راهکارهایی که به کاهش وزن و حفظ آن می انجامند

نقش انکارناپذیر ذهن

راهکارهایی که به کاهش وزن و حفظ آن می انجامند

احتمالا برای شما هم پیش آمده که بهترین رژیم های غذایی را گرفته اید و تلاش فراوانی هم کرده اند و به وزن مورد نظر خود دست پیدا کرده اید و اما به دلایلی تنها با گذشت چند هفته، دوباره به همان وزن سابق خود بازگشته اید.

در صورت علاقمندی می توانید مقاله از دیدگاه متخصصان تغذیه بهترین رژیم غذایی حال حاضر جهان که به سلامت آسیبی نمی رساند چیست؟ را نیز مطالعه بفرمایید.

تمام زحماتی که در طول آن رژیم دشوار کشیده بودید از بین رفته و غم انگیزتر آنکه گاهی هم این امکان وجود دارد که از وزن قبلی خود هم بیشتر شده باشید.

«برایت سایت» با برشمردن برخی از عواملی که می توانند در حفظ وزن ایده آل موثر باشند، شاید اندکی هم که شده در نگه داشتن وزن ایده آل تان به شما کمک کند. این فهرست را با هم مرور می کنیم.

۱- رژیم غذایی شما نباید سبب شود که احساس کسالت و خستگی کرده و تصورات منفی ای نسبت به آن داشته باشید.

1

نباید زمانی که وزن کم می کنید، حس بدی داشته باشید. درواقع غذا خوردن نباید در شما ایجاد عذاب وجدان کند. اگر خوردن یک تکه شیرینی می تواند در شما ایجاد نوعی عذاب وجدان کند، این عذاب را از خود دور کنید. بهترین راه این است که باید چیزی که خوردن آن در شما ایجاد عذاب وجدان می کند را حذف کنید.

هرچه سریع تر از شر این احساسات خلاص شوید و بر روی چیزهای مثبتی تمرکز کنید که تا کنون به انجام آنها نائل آمده اید. به رژیم خود ادامه دهید و اگر گاهی هم تقلب کوچکی در آن انجام دهید، خودتان را سرزنش نکنید.

۲- از رژیم های کنترل شده تبعیت کنید اما بیش از اندازه هم خودتان را محروم نکنید.

2

اگر بیش از اندازه در گرفتن رژیم غذایی به خودتان سخت بگیرید این امر سبب می شود که سلامتی تان به خطر بیافتد.

این رژیم سخت می تواند اثرات جانبی دیگری را هم برای شما به همراه داشته باشد که می توان به اضطراب، استرس، ریزش مداوم مو، ناراحتی، عصبانیت، کاهش تمرکز و خطر ابتلا به اختلالات مرتبط با غذا خوردن اشاره کرد.

بهترین روش این است که با یک متخصص، برنامه غذایی خود را دنبال کنید. اجازه بدهید که وی با دانش و برنامه غذایی مناسبی که در اختیارتان قرار می دهد، به شما کمک کند تا نیازهای بدن تان را به درستی برآورده سازید.

۳- اهداف واقع گرایانه ای را برای خود تعریف کنید.

3

بهتر است واقع گرا باشید و این را بدانید که تنها با صرف زمان اندکی نخواهید توانست اندامی چون یک مدل را داشته باشید. این را هم در نظر داشته باشید که برای بدن تان بسیار خطرناک است که وزن زیادی را به صورت ناگهانی کم کنید و رژیم غذایی خود را به طور کامل تغییر دهید.

برای رسیدن به هدف خود بهتر از از قدم های کوچک شروع کرده و آهسته و پیوسته ادامه دهید. بر اساس تحقیقات علمی این بهترین راهکار برای حفظ سلامت کامل بدن در کنار برخورداری از اندامی مناسب است.

۴- قدرت ذهن خود را باور داشته باشید.

4

ذهن شما می تواند نقش بسیار موثری در رسیدن به اهداف تان داشته باشد چرا که می تواند با ترس ها و شکست ها مواجه و بر آنها غلبه کند.

اگر با خود قرار گذاشته اید که برخی از خوراکی ها را نخورید و یا به کلاس ورزش بروید، به قول خود عمل و بر آن تمرکز کنید. تلاش کنید که این روند را با لذت پیش ببرید چرا که اگر خسته شوید احساس گرسنگی بیشتری خواهید کرد.

۵- قانون های ساده را از یاد نبرید؛ “کم، زیاد است.”

5

شاید احمقانه به نظر برسد اما وعده های کم حجم و به دفعات می تواند در کاهش وزن تاثیر به سزایی داشته باشد. این کار سبب می شود که هرگز احساس گرسنگی نکنید و متابولیسم یا سوخت و ساز بدن تان نیز افزایش پیدا کند.

۶- فراموش نکنید که روندی را در حال پیشبرد آن هستید را دنبال و پی گیری کنید.

6

بهتر است که خودتان را وزن کنید و روند تغییرات را یادداشت کنید. حتی اگر این تغییرات بسیار اندک باشد راهکاری ایده آل در کاهش وزن به شمار می روند. همچنین در حفظ وزن بدست آمده نیز به شما کمک کند.

بدین ترتیب بدون آنکه رنج و درد زیادی را متحمل شوید خواهید توانست پیشرفت هایی را در زمینه کم کردن وزن بدست آورید.

۷- و در نهایت نقش انکارناپذیر ورزش را باور کنید!

اگرچه گرفتن یک رژیم غذایی صحیح به شما در کاهش وزن کمک خواهد کرد اما باید این را هم در نظر داشته باشید که رژیم تنها نخواهد توانست در تقویت ماهیچه های بدن تان ایفای نقش کند.

لازم نیست که برای دستیابی به این هدف تمام طول روز را در باشگاه های ورزشی سپری کنید، بلکه قدم های هرچند اندک در این مسیر نیز می توانند راهگشا باشند.

فعالیت بدنی واقعا می تواند در کاهش وزن نقش داشته باشد. علاوه بر این به شما کمک خواهد کرد که احساس بهتری نیز داشته باشید چرا که خطر ابتلای به بسیاری از بیماری ها را کاهش داده و به عملکرد بهتر مغز نیز کمک می کند.

منبع: brightside
دیجیاتو
بدون نظر

ورود