نگاهی به زندگی شخصی و دوران بازیگری «کری فیشر» هنرپیشه فیلم جنگ ستارگان

نگاهی به زندگی شخصی و دوران بازیگری «کری فیشر» هنرپیشه فیلم جنگ ستارگان

کری فیشر شب گذشته در سن ۶۰ ساگی درگذشت و اهالی سینما را اندوه گین نمود. ما نیز در مطلبی جداگانه این خبر را پوشش دادیم. این بازیگر سرشناس بیشتر به خاطر ایفای نقش پرنسس لیا در فیلم جنگ ستارگان شناخته می شود. پدر و مادر او (ادی فیشر و دبی رینولدز) نیز در زمینه خوانندگی و بازیگری فعالیت داشتند.

وی بعد از یک حمله قلبی که در هواپیما رخ داد، چند روز بستری بود و سرانجام نیز نتوانست بیماری را تاب بیاورد. کری فیشر یک دختر به نام بیلی لورد دارد که او نیز به بازیگری روی آورده است. با وجود آن که جنگ ستارگان خانم فیشر را به یک ستاره تبدیل نمود، اما وی در فیلم هایی مانند «برادران بلوز» و «وقتی هری سالی را ملاقات کرد» نیز توانست بسیار موفق ظاهر شود.

توانایی های او در زمینه نویسندگی کتاب و فیلم نامه نیز زبان زد بود. فیشر چند عدد از پرفروش ترین کتاب های آمریکا را به رشته تحریر درآورده و برای نگارش داستان چند اثر سینمایی نیز نقش موثری به عنوان مشاور داشته است.

ما در این مقاله قصد داریم زندگی شخصی و حرفه ای او را مورد بررسی قرار دهیم. تا پایان همراه باشید.

