عصب کشی کلیه؛ درمان نوآورانه برای فشار خون بالا

عصب کشی کلیه؛ درمان نوآورانه برای فشار خون بالا

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

فشار خون بالا (هایپرتنشین) یک مشکل بهداشتی شایع در سراسر جهان است و می‌تواند همه گروه های سنی را تحت تاثیر قرار دهد. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، حدود ۱.۱۳ میلیارد بزرگسال مبتلا به فشار خون بالا هستند، وضعیتی که می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی جدی مانند حمله قلبی، سکته مغزی، بیماری کلیوی، مشکلات چشمی‌و سایر عوارض قلبی عروقی شود. شناسایی، درمان و کنترل فشار خون بالا برای سلامت کلی مهم است.

راه های زیادی برای درمان فشار خون بالا وجود دارد، از جمله تغییر سبک زندگی، داروها و روش های کم تهاجمی‌از جمله این روشها است. کنترل با دارو یک روش پرکاربرد برای کنترل فشار خون بالا است و کلاس های مختلفی از داروها وجود دارد. با این حال، برای برخی از بیماران مبتلا به فشار خون بالا که نسبت به درمان دارویی مقاوم هستند، یک رویکرد نوآورانه در حال ظهور است. درمان عصب کشی کلیه، یک روش کم تهاجمی، اخیرا به عنوان یک گزینه موثر برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا مقاوم به دارو ارزیابی شده است.

عصب کشی کلیه؛ درمان نوآورانه برای فشار خون بالا

پروفسور دکتر سینان داغدلن پزشکی بنام در درمان فشار خون بالا

به عنوان گروه مراقبت های بهداشتی آجی بادم، ما مفتخریم که برای بسیاری از بیماران از سراسر جهان که برای درمان با عصب کشی کلیه توسط دکتر Sinan Dağdelen، استاد قلب و عروق در دانشگاه آجی بادم مراجعه می‌کنند، شفا ارائه دهیم. دکتر Sinan Dağdelen یک پزشک محترم است که در ۲۰ سال گذشته از ۳۰ سال زندگی حرفه ای خود بخشی از گروه بهداشتی آجی بادم بوده و در درمان بسیاری از بیماری های قلبی موفق که تأثیر جهانی داشته اند، مشارکت داشته است. در کلینیک قلب بیمارستان آلتونی زاده ما همچنان به ارائه خدمات به کلیه بیماران قلبی اعم از قلبی عروقی، آریتمی، فشار خون، بیماری های ساختاری قلب، نقص های داخل قلب، بیماری های مادرزادی قلبی، نارسایی قلبی و بیماری های عروقی ادامه می‌دهد. او به عنوان یک پزشک و مربی عصب کشی کلیه، در بسیاری از نقاط مانند کشورهای بالکان، کشورهای خاورمیانه و آذربایجان، در مورد تکنیک های کاربردی آموزش می‌دهد.

برای دریافت نظر پزشکی رایگان از پزشکان ما به سایت www.acibadem.ir مراجعه کنید.

عصب کشی کلیه چیست؟

عصب کشی کلیه، فرسایش (تخریب) اعصاب سمپاتیک در کلیه ها است. فشار خون بالا همراه با  فعالیت بیش از حد سیستم عصبی سمپاتیک و انقباض ماهیچه های عروقی است. هدف قطع عصب کلیه کاهش فشار خون با کاهش این بیش فعالی است.

درمان عصب کشی کلیه معمولاً برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا مقاوم به درمان در نظر گرفته می‌شود. پزشک ارزیابی می‌کند که آیا بیمار به درمان مقاوم است یا خیر. در برخی موارد، یک رویکرد چند رشته ای مورد نیاز است. این یک ارزیابی توسط یک کمیته پزشکی متشکل از پزشکانی است که در ارزیابی سایر سیستم‌ها مانند سیستم غدد درون ریز، کبدی، نفروتیک و عصبی که باعث ایجاد این بیماری می‌شوند، همراه با پزشکی که بیماری را دنبال می‌کند، صلاحیت دارند.

گروه بهداشت و درمان آجیبادم به لطف پزشکان مجرب ارزشمند خود در رشته های مختلف پزشکی، این ظرفیت را دارد که به بیمارانی که به آن نیاز دارند، درمان چند رشته ای را ارائه دهد. در مراکز درمانی ما، برخی از بیماران مبتلا به فشار خون توسط پروفسور دکتر سینان داغدلن  و همکارانش با خیال راحت ارزیابی می‌شوند.

روش عصب کشی توسط امواج رادیوفرکانسی پرانرژی

قبل از عمل قطع عصب کلیه، ارزیابی دقیق بیمار انجام می‌شود. این ارزیابی شامل سابقه پزشکی بیمار، داروهای فعلی، سطح فشار خون و سایر عوامل پزشکی است. اندازه گیری فشار خون نیز قبل از عمل انجام می‌شود.

دکتر Dağdelen متخصص قلب تاکید می‌کند که وضعیت عروق کلیوی که باید با آنژیوگرافی کلیه درمان شوند برای هر بیمار قبل از عمل ابلیشن بررسی می‌شود و این روش برای جلوگیری از هر گونه شرایط نامطلوب مهم است. او همچنین می‌گوید که گروه سلامت آجی بادم دارای اکوکاردیوگرافی تصویربرداری سه بعدی و چهار بعدی، سی تی اسکن قلب، تکنیک های MR قلب و امکانات تصویربرداری هسته ای است که نه تنها برای فشار خون بالا بلکه برای ارزیابی بصری غیرتهاجمی‌عملکرد قلب نیز وجود دارد.

عمل عصب کشی کلیه معمولاً تحت بی حسی موضعی انجام می‌شود و با وارد کردن کاتتر از طریق شریان فمورال شروع می‌شود. با استفاده از این مسیر شریانی، کاتتر به سمت کلیه ها پیش می‌رود.

هنگامی‌که چهار الکترود در نوک کاتتر به محل فرسایش می‌رسند، اعصاب سمپاتیک را با استفاده از امواج فرکانس رادیویی پر انرژی از بین می‌برند. هدف کاهش فعالیت اعصاب اطراف کلیه ها است. تحریک اعصابی که باعث انقباض عروق خونی بیشتر از آنچه باید می‌شود کاهش می‌یابد. هنگامی‌که عمل عصب کشی کلیه کامل شد، کاتترها برداشته شده و دسترسی شریانی بسته می‌شود. این روش تکمیل شده و وضعیت بیمار تحت نظر است.

دوره نقاهت و پیگیری پس از درمان 

پس از عمل قطع عصب کلیه، بیمار ممکن است یک یا دو روز در بیمارستان بستری شود. بهبودی معمولا سریعتر از جراحی قلب باز سنتی است. قرار ملاقات های پیگیری به طور منظم برای نظارت بر فشار خون و سلامت کلی بیمار برنامه ریزی می‌شود.

اگرچه عصب کشی کلیه یک روش کم تهاجمی‌است، اما مانند هر روش جراحی دیگری، خطرات بالقوه ای وجود دارد. این خطرات شامل خونریزی، آسیب شریانی، عفونت و در موارد نادر آسیب کلیه است. اما این خطرات را می‌توان با تجربه تیم تخصصی مانند گروه سلامت آجیبادم و انتخاب مناسب بیمار به حداقل رساند. انجام این عمل توسط یک تیم مجرب تضمین می‌کند که این خطرات در پیگیری بعد از درمان بیمار از بین برود.

درمان با کیفیت و قابل اعتماد را انتخاب کنید

درمان عصب کشی کلیه به عنوان یک روش امیدوارکننده برای درمان فشار خون بالا در حال ظهور است. اگرچه عصب کشی کلیه گزینه مهمی‌در درمان فشار خون بالا است، بیمارانی که این روش را انتخاب میکنند باید مرکز مناسب را برای دریافت مراقبت های با کیفیت و قابل اعتماد انتخاب کنند.

گروه بهداشت و درمان آجیبادم سازمانی است که با کادر متخصص و تجهیزات پزشکی روز دنیا اعتماد بیماران را به خود جلب کرده است. پزشکان مجربی مانند پروفسور دکتر سینان داغدلن  که سال ها در این زمینه فعالیت می‌کنند، موفق شده اند تا یک عمل پیچیده و حساس مانند عصب کشی کلیه را با موفقیت انجام دهند.

علاوه بر این، خدمات جامع و رویکرد بیمار محور گروه مراقبت های بهداشتی آجیبادم برای برآوردن نیازهای بیماران، به گونه ای طراحی شده است که راحتی و رضایت آنها را به حداکثر برساند. به این دلایل، بیمارانی که یک گزینه درمانی مهم مانند قطع عصب کلیه را در نظر میگیرند، باید گروه مراقبت های بهداشتی آجیبادم را برای مراقبت های بهداشتی با کیفیت و تجربه درمانی قابل اعتماد انتخاب کنند.

برای دریافت نظر پزشکی رایگان از پزشکان ما به سایت www.acibadem.ir مراجعه کنید.

یک نظر

ورود

  • خودم تیر ۲۳, ۱۴۰۳

    و بدین ترتیب علاوه بر از دست دادن فشارخون, کلیه خود را نیز از دست بدهید