آرات حسینی؛ نابغه کوچولو آکروباتیک ایران

گزارش جالب روزیاتو از آرات حسینی، پسر بچه مازندرانی معروف

آرات حسینی؛ نابغه کوچولو آکروباتیک ایران

آرات حسینی نابغه پشتک و ژیمناستیک ایران، معروف ترین کودک کشورمان در اینستاگرام است. اینستاگرام ایرانیان، این روزها مملو از صفحاتی است که توسط اشخاص با استعداد راه اندازی شده و در آن ها مطالب شگفت انگیزی به چشم می خورد. آن ها کار خاصی را نشان نمی دهند، اما راه های جالب کسب و کار از طریق شبکه های اجتماعی و استعدادهای موجود در کشورمان را به نمایش می گذارند.

چندی پیش مطلبی درباره کافه وی منتشر کردیم؛ نخستین کافی شاپ سیار ایران که توسط یک زوج جوان تهرانی راه اندازی شده است. این فولکس واگن آبی رنگ دهه شصت، هر روز به نقاط مختلف پایتخت ۲۳۰ ساله ما می رود و چای، اسپرسو، ساندویچ و شیرینی های خانگی را به رهگذران معابر می فروشد.

علی رغم آن که اطلاع رسانی آنها تنها از طریق اینستاگرام انجام می شود، این زوج توانسته اند ظرف یک سال و اندی، بیش از شصت هزار مخاطب جمع کنند. این فقط کافه وی نیست که توانست با اینستاگرام بازتاب ملی پیدا کند.

A23
صفحه اینستاگرام فاطمه حمامی، نقاش معلول کاشانی.

فاطمه حمامی، دختر کاشانی با وجود ۸۰ درصد معلولیت، با انگشتان پای ظریفش تابلوهای نقاشی طراحی می کند و آن ها را از طریق صفحه چهل هزار نفری خود معرفی کرده و به فروش می رساند. او یکی دیگر از شگفتی های اینستاگرام ایرانیان است که آوازه اش، اکنون به شبکه های تلویزیونی داخلی و خارجی هم رسیده و پای ثابت اینستاگردی هفتگی روزیاتو نیز به شمار می رود.

A24
کافه وی سیار در اینستاگرام.

به هر حال، شبکه های اجتماعی عکس محور مانند اینستاگرام، سبب خلق کسب و کارهای عجیبی در فضای کشور شده و با کم ترین هزینه ممکن، بستر را برای معرفی استعدادها و خلاقیت های افراد، فراهم کرده اند.

گزارش امروز روزیاتو، شما را با یکی دیگر از شگفتی های ایرانیان در اینستاگرام آشنا می کند. صفحه اینستاگرامی پسر بچه ای که طی یک سال اخیر از چند هزار فالوور به ۶۸۰ هزار مخاطب رسید و بازتاب فعالیت هایش نیز جهانی شده است.

با ما همراه باشید و پیش از ادامه گفتار، ویدئو جالب زیر را مشاهده کنید.

نابغه اینستاگرام: آرات حسینی (اینفلوئنسر کوچولو)

a3
تصویری از جدید ترین پست های اینستاگرامی صفحه نابغه کوچولوی مازندرانی.

اینستاگرام، سرزمین شگفت انگیز فیس بوک در سال های اخیر، اقلیم دیجیتالی شناخت افراد با استعداد و نخبه است که پیش تر، شناسایی آنها از طریق دنیای وبلاگ و درگاه های شخصی، به سختی امکان پذیر بود. یکی از نوابغ جدید اینستاگرام را باید آرات کوچولو نامید. پسر بچه سه ساله ای که اکنون یکی از بچه معروف های اینستاگرام به شمار می رود.

او ۶ سال بیشتر ندارد و از هشت ماهگی استعداد شگفت انگیز خود در انجام حرکت های بسیار دشوار آکروباتیک را به نمایش در آورد؛ حرکاتی که انجامش برای یک کودک، منحصر به فرد بوده و در بین میلیون ها کودکی که تا کنون دیده ایم،  بسیار کم نظیر است.

فعالیت های آکروباتیک این پسر بچه ورزشکار سبب شد پدرش به این فکر بیفتد که صفحه اینستاگرامی برای فرزندش راه اندازی کند و فیلم و تصاویر کارهای فرزندش را در اینستاگرام به نمایش بگذارد.

A21

صفحه ای که در مهر ۹۴ کم تر از ۱۰ هزار فالوور داشت، اکنون