۱۸ نکته پنهان در تب موتور جستجوی گوگل

ترفندهایی که می توانند شما را سرگرم کنند

۱۸ نکته پنهان در تب موتور جستجوی گوگل

شرکت گوگل به طور ترسناکی بزرگ و گسترده شده و اطلاعاتی که برای هر جستجو به کاربران ارائه می نماید شگفت انگیز است. بسیاری از ما برای انجام کارهای خود، به این موتور جستجو نیاز داریم که همین مسئله رشد فزاینده آن را نشان می دهد.

موتور جستجوی گوگل، بسیاری از ترفند ها را درون خود جای داده و به تازگی نیز موارد بیشتری به آن ها اضافه نموده. اگر شما با این نکات آشنا نیستید، می توانید با خواندن این مقاله، اطلاعات کافی در این زمینه را کسب کنید.

در اولین گام، جدید ترین ترفند اضافه شده را بررسی می کنیم. اگر واژه «بازی یک نفره» (solitaire) را جستجو کنید، یکی از بازی های قدیمی کارتی برای شما نمایان می گردد. این نسخه، نسخه استاندارد بازی بوده و علاقه مندان باید به آن اکتفا کنند.

lets-start-with-the-newest-ones-first-if-you-search-solitaire-you-can-play-a-round-of-the-classic-card-game-its-only-the-standard-version-though--sorry-freecell-fans-w600

با تایپ عبارت «tic tac toe» در گوگل، بازی معروف دوز برای شما نمایان می شود (اگر به فارسی هم عبارت «بازی دوز» را جستجو کنید، نتایج مشابه خواهد بود). سپس می توانید با خود گوگل و یا یکی از دوستانتان، این بازی را انجام دهید.

pic 10

اگر می خواهید تصمیم مهمی بگیرید، گوگل می تواند به شما کمک کند. با جستجوی عبارت «flip a coin» در گوگل، سکه ای برای شیر یا خط انداختن ظاهر می شود.

if-youve-got-an-eitheror-decision-on-your-hands-googling-flip-a-coin-might-be-a-help-w600

با تایپ عبارت «انداختن تاس» (roll a die) می توانید این بازی را به صورت آنلاین انجام داده و شانس خود را امتحان کنید.

and-if-youve-got-six-things-to-choose-from-for-whatever-reason-maybe-roll-a-die-will-suffice-w600

جستجوی عبارت «askew» (کَج) صفحه را کمی می چرخاند.

searching-askew-will-turn-the-page-slightlyaskew-w600

اگر عبارت «anagram» را جستجو کنید، گوگل کلمه «nag a ram» را به شما پیشنهاد می دهد.

searching-anagram-will-ask-if-you-meant-nag-a-ram-which-is-of-course-an-anagram-of-anagram-w600

تایپ عبارت «recursion» نتایج جالبی در بر دارد. بعد از جستجوی این کلمه، گوگل باز هم همان کلمه را پیشنهاد می دهد. اگر بارها و بارها هم بر روی این عبارت کلیک کنید، باز هم نتیجه همان خواهد بود. 

my-personal-favorite-on-the-list-a-search-for-recursion--a-programming-term-referring-to-a-function-that-calls-back-to-itself--will-ask-if-you-meant-recursion-now-try-clicking-on-it-repeatedly-get-it-w600

اگر عبارت «what sound does a dog make» را جستجو نمایید، افکت های صوتی جالبی برایتان آورده می شود. صدای حیوانات دیگر نیز در گوگل وجود دارد. کودکان می توانند با استفاده از این ترفند حسابی سرگرم شوند.

pic 9-w600

اگر کنجکاو هستید، می توانید با جستجوی عبارت «fun facts» یا «i’m feeling curious»، پاسخ سوالات زیادی را بیابید.

if-youre-generally-feeling-curious-search-fun-facts-or-im-feeling-curious-thatll-return-a-snapple-esque-piece-of-random-info-which-you-can-refresh-right-on-the-page-w600

جستجوی عبارت «google in 1998» ظاهر این موتور جستجو را تغییر داده و آن را شبیه به دهه های قبل می نماید.

searching-google-in-1998-will-bring-you-to-a-page-reminiscent-of-what-google-looked-like-a-couple-decades-ago-complete-with-company-background-info-and-that-truly-horrid-logo-w600

با جستجوی عبارت «the answer to life, the universe, and everything»، ماشین حسابی را مشاهده می کنید که در آن عدد ۴۲ نوشته شده که با کتاب «راهنمایی برای سفر به کهکشان» نوشته «داگلاس آدامز» (Douglas Adams) مرتبط است.

pic 6

به نظر می رسد این نکته از ترفند های دیگر اندکی عجیب تر باشد. با جستجوی عبارت «conway’s game of life»، انیمیشنی دیجیتالی سمت چپ صفحه ظاهر می گردد که مرجعی برای «ماشین خورشیدی» (cellular automaton) اختراع شده در سال ۱۹۷۰ میلادی به شمار می رود.

pic 7

گیمر های چندانی در تیم جستجوی گوگل وجود ندارند. به عنوان مثال، عبارت «super mario bros» را جستجو نمایید. سپس خواهید دید که گوگل بخش هایی از این بازی را به شما نشان می دهد. اگر بر روی یکی از آن ها کلیک کنید، همان صدای سکه که در بازی وجود داشت را خواهید شنید.

pic 8

جستجوی عبارت «zerg rush» باعث می شود تا چند حرف «O» در صفحه ظاهر گردند و بر روی نتایج شما حرکت کنند. علت این موضوع، نوعی حمله در بازی «StarCraft» است که شخصیت «زِرگ» در آن نقش داشته.

pic 1

این ترفند برای افراد عاشق نینتندو مناسب به نظر می رسد. جستجوی عبارت «do a barrel roll»، صفحه مرورگر شما را به صورت ۳۶۰ درجه خواهد چرخاند. عبارت «z or r twice» نیز همین کار را برای شما انجام می دهد.

pic 2-w600

با جستجوی عبارت «pacman»، می توانید بازی لوگوی گوگل که به مناسبت ۳۰ امین سالروز تاسیس این موتور جستجو ارائه شده بود را اجرا نمایید.

pic 3-w600

به قسمت جستجوی عکس های گوگل رفته و عبارت «atari breakout» را جستجو کنید. خواهید دید که بازی مشهور آتاری برای شما اجرا می شود.

pic 4-w600

اگر عبارت «Kevin Bacon bacon number» را جستجو کنید، گوگل تفاوت میان این بازیگر و ستاره فیلم «مرد نامرئی» را به شما خواهد گفت.

pic 5-w600

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۱۰ نظر

ورود