه نمی‌دهم به خانواده من توهین کند. قهرمان نشدن استقلال در قبال اشتباه ما نبوده است. برای ادعاهای‌تان باید سند ارائه دهید با آن لبخند شیرین‌تان. من داور وسط بودم نباید پاسخگو باشم کمک داور باید بگوید. 

سپس سمیعی عقب‌نشینی کرد و گفت: مخاطب من اصلا آقای عرب براقی نبود!!

درویش به سمیعی: وقیح و دروغگو هستید!

بعداز صحبت های سمیعی ، درویش روی خط برنامه آمد و خطاب به سمیعی گفت: آنقدر وقیح هستید که برای دروغ‌تان عذرخواهی نمی‌کنید؛ شما اگر فرصت می‌کردید در درجه اول لهجه‌تون و جراحی می‌کردید!

کنایه سمیعی به درویش درباره قرارداد بیرانوند

سمیعی که روی صندلی برنامه نشسته بود، برای بخشی از اتهام های خود نمونه و مصداق رو کرد: وقتی بازیکن خودشان به ما پیشنهاد ۹۰ میلیاردی داده چطور می گویند ۱۵ میلیارد با این تیم قرارداد بسته است؟

ماجرای توهین رضا درویش به گیلانی ها و حواشی آن + ویدئو

جواب علیرضا بیرانوند و افشای پیشنهاد استقلال 

داستان پیوستن من به استقلال در نقل‌و‌انتقالات یک بازی هماهنگ‌شده بود و از قبل با سروش رفیعی، دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی ترابی و آقا یحیی هماهنگ و صحبت کردم که درویش به خودش بیاد و پرسپولیس رو جمع کنه.

باشگاه استقلال به من ۴۰ میلیارد تومان نقد به عنوان پیش‌پرداخت که شامل سکه و درهم بود پیشنهاد داد، علاوه بر ۷۰ میلیارد تومان در قرارداد برای دو سال و ۱۰ میلیارد تومان یک زمین فول آپشن در کرج!

به این ترتیب اگر ادعای بیرو درست باشد، استقلال مرتکب همان خطایی شده که سمیعی علیه آن افشاگری کرده است!

احضار فوری عرب‌براقی، درویش و سمیعی به کمیته انضباطی 

با اعلام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، امیر عرب براقی به دلیل اظهارات شب گذشته و نقض ماده ۵۱ مقررات انضباطی، جهت ادای پاره‌ای از توضیحات باید در محل این کمیته حضور پیدا کند.

همچنین مدیران سرخابی‌ها هم به کمیته انضباطی احضار شدند. با اعلام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، فرشید سمیعی و رضا درویش به دلیل اظهارات شب گذشته در برنامه فوتبال برتر و نقض ماده ۷۱ مقررات انضباطی، جهت ادای پاره‌ای از توضیحات به محل این کمیته فراخوانده شدند.

یکی از اتهامات عادل فردوسی‌پور و برنامه ۹۰ برای حذف از آنتن صداوسیما، ایجاد دوگانه‌های جنجالی و تفرقه روی آنتن برای جذب مخاطب بود اما گویا شبکه سه برای فرار از سقوط برنامه جایگزین، از همین حربه حتی شدیدتر از قبل بهره گرفته و برای تماشاگر، ابایی از قتل فوتبال ندارد.

۲ نظر

ورود