دغدغه های زیست محیطی گرگ وال استریت

گزارش روزیاتو از فعالیت های زیست محیطی لئو ناردو دی کاپریو

دغدغه های زیست محیطی گرگ وال استریت

یکی از برنامه های هفتگی روزیاتو، نگاهی به اینستا نوشته های شخصیت های مطرح ایرانی و خارجی اینستاگرام است تا از سبک زندگی دیجیتالی و اینستا نوشته های معروف های این شبکه اجتماعی محبوب تا حدودی آگاه شویم. در اینستاگرام، روزانه ده ها میلیون عکس و میلیارد ها لایک بر روی این تصاویر زده می شود و برخی از صفحات، بیننده های بالای ۱۰ میلیون و ۵۰ میلیون فالوور دارند.

در روزگار دهکده جهانی، دو غول شبکه های اجتماعی و استارت آپ های مطرح روزگار ما: فیس بوک و اینستاگرام، جایی برای دیده شدن و بیان نظرات و عقاید به صورت رایگان، مصور و گسترده است و به همین خاطر، چنین رسانه ای فوق العاده در فضای آنلاین سبب شده تا علاوه بر طیف های مختلف مردم، شخصیت های هنری، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی نیز از این بستر برای اطلاع رسانی و تعامل با هوادارانشان استفاده کنند.

همان طور که در اینستاگردی سلبریتی های خارجی قبلا اشاره کردیم، تیلور سویفت، خواننده پاپ غربی، اکنون با  ۹۸ میلیون فالور، پر بیننده ترین صفحه اینستاگرام را در اختیار دارد و شاید از نظر ارزش بازاری در کسب و کار اینستاگرام باز ها!، این صفحه با چنین سطح تاثیری که شاید از فلان خبرگزاری و شبکه تلویزیونی هم پر مخاطب تر باشد، میلیون ها دلار ارزش گذاری می شود.

در اینستاگرام به واسطه حضور کاربرانی از سطح تحصیلات و دانش و ملیت و نژاد گوناگون، بستر خوبی برای  جذب مخاطب برای فعالان کسب و کار در عرصه های مختلف فراهم است و به همین واسطه، اکنون شاهد کسب و کار های عجیب و غریب و بعضا درآمد زای راحتی برای عده ای در این شبکه جادویی عکس محور هستیم.

خیلی از هنرمندان صحنه و پرده نقره ای و استیج و فعالان فرهنگی و اقتصادی، تا پیش از حضور در این شبکه، نام و نشانی از آن ها در بین عموم نبود، اما شبکه های اجتماعی در یک دهه اخیر،‌فرصت دیده شدن بیش تر را برای خیلی ها فراهم کرد و شاید همین مقوله بود که امروزه با پدیده ای به نام سلبریتی های الکی (fake celebrities) مواجه هستیم.

آدم معروف هایی که لایک و فالو های اینستاگرام، به بهانه های مختلف و بعضا واهی!، آن ها را خیلی معروف کرده است و طرفداران میلیونی دارند.

بخش قابل توجهی از وقت قریب به ۵۰۰ میلیون کاربر اینستاگرام و واتس آپ که هر دو از جمله شرکت های زیر مجموعه غول شبکه های اجتماعی (فیس بوک) به شمار می آیند، صرف کار با این نرم افزار ها در طول روز می شود.

جادوی اپ ها، گویی خواب  و استراحت را از خیلی ها ربوده و دنیای کلیک ها، بخشی از ثمرات دنیای سنتی زیبای عصر قرن بیستم را به خود مشغول کرده است. سبک زندگی دیجیتالی خیلی ها به لایک و فالو و پست زدن و کامنت نویسی (چه هتاکی که چه غیر هتاکی) در شبکه های اجتماعی اختصاص یافته و به همین خاطر، با سندروم اعتیاد اینستاگرام و معتادان دیجیتال (digital addiction) مواجه هستیم.

با این حال، برخی از کاربران اینستاگرام به واسطه سابقه ای که در فضای سنتی دارند، به  جای انتشار سلفی  ها و تصاویر مهمانی ها و لباس پوشیدن های خود که در اینستا خیلی مرسوم است، به فکر راه حل هایی برای آگاه سازی عمومی نسبت به مقولات مهم دنیای پیرامون افتاده اند.

بعضی ها مثل پرویز پرستویی، از حکمت و روانشناسی در طول روز صحبت می کنند و با قدرت خاطره گویی، مفاهیم ارزشی و انسانی را به مخاطب انتقال می دهند. بعضی ها هم چون بهنوش بختیاری ۵ میلیون فالووری، برای تبلیغ و معرفی کارهای هنری خود به تولید محتوا در صفحه شخصی می پردازند و بعضی ها هم با پا نقاشی می کنند و انسان ها را در فکر فرو می برند  . . .

ماموریت جدید برای آقای سوپر استار

l11
دی کاپریو یکی از هنرپیشه های مطرح حامی محیط زیست در هالیوود است

بعضی ها هم مانند لئوناردو دی کاپریو که به واسطه حضور در فیلم wolf of wall street به نام گرگ وال استریت در رسانه ها بعضا مطرح می شود، اینستاگرام خود را به محفلی برای معرفی دغدغه های زیست محیطی و آگاهی بخشی به جامعه میلیونی طرفدارانش در عرصه های طبیعت و حفاظت از محیط زیست نموده است.

l5

دی کاپریو که بالاخره در سال  ۲۰۱۶ میلادی پس از سال ها ناکامی موفق به دریافت نخستین اسکار خود در طول فعالیت های هنریش شد،‌ چند سالی است که به سراسر جهان سفر می کند و از مشکلات زیست محیطی در دریا و خشک و هوا می گوید. او با نشریات و مجلات و سازمان های فعال در عرصه محیط زیست همکاری دارد و بعضا نظرات و سخنان آن ها را نیز در صفحه شخصی خود در اینستاگرام باز نشر می دهد.

l6
لحظه دریافت جایزه اسکار بخاطر فیلم بازگشته در ۸۸ امین مراسم این رویداد هنری-۲۰۱۶

او به مناطق مختلف کره زمین از قطب شمال تا مناطق آسیایی و جنگل های آفریقا سفر کرده است و از مشکلاتی که بشر برای حیات وحش و پرنده گان و آبزیان ایجاد کرده، انتقاد می کند و تلاش دارد تا با اطلاع رسانی در این حوزه مهم، از رنجی که محیط زیست به واسطه ناهنجاری های رفتاری انسان ها تحمل می کند، سخن به میان آورد و تلنگرهای دیجیتالی را فعال کند.

تصاویری که دی کاپریو در اینستاگرامش در چند سال اخیر منتشر کرده ، بعضا خیلی جالب و تاثیر گذار بوده است.

مثل تصویر نحوه سوختن حیوانات وحشی در پی آتش سوری جنگل ها و آسیب هایی که به گیاهان دریایی به واسطه آلودگی های دریایی می رسد و اکو سیستم را در معرض تهدید قرار می دهد. دی کاپریو در اینستاگرامش مدام با کاربران صحبت می کند که فلان رفتار و اقدام، فلان گونه از حیوانات را نه تنها در معرض تهدید، بلکه در معرض انقراض قرار می دهد. حتی در پست های ویدویی، نکته های نغز زیست محیطی می گوید.

دی کاپریو و گوگل

البته باید گفت که دی کاپریو فقط به انتشار پست در اینستاگرام بسنده نکرده و در کنفرانس های بین المللی محیط زیست نیز سخنرانی می کند. وی در جدید ترین اقدامش، با همکاری گوگل، نرم افزاری را رونمایی کرد که برای رصد فعالیت های ماهی گیری غیر قانونی در دریا ها فعال است.

نشریه «دیلی میل» انگلیس اخیرا اعلام کرد، لئوناردو دی کاپریو، بازیگر هالیوود و فعال محیط زیست، در حاشیه برگزاری کنفرانس «اقیانوس ما» (OUR OCEAN) که از پانزدهم لغایت شانزدهم سپتامبر ۲۰۱۶ میلادی در شهر واشنگتن ایالات متحده برگزار شد، با شرکت گوگل جهت راه اندازی سامانه نظارتی مبتنی بر ماهواره به منظور جلوگیری از ماهی گیری غیر قانونی همکاری نمود.

این فناوری که دیده بان جهانی ماهی گیری یا Global Fishing Watch نام دارد، در راستای نظارت مداوم ماهواره از آسمان بر روی فعالیت ماهی گیران طراحی و ساخته شده است. طراحان این نرم افزار امیدوارند که با ارائه رایگان و آنلاین داده های به دست آمده به فعالان محیط زیست به خصوص عاشقان دریا، شهروندان کره زمین را برای نظارت بر فعالیت های غیر قانونی فزاینده در دریاها، ترغیب کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پروژه جهانی دیده بان ماهی گیری به نشانی اینترنتی آن مراجعه کنید.

دی کاپریو و دریاچه ارومیه

اوایل اردیبهشت ۹۵ بود که وی، در اینستاگرامش نسبت به وضعیت خشک شدن دریاچه ارومیه ایران ابراز نگرانی کرد. او نوشت: یک کشتی مخروبه در دریاچه خشک شده ارومیه در شمال غربی ایران. بزرگ ترین دریاچه نمک خاورمیانه است اما در حال حاضر، فقط ۵ درصد از آب آن باقی مانده و از دو دهه پیش، به دلیل تغییر آب و هوا و ساخت و ساز سد و کاهش بارندگی، دریاچه رو به خشکی رفته است.

l1
تصویر پست اینستاگرامی لئوناردو دی کاپریو درباره خشک شدن دریاچه ارومیه ایران

جالب است که بدانید این پست، بیش از ۳۲۸ هزار لایک و ۱۲۰ هزار کامنت دریافت کرد و سپس  دست به دست در تلگرام و دیگر شبکه‌های مجازی ایرانی‌ها چرخید و باعث بروز واکنش‌های متعدد و متفاوتی شد. بسیاری از کاربران ایرانی اینستاگرام به صفحه «دی‌کاپریو» رفتند و از او تشکر کردند و ،ستاد احیای دریاچه ارومیه از توجه این هنرمند به محیط زیست ایران سپاسگزاری کرد و از وی برای دیدار از وضعیت جدید دریاچه ارومیه دعوت به عمل آورد.

گری لویس،هماهنگ کننده سازمان ملل در ایران به المانیتور گفت که این حرکت اینستاگرامی دی کاپریو، سبب افزایش توجه جهانی به این خطر زیست محیطی در دریاچه ارومیه شد.

دی کاپریو  و اینستاگرام

l15

فعالیت های اینستاگرام دی کاپریو برخلاف کیم کارداشیان، تیلور سویفت، پاریس هیلتون و دیگر پر بیننده های معروف دنیای استیج و پرده نقره ای، به مسائل محیط زیست اختصاص دارد. وی تا کنون صد ها عکس درباره مخاطرات زیست مجیطی مناطق مختلف جهان به اشتراک گذاشته که میلیون ها لایک و صدها هزار کامنت را در پی داشته است.

l12
تصویر صفحه اینستاگران دی کاپریو در آبان ۹۵

او در زمره فعال ترین هنرپیشه های پرده نقره ای است که در شبکه محبوب اینستاگرام، اکثر فعالیت خود را به اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان به مسائل محیط زیست و خطرات جانواران و گیاهان در حال انقراض اختصاص داده است.

این صفحه بیش از ۱۱ میلیون مخاطب دارد و او از زمان راه اندازی تا آبان ۹۵، ۳۷۰ پست در ان به اشتراک گذاشت است. وی در این صفحه، به کنفرانس ها و اجلاس هایی که برای سخنرانی درباره مسائل زیست محیطی دعوت می شود می نویسد و تلاش می کند تا سبک زندگی دیجیتالی خود را برای میلیون ها هوادارش در سراسر جهان، رنگ و بوی طبیعت دهد.

l14
تصویر اینستاگرامی دی کاپریو در سخنرانی مراسم اکران فیلم جدیدش

وی اخیرا در اینستاگرامش، از پوستر فیلم جدیدش (Before the Flood)  رونمایی کرد و از سخنرانی خود  در کنار باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا در اجلاس تغییرات آب و هوایی در SXSL آمریکا سخن گفت.

l13
پست اخیرا دی کاپریو درباره فیلم پیش از طغیان

او اخیرا در پستی، درباره خطر انقراض کوسه ها به دلیل کم توجهی های انسان به محیط زیست دریا و معیارهای ضعیف حفاظت از موجودات دریایی در اقیانوس ها انتقاد کرد و نوشت که گونه های کوسه، با کاهش ۷۰ درصدی مواجه شده اند.

l16
پست اینستاگرامی دی کاپریو درباره خط انقراض کوسه ها

او از هشتگ توجهانی برای دریا ها یا #CITES4SEAS استفاده کرد که تصاویر جالبی بر روی آن تگ شده است. او اخیرا در پستی از همکاریش با نهاد فعال در امور پناهندگان سازمان ملل متحد خبر داد که قصد دارد تا برای ارتقای زندگی افرادی که به خاطر تغییرات آب و هوایی مجبور به ترک خانه خود شده اند، اقداماتی را انجام دهد و تصویر زیر را به اشتراک گذاشت.

l17

همان طور که گفتیم، لئوناردو دی کاپریو به مناطق مختلف کره زمین سفر می کند تا ضمن دیدار با فعالان محیط زیست و موسسات مردم نهاد (NGO)، تصاویری از وضعیت محیط زیست در بخش های مختلف کره زمین در این رسانه ۱۱ میلیون فالووری خود منتشر کند.

توجه به دریا و استفاده از فناوری های مختلف در عرصه آگاهی بخشی به عموم درباره خطرات زیس محیطی بشر قرن بیست و یکم، از جمله مواردی است که در صفحه اینستاگرامی این بازیگر هالیوود به چشم می خورد و در تصویر زیر نیز قابل مشاهده خواهد بود.

l18
از سامانه دریایی با همکاری گوگل تا آسیب هایی که به مناطق جنگلی و کوهستانی وارد شده است

در واقع صفحه اینستاگرام دی کاپریو را باید یک مجله اینترنتی مصور از اطلاعات مربوط به مسائل زیست محیطی دانست که به زبان ساده و با لینک و اطلاعات مستند، دی کاپریو تلاش می کند مسایل ساده اما بسیار مهم محیط زیست جهانی را به خواننده گان و علاقمندان این عرصه معرفی کند.

l19
وی در این پست ها درباره هاوایی، بزرگ ترین منطقه حفاظت شده کره زمین می گوید

اطلاع رسانی های اینستاگرامی لئوناردو دی کاپریو فقط به جنگل و کوهستان و دریا ختم نمی شود و او تا کنون ده ها پست درباره قطب شمال و جنوب و خطر آب شدن یخ های قطبی و تهدیدات این ناهنجاری بشری برای زیست بوم های جانواران قطبی از جمله این خرس قطبی گفت.

l20

یکی از فعالیت های جالب دی کاپریو در پست نویسی درباره مقولات زیست محیطی، ارائه هشتگ ها برای افزایش سطح اطلاعات و آگاهی خواننده درباره موضوعات مرتبط با مفاهیمی است که در پست هایش منتشر و به اشتراک می گذارد. مثلا برای تصویر زیر که درباره صخره های مرجانی و مرجان دریایی در اعماق اقیانوس است، ده ها هشتگ مرتبط  را به اشتراک گذاشت تا اگر شما دنبال اطلاعات تکملی هستید، بتوانید در این زمینه تصاویر بیش تری مشاهده کنید.

l21
پستی درباره خط انقراض مرجان های دریایی

به هر حال برای آگاهی از جدید ترین فعالیت های دوستدار محیط زیست (Eco-friendly) محور دی کاپریو، هر روز به صفحه اینستاگرام ایشان مراجعه کنید و با تصاویر و ویدیو های جالبی مواجه خواهید شد. او علاوه بر اینستاگرام، از طریق بنیاد خیریه اش نیز به فعالیت های محیط زیستی و نیکوکارانه می پردازد.

بنیاد لئوناردو دی کاپریو

دی کاپریو هم مانند: موسسه خیریه دیوید بکهام (اسطوره شیاطین سرخ منچستر یونایند)،  بنیاد بیل گیتس (موسس مایکروسافت)، لری پیج (موسس گوگل) ، بنیاد خیریه لیویل مسی (اسطوره بارسلونا) و بنیاد خیریه نیمار (مهاجم بارسلونا)، سازمان عام المنفعه برای سازماندهی و برنامه ریزی امور خیریه در عرصه های محیط زیست دارد که در این نشانی در دسترس است. در آینده درباره بنیاد های خیریه خصوصی معروف جهان، گفتاری ارائه خواهیم کرد.

l2
تصویر ایندکس پرتال بنیاد زیست محیطی لئو ناردو دی کاپریو

لئوناردو دی‌کاپریو» پس از موفقیت فیلم سینمایی «تایتانیک»، در سال ۱۹۹۸ میلادی یعنی زمانی که تنها ۲۴ سال داشت، بنیاد «لئوناردو دی‌کاپریو» را برای حمایت از محیط زیست راه‌اندازی کرد؛ این موسسه‌، نهادی غیرانتفاعی بود برای افزایش آگاهی نسبت به مسائل محیطی. گرچه بخش‌های مختلف طبیعت محور توجه «دی‌کاپریو» بود، ‌اما او بیشتر تمرکز خود را روی مباحثی چون گرم شدن کره زمین‌، حفظ تنوع زیستی زمین و حمایت از انرژی‌های قابل تجدید قرار داد.

بنیاد «دی‌کاپریو» در ۴۰ کشور جهان روی پروژه‌های متعدد محیط زیستی کار کرده و دو فیلم مستند به نام «سیاره آب» و «گرمایش‌ جهانی» ساخته و منتشر کرده است. فعالیت‌های چشمگیر این بازیگر و فعال اجتماعی در این زمینه جوایزی را از سوی گروه‌های حامی محیط زیست برایش به ارمغان آورد که جایزه محیط زیست «مارتین لیتون» سال ۲۰۱۱ میلادی و جایزه رهبری محیط زیست ۲۰۰۳ میلادی که از سوی موسسه جهان سبز آمریکا برگزار می‌شود، از این جمله هستند.

«دی‌کاپریو» سال ۲۰۰۰ میلادی جشن روز ملی زمین را در واشنگتن آمریکا برگزار کرد و در این مراسم با رییس جمهور وقت کشورش «بیل کلینتون» مصاحبه کرد‌. این دو درباره موضوعاتی چون گرمایش زمین و مسائل محیط زیستی با هم به گفت‌وگو پرداختند. گزارش نشریه معروف نشنال جئوگرافیک را از آن روز در بخوانید.

سرزنش بخاطر محیط زیست!

او که همواره از طبیعت و اهمیت حفاظت از طبیعت می گوید، یک بار هم به واسطه بی توجهی به حفاظت از محیط زیست سرزنش شد. وی دارای جت شخصی و یک کشتی مسافری است که در سفرهای محیط زیست محورش، از آن ها استفاده می کند.

l3

وی که بارها برای حفاظت از اقیانوس‌ها، زمین و حیوانات در راس خبرها جای گرفته، این بار خودش متهم شده که برای یک سفر، ۸۰۰۰ مایلی با جت خصوصی پرواز کرده و با این کار به زمین آسیب زده است. او این مسیر را با جت شخصی خودش طی کرد تا جایزه سبز را برای تلاش‌های زیست محیطی‌اش دریافت کند.

گفته شده دی کاپریو، جت خود را به نیویورک بازگردانده و پیش از آن در جشنواره فیلم کن حضور داشت. او در جشن فیشرمن در ریکیاویک که کمپینی برای حمایت از آب پاکیره است، شرکت کرده بود. وی در این مراسم جایزه «بیگ فیش» یا «ماهی بزرگ» را برای تلاش‌هایش دریافت کرد.

l4
لئوناردو دی کاپریو در کنار موسس برند راف لارن و جان اف کندی در زمان دریافت جایزه ماهی بزرگ

دی کاپریو هنگام دریافت این جایزه گفت: بنیاد من با بسیاری از سازمان‌های موثر که برای حمایت از جهان ما تلاش می‌کنند، همکاری می‌کند و من مفتخرم که بنیاد هودسون ریکیاویک هم از جمله آنهاست. وی افزود: می‌دانیم که جهل، حرص، طمع و سوءبرداشت در دیدگاه‌هایمان درباره حقوق اساسی مثل دسترسی به آب پاکیره برای هر موجود زنده روی سیاره ما، چقدر زیان‌بار است.

در هر حال دی‌کاپریو پس از ادای این سخنرانی با جت خود به کن رفت و یک سخنرانی نیز درباره ایدز در برنامه سینمایی «ام فار» اجرا کرد که در نهایت در یک شب ۲۵ میلیون دلار پول جمع‌آوری شد.

فیلمسازی بخاطر محیط زیست

بخشی از سبک زندگی واقعی و دیجیتالی گرگ وال استریت، این سال ها به مقوله محیط زیست متمرکز شده است و او تلاش دارد بخشی از سرمایه خود را در این راه صرف کند و بخاطر محیط زیست سفر کند و سخنرانی های پر حرارت انجام دهد. او را باید در فهرست سلبریتی های سبز- هنرمندان حامی محیط زیست (Green Celebrities) به شمار آورد.

دی کاپریو با بیان این نکته که سال هاست نگران نابودی زمین و طبیعت آن است، می گوید:« احساس کردم باید دغدغه های زیست محیطی ام را با صدایی رسا به گوش همه برسانم. تصویر همیشه بهترین زبان برای مسائل مختلف بوده است. من که یک بازیگر هستم، به خوبی به اهمیت این موضوع و میزان تاثیر گذاری اش واقفم. به همین دلیل با خودم فکر کردم چرا از چیزی که دم دست خودم است استفاده نکنم و حرفم را نزنم؟ این کمک کرد تا دست به دوربین شوم و مستندی در این رابطه تهیه کنم. البته حمایت های بسیاری از دوستان و همکارانم را نباید فراموش کنم. بدون حمایت آن ها، شاید هیچ وقت به فکر چنین کاری نمی افتادم.»

مستند یازدهمین ساعت (The 11 Hour film) اولین مستندی بود که دی کاپریو درباره حمایت از محیط زیست و نقش قرن بیست و یکمی بشر برای صیانت از آن در یک ساعت و ۲۱ دقیقه در سال ۲۰۰۷ میلادی تولید کرد. پرتال این اثر را در این نشانی دنبال کنید.

l10
پوستر فیلم مستند زیست محیطی یازدهمین ساعت

فیلم مستند یازدهمین ساعت در سال ۲۰۰۷ با تهیه‌کنندگی لئوناردو دی‌کاپریو ساخته شد. این هنرپیشه مشهور، نقش روایتگر و مصاحبه کننده را در این فیلم دارد. این فیلم در سال ۲۰۰۷ در جشنواره فیلم کن شرکت کرد، یعنی درست یک سال پس از زمانی که ال گور با مستند حقیقت ناخوشایند، توجه جهانیان را به مسئله گرم شدن زمین، جلب کرد.

l9

در این فیلم با ۵۰ سیاست  مدار و افراد معروف در حوزه های مختلف گفتگو می‌شود، از میخائیل گورباچف آخرین رئیس جمهور شوروی تا استیون هاوکینگ (فیزیکدان شهیر) و از وانگاری ماتای -برنده جایزه نوبل- گرفته تا پل هاوکن روزنامه‌نگار.

l7
گزارش گاردین از همکاری دی کاپریو و نت فلکیس برای ساخت مستند های محیط زیستی

البته گاردین اخیرا خبر داد که این بازیگر شهیر  پرده نقره ای و از فعالان محیط زیست، قصد دارد تا فیلم های بیش تری با کمک فعالان محیط زیست و نت فلیکس، تولید و اکران کند.  او پیش تر بخاطر مستند محیط زیست محور Virunga نامزد دریافت بهترین مستند جشنواره اسکار شده بود. پرتال این مستند را نیز در این نشانی دنبال کنید.

l8
تصویر پرتال فیلم مستند پارگ جنگل ویرونگا  کنگو در قاره آقریقا به کارگردانی لئوناردو دی کاپریو

درس هایی از دی کاپریو

۱- دی  کاپریو نشان داد که از شهرت، می توان برای جلوگیری از خطر انقراض گیاهان و موجودات خشکی و دریاها استفاده کرد.

۲- دی  کاپریو نشان داد که از فضای اطلاع رسانی اینستاگرام سلبریتی ها می توان ورای پدیده هایی چون سلفی و عکس مهمانی ها و رونمایی از لباس و ادکلن و ساعت و لوازم آرایشی که این روزها مرسوم شده است، استفاده بهینه کرد. استفاده ای برای آگاه ساختن افکار برای ساخت آینده ای پاگ تر.

۳- او همان طور که در شعار فیلم جدیدش می گوید: The Science is Clear BUT the Future is not، می کوشد تا اطلاع رسانی دیجیتالی را برای فرهنگ سازی در عرصه خفاظت از محیط زیست آینده، به کار گیرد و در این حوزه نیز یک پیشرو محسوب می شود.

۴- انتظار داریم که سلبریتی های ایرانی اینستاگرام نیز با راه اندازی کمپین های حفاظت محیط زیست و اطلاع رسانی درباره آن چه مردم درباره حفاظت از محیط زیست باید بدانند، اقدام کرده و جنبش اجتماعی دیجیتالی ایران پاگ برای حمایت مادی و معنوی از محیط زیست کشور پهناور و پهار فصل ایران، راه اندازی شود.

۵- دی کاپریو با اینستاگرام محیط زیست محورش نشان می دهد که کاربران اینستاگرام، حاضرند میلیون ها لایک و صدها هزار کامنت درباره مقولات مهم کره زمین و پست های جالب در این حوزه صرف کنند و این موارد را با دیگر دوستان خود به اشتراک بگذارند.

۶- دی کاپریو در صفحه خود هر روز با مخاطبان بیشتر همراه است. نه به این خاطر که لحظه به لحظه سلفی آینه ای می گیرد یا در فلان خیابان و مغازه و ورزشگاه و مهمانی، عکس می گیرد. . . بلکه بخاطر روشن گری های متنوع درباره خطر بزرگی که آینده بشر را تهدید می کند: گرم شدن کره زمین. . .

۷- ساخت مستند هایی مربوط به محیط زیست توسط چهره های معروف ایران به خصوص هنرمندان و اشتراک آن در شبکه های اجتماعی می تواند عاملی برای حساس کردن مردم به تهدیدات زیست محیطی در کشور باشد. به هر حال، سلبریتی ها باید از ظرفیت خود در این عرصه بیشتر استفاده کنند.

[منابع: اینستاگرام دی کاپریو، خبرگزاری مهر، خبرگزاری المانیتور، نشریه گاردین ]

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • شهاب احمدیان آبان ۱, ۱۳۹۵

    اوووووووه
    من تا حالا چنین تحلیل های جامعی رو ندیدم
    واقعا دمتون گرم