بهترین تفاوت سنی بین زن و شوهر چقدر است؟

بهترین تفاوت سنی بین زن و شوهر چقدر است؟

برخی معتقدند سن فقط یک عدد است، اما نمی توان منکر این شد که اختلاف سنی زیاد تجربه زیستی متفاوتی برای افراد به وجود می آورد و در مسائلی مثل ازدواج اهمیت پیدا می کند. در نتیجه مهم است که بدانیم واقعا بهترین تفاوت سنی زن و شوهر چیست؟

بهترین تفاوت سنی زن و شوهر

بهترین تفاوت سنی زن و شوهر

فاصله سنی مناسب میان زن و شوهر را می‌توان ۲ تا ۴ سال و در برخی منابع ۲ تا ۷ سال یا ۴ تا ۷ سال در نظر گرفت. البته این به آن معنا نیست که اگر یکی دو سال به این سنین افزوده یا از آن کاسته شود، نباید ازدواجی انجام‌گیرد.

بهترین تفاوت سنی زن و شوهر

شاید بتوان گفت که اگر تمام زمینه‌ها بررسی شده باشد و مشکل خاصی دیده نشود، می توان فاصله سنی را به دیده اغماض نگریست ولی در عین حال بهترین و مناسب‌ترین فاصله سنی ۲ تا ۴ سال است. طبیعی است که اگر سایر شرایط، مناسب نباشد، باز هم ازدواج نمی‌تواند موفق باشد.

بهترین اختلاف سنی زن و شوهر

بهترین تفاوت سنی زن و شوهر

  • زن و شوهر هایی که اختلاف سنی ۰ تا۳ سال دارند، رضایت بیشتری در مقایسه با زوج هایی که فاصله سنی شان ۴ تا ۶ سال است، داشته اند.
  • به همین ترتیب زوجین با اختلاف سنی ۴ تا ۶ سال به نسبت آنهایی که تفاوت سنی ۷ سال به بالا دارند از ازدواجشان راضی تر هستند.
  • بسیاری از روانشناسان در سراسر جهان معتقدند که اختلاف سنی مناسب برای ازدواج چیزی بین ۵ تا ۷ سال است
  • اختلاف سنی ۱۰ سال در ازدواج به این معناست که هر دونفر در دوره های مختلفی رشد کرده اند و ممکن است انتظارات متفاوتی از همدیگر داشته باشند
  • وقتی در مورد اختلاف سنی در ازدواج آن هم به میزان ۲۰ سال صحبت می کنیم باید همیشه طلاق را در گوشه ای از ذهنمان داشته باشیم!

فرمول بهترین اختلاف سنی برای ازدواج

بهترین تفاوت سنی زن و شوهر

فرمول اختلاف سنی قابل قبول در ازدواج در گذشته به این صورت بود که برای تعیین حداقل سن شریک زندگی نصف سن تان را با هفت جمع کنید (مثلا برای سن ۴۰ سال نصف آن ۲۰ که با هفت می شود۲۷ ) و برای تعیین حداکثر سن همسر آینده تان سن شما منهای هفت ضربدر ۲ (مثلا برای سن ۴۰ سال منهای ۷ ضربدر ۲ می شود ۶۰).

بهترین تفاوت سنی زن و شوهر

اگر تعداد ازدواج های موفق با اختلاف سنی زیاد افزایش پیدا کند قطعا تابوی تفاوت سنی بالا در ازدواج از بین خواهد رفت و این جمله که سن فقط یک عدد است مورد تایید خیلی ها قرار می گیرد.

اما نتایج نشان میدهد که اختلاف سنی تا ۱۰ سال از نظر استاندارهای جامعه ما مناسب است.

حقایقی درباره بهترین فاصله سنی برای ازدواج

بهترین تفاوت سنی زن و شوهر

محققان دانشگاه ملی استرالیا با مطالعه روی حدود دو هزار و ۵۰۰ زوج استرالیایی خوشبخت و بدبخت به مدت شش سال بین سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ فاکتورهای سازگاری و بحران در روابط زناشویی را مورد بررسی قرار دادند.

بهترین تفاوت سنی زن و شوهر

برای زنان بهتر است با مردانی ازدواج کنند که حداکثر ۸ تا ۹ سال از آنها بزرگ تر یا در نهایت دو تا سه سال از آنها کوچک تر باشند. این اختلاف سنی تا حد چشمگیری پدیده طلاق را کاهش می دهد. در حقیقت مردانی که سن آنها از همسران خود بسیار کمتر یا بسیار بیشتر است شوهران خوبی نیستند.

۴ نظر

ورود

  • حاج حشمت تیر ۹, ۱۴۰۳

    مرد باید حداقل ۱۵ تا ۲۰ سال بزرگتر از زن باشد تا زن از اون فرمانبرداری کند و گستاخی پیشه نکند
    کمتر از این میشود طلاق و وضع امروز جامعه

  • اک تیر ۱۰, ۱۴۰۳

    میخاد بچه پرورش بده از طرفی دیکتاتور بودن خیلی بده بدبخت اون زنی که باشما باشه

  • مهدی تیر ۱۰, ۱۴۰۳

    دوستان یه نکته هم اضافه کنم پسران دهه ۷۰ از دختران دههه ۸۰ به شدت دوری کنید که بدبخت میشید.
    یک دهه هشتادی فقط با دههه هشتادی خوشبخت میش

  • اره تیر ۱۰, ۱۴۰۳

    اطرافیانمو نگاه میکنم میبینم خوشبخترینا همینایی هستن که ۵ سال اختلاف سنی دارن. حتی دو سه تا میشناسم ۱۰ سال اختلاف سنی دارن و خوشبخت ترن. اوناییم که دیدم اکثرا طلاق گرفتن معمولا همسن بودن یا مرد نهایتا ۲ سال بزرگتر بوده