۵ نمونه از سو برداشت ها در محیط کاری و راه برطرف کردن آن ها

۵ نمونه از سو برداشت ها در محیط کاری و راه برطرف کردن آن ها

زبان و نوع گفتار هنر بسیار مهمی محسوب می شود و اگر از آن برداشت اشتباهی صورت گیرد، می تواند به ایجاد سو تفاهم و درگیری ختم شود. با ارائه دادن رفتار های اجتماعی درست در محل کار، می توان روابط خوبی با دیگر همکاران ایجاد نمود. در این مقاله قصد داریم ۵ نمونه از سو تفاهم هایی که ممکن است در محل کار به وجود بیایند را بررسی کنیم.

۱-

چیزی که آن ها می گویند: من کار خود را به اتمام رساندم.

معنا: متوجه شدم برخورد شما با من نسبت به دیگران متفاوت است. آیا کار اشتباهی از من سر زده؟

چگونه مسئله را مدیریت کنید: یک قدم به عقب برداشته و نظر ارائه شده را بررسی کنید. نکته ای که توسط کارمند شما بیان شده بسیار با ارزش است. سپس به مسئله به وجود آمده فکر کنید؛ آیا از چیزی غفلت کرده اید؟ اگر پاسخ مثبت است، آیا به خاطر عملکرد وی بوده یا چیزی دیگر باعث شده تا این غفلت به وجود بیاید. راه حل مناسبی پیدا نموده و همواره قدر کارمندان خود را بدانید.

۲-

چیزی که آن ها می گویند: من بسیار بیشتر از میزان حقوق دریافتی خود تلاش می کنم.

معنا: احساس می کنم از من بیش از حد کار کشیده می شود و برایم ارزشی قائل نیستید.

چگونه مسئله را مدیریت کنید: برای یک لحظه فکر کردن درباره مسئولیت ها را کنار بگذارید. آیا حقوق دریافتی کارمندان شما با میزان کاری که انجام می دهند هم خوانی دارد؟ نگاهی به حجم کار بیاندازید، آن ها ممکن است از این وضعیت ناراضی باشند. اگر واقعا اینطور است، راه هایی برای حل این مشکل وجود دارد.

۳-

چیزی که آن ها می گویند: من از نقش و وظیفه فعلی خود راضی نیستم.

معنا: من می خواهم مسئولیت های بیشتری داشته باشم.

چگونه مسئله را مدیریت کنید: این کار یک چالش به شمار می رود. سعی کنید توانایی و استقامت آن ها مانند عملکرد متقابل و کار گروهی را در پروژه های بزرگ مورد ارزیابی قرار دهید. درباره توانایی هایی که کارمند شما برای پیشرفت نیاز دارد، با وی به گفتگو بپردازید. به کارکنان خود نشان دهید که فضا برای پیشرفت آن ها در شرکت وجود دارد.

۴-

چیزی که آن ها می گویند: به عقیده من این کار به هیچ هدف خاصی نخواهد رسید.

معنا: من احتیاج دارم چشم انداز را ببینم.

چگونه مسئله را مدیریت کنید: شما به عنوان یک رهبر یا رئیس شرکت وظیفه دارید افق پیش رو را هر روز برای کارمندان تشریح کنید. شما باید بتوانید میان کارمندان و اهدافی که مجموعه دنبال می کند ارتباط مناسبی برقرار نمایید. به عنوان مثال می توانید نقش فرد در به موفقیت رسیدن گروه را برای آن ها توضیح دهید.

۵-

چیزی که آن ها می گویند: اگر اجازه داشته باشم تمام کار ها را شخصا انجام دهم، احساس راحتی بیشتری به من دست می دهد.

معنا: تصور می کنم کاری که انجام می دهیم اشتباه است.

چگونه مسئله را مدیریت کنید: روسای با تجربه به خوبی می دانند چگونه اهداف خود را به صورت دقیق دنبال کنند. هنر مدیریت را با جلوگیری از مدیریت های شخصی به کارمندان خود نشان دهید. به آن ها گوشزد کنید که چگونه می توانند از وقت خود به شکل بهتری استفاده کنند.

برای بسیاری از افراد، موضوع سو برداشت از رفتار ها در محل کار چالش مهمی به شمار می رود. بهتر است به مسئله مثبت نگاه کنید و منظور کارمندان از حرف هایشان را درک کنید. پیغام آن ها را پاسخ داده و آن ها را برای داشتن نقشی موثر راهنمایی نمایید. چنین کارهایی می تواند درک متقابل را افزایش دهد.

منبع: cultureiq
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود