۸ خوراکی مناسب برای دوران سرماخوردگی

سالمون چرب و چای سبز سرد و ...

۸ خوراکی مناسب برای دوران سرماخوردگی

سالانه تنها یک بیلیون نفر در آمریکا به سرماخوردگی مبتلا می شوند. بنابرین مسلم است که شیوع این بیماری در سایر نقاط جهان هم قابل توجه باشد. اگرچه بسیاری از ما از درمان خانگی این بیماری تا اندازه ای آگاهی داریم با این حال بد نیست که توصیه های این نوشته را در مد نظر قرار دهیم چرا که در آنها مواردی وجود دارند که شاید تا به حال به آنها برخورد نکرده باشیم . پس با هم این موارد را مرور می کنیم.

سوپ مرغ و ورمیشل

1

زمانی که به شدت سرماخورده اید، خوردن یک کاسه سوپ گرم مرغ می تواند کمک خوبی باشد. اگرچه شاید بسیار ساده به نظر برسد که این سوپ مفید است اما باید بگوییم بر اساس نتایج علمی به دست آمده از پژوهش های دکتر استافان رانارد، که در مجله «چِست» چاپ شد، به اثبات رسید که سوپ مرغ به دلیل دارا بودن، ریزدانه های ضد تورم، می تواند در بهبود نشانه های سرماخوردگی بسیار موثر باشد. دکتر محمد آز، نیز با این موضوع کاملا موافق است و در این مورد می گوید، همان سوپی را که مادرانمان برایم می پزند، به دلایلی که هنوز هم به قطع معلوم نیست بهترین گزینه برای درمان سرماخوردگی مان است چرا که با ترکیبات موجود در آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

شیر و سایر مواد غذایی که غنی شده از ویتامین دی هستند 

2

ویتامین دی موجود در شیر یا کُورن فلکس هایی که با این ویتامین غنی شده اند، می توانند برای مبارزه با سرماخوردگی مفید باشند. در تحقیق به عمل آمده در سال ۱۳۸۸ شمسی، در بخش عمومی بیمارستان ماساچوست، این نتیجه بدست آمد که افرادی که در بدن آنها میزان کافی «ویتامین دی» وجود ندارد، بیشتر سرما می خوردند.

هویج و سایر مواد غذایی که «ویتامین آ» دارند

3

تمامی ویتامین ها برای بدن ضروری و لازم هستند اما تحقیق دانشگاه هاروارد می گوید، «ویتامین آ» برای تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد. بنابراین زمانی که سرماخورده اید سعی کنید بیشتر سیب زمین شیرین، هویج، اسفناج و برگ های سبز رنگ سایر مواد را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

چای سبز سرد

4

چای سبز پر از آنتی اکسیدان است که می تواند در زمان سرماخوردگی برای بالا بردن سطح ایمنی بدن بسیار مفید باشد. همچنین می تواند در درمان سایر نشانه های سرماخوردگی از جمله گلو درد هم موثر باشد. دکتر مایکل گرِگِر در مورد چگونگی مصرف این چای در دوران سرماخوردگی می گوید، اگر چای سبز را به جای دم کردن با آب گرم، با آب سرد دم کنید، میزان آنتی اکسیدان آن افزایش پیدا می کند.

سیر

5

دکتر دونا کاردیلو بر این باور است که اگر در رژیم غذایی خود، به طور دائم سیر استفاده کنید، با دارا بودن ماده ای به نام آلیسین، می تواند باعث افزایش سیستم ایمنی بدن شود. زمانی هم که سرمامی خورید بیشتر از آن استفاده کنید. حتی می توانید خام آن را با آب پرتقال میل کنید که بسیار موثر خواهد بود.

بلوبِری ها 

6

 

پژوهش های انجام شده در دانشگاه کورنل نشان داده که بلوبری در مقایسه با تمام میوه های تازه میزان آنتی اکسیدان بیشتری دارد که می تواند از ریزش آب بینی خودداری به عمل آورد. در زمان سرماخوردگی این ماده را یا تنها یا با پاشیدن آن روی کُورن فلکس یا ماست مصرف کنید که ویتامین دی را هم همزمان دریافت کرده باشید.

چای

7

وقتی بینی تان کیپ شده، چای می تواند بسیار مفید باشد خصوصا اگر چای با ترکیبات طبیعی چون رازیانه دم شده باشد. یکی از چای های پیشنهادات Health.com به انجمن داروی آمریکا، یک فنجان دانه رازیانه، شکر، سیر، دارچین یا عسل است. سه بار در روز از این چای بنوشید، اگر طعم آن را دوست ندارید می توانید به جای رازیانه از نعناع استفاده کنید. مرکز پزشکی دانشگاه مریلند گزارش داده که چای نعناع می تواند باعث بند آمدن سرفه و خروج خلط از بدن شود.

ماهی

8

Health.com پیشنهاد می کند که در دوران سرماخوردگی یک ماهی چرب مانند سالمون یا تن بخورید چرا که در این دوران می توانید از اسیدهای چرب اُمگا ۳ آن بهره ببرید. ترکیبات موجود در ماهی سبب کاهش تورم و افزایش سیستم ایمنی بدن می شود.

منبع: rd
مطالب مرتبط
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • Ali Ghanbari آبان ۸, ۱۳۹۵

    سلام لطفا قالب سایت رو با موبایل هماهنگ کنید اصلا با کروم نمیاد

  • یاس تیر ۲۰, ۱۳۹۷

    بسیار مفید بود