pic-200-w700
کری فیشر ۲۱ اکتبر سال ۱۹۵۶ به دنیا آمد. همانطور که در بالا اشاره نمودیم، پدر و مادر وی هر دو هنرمند بودند و در هالیوود حضور داشتند.
pic-201-w700
نخستین تجربه بازیگری او در سن ۱۵ سالگی بود. وی سال ۱۹۷۳ در فیلم بازسازی شده «ایرنه» و در حضور مادرش بازی کرد.
pic-202-w700
فیشر دو سال بعد در فیلم «شامپو» نخستین نقش سینمایی خود را در حضور وارن بیتی ایفا نمود.
pic-203-w700
دو سال بعد او نقش پرنسس لیا را در فیلم جنگ ستارگان بازی نمود و توانست به شهرت جهانی دست باید.
pic-204-w700
مدل موی او دراین نقش، خیلی زود به شهرت جهانی رسید و خاطره ساز شد.
pic-205-w700
نام کری فیشر ۱۹ ساله به خاطر موفقیت فیلم بر سر زبان ها افتاد.
pic-206-w700
او بعد از بازی در چند سریال، دوباره به مجموعه جنگ ستارگان بازگشت و در «امپراتوری ضربه می زند» حضور یافت.
pic-207-w700
فیشر در همان سال در فیلم کمدی «برادران بلوز» نقش یک معشوقه انتقام جو را ایفا نمود.
pic-208-w700
ماجرای عشقی او در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفت. او چند سال با آهنگ سازی به نام پل سیمون نامزد بود. آن ها در سال ۱۹۸۳ ازدواج کردند.
pic-209-w700
دن اکروید بازیگر برادران بلوز به او پیشنهاد ازدواج داد. ظاهرا خانم فیشر در حال خوردن کلم بروکلی بوده که با مشکل مواجه می شود و دن وی را نجات می دهد. چند دقیقه بعد، آقای اکروید از او خواستگاری کرد.
pic-210-w700
وی در سال ۱۹۸۳ با بازی در فیلم «بازگشت جدای» به دنیای جنگ ستارگان بازگشت
pic-211-w700
فیشر دوران نویسندگی خود را نیز آغاز کرد و در سال ۱۹۸۷ کتاب نیمه اتو بیوگرافیک «کارت پستال هایی از لبه پرتگاه» را به رشته تحریر درآورد.
pic-212-w700
این کتاب توانست بسیار موفق ظاهر شود. وی بعدها برای یک اثر سینمایی، فیلم نامه ای با نام همان کتاب نوشت. کارگردانی فیلم بر عهده مایک نیکولز بود.
pic-213-w700
در طول دو دهه بعد، او به هر کاری روی آورد و فعالیت هایی مانند مشارکت (مشاوره) در نوشتن فیلم نامه آثاری مانند «اسلحه مرگبار ۳» و «شیوع» تا نوشتن جُک برای مراسم اسکار را پیگیری نمود.
pic-214-w700
وی حتی به جرج لوکاس برای نوشتن پیش نویس جنگ ستارگان کمک کرد.
pic-215-w700
کری فیشر هیچ گاه از دنیای بازیگری فاصله نگرفت. حضور در فیلم های «The ‘Burbs» و «وقتی هری سالی را ملاقات کرد»، از دیگر کارهای وی به شمار می روند.
pic-216-w700
او کار خود را به طور پیوسته در دهه ۲۰۰۰ پیگیری نمود و توانست برای بازی در فیلم «۳۰ راک»، نامزد دریافت جایزه امی شود. وی کتاب طنز «Wishful Drinking» را نیز به رشته تحریر درآورد.
pic-217-w700
او در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که در فیلم جدید جنگ ستارگان با نام «نیرو بر می خیزد» حضور دوباره اش را در این سری جشن خواهد گرفت.
pic-218-w700
او نقش خود «ژنرال لیا» در این اثر سینمایی را این گونه تشریح می نمود: “منزوی، تحت فشار شدید و مانند همیشه متعهد. من به قدری در نقش فرو رفتم که احساس خستگی و بی حوصلگی به سراغم آمد.”
pic-219-w700
فیشر نه تنها به خاطر بازی در نقش های ماندگار، بلکه به خاطر شخصیت، صداقت و صحبت درباره سلامت روحی اش، همواره به یاد آورده می شود و مورد تحسین قرار می گیرد.
pic-220-w700
وی در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی از ابتلای خود به اختلال دو قطبی خبر داد.
pic-221-w700
وی در کتاب هایش همواره درباره اعتیاد خود صحبت کرده است. فیشر در همین رابطه اظهار داشته که هنگام فیلم برداری «امپراتوری ضربه می زند» کوکائین مصرف کرده است.
pic-222-w700
دانشگاه هاروارد امسال به کری فیشر جایزه «انسان گرایی فرهنگی» اعطا نمود. گفته های صریح او درباره اعتیاد و مشکلات روانی، گفتمانی عمومی همراه با خلاقیت و همدلی را درباره این موضوعات پدید آورد.
pic-223-w700
او در سال های اخیر همواره مصاحبه هایش را در کنار سگش انجام می داد و با صداقت تمام صحبت می کرد.
pic-224-w700
کری فیشر هنگام برگزاری کنفرانس خبری فیلم «نیرو بر می خیزد»، فاش کرد که برای کاهش وزن تحت فشار بوده است. ظاهرا عوامل فیلم با این مسئله مشکل داشته اند و به او گفته بودند که وزنش را کم کند.
pic-226-w700
«من نتیجه ازدواج یک زوج هنری هستم. وقتی که دو فرد هنرمند با یکدیگر ازدواج می کنند، نتیجه شبیه به من می شود. “من خیلی خوب می دانم که چقدر دیوانه هستم.” “مواد باعث می شدند که من حالت عادی داشته باشم.” این ها بخشی از به یاد ماندنی ترین سخنان کری فیشر درباره موضوعاتی مانند اعتیاد، مشکلات روانی و خانواده هستند.
او در روزهایی که سرگرم بازی در قسمت هشتم جنگ ستارگان بود، در هواپیما دچار حمله قلبی شد و سپس در بیمارستان درگذشت. فیشر در فیلم حضور خواهد داشت.
او در روزهایی که سرگرم بازی در قسمت هشتم جنگ ستارگان بود، در هواپیما دچار حمله قلبی شد و سپس در بیمارستان درگذشت. فیشر در فیلم حضور خواهد داشت.
دخترش در بیانیه ای گفته است: "تمام مردم دنیا او را دوست داشتند و از وی به خوبی یاد خواهد شد."
دخترش در بیانیه ای گفته است: “تمام مردم دنیا او را دوست داشتند و از وی به خوبی یاد خواهد شد.”

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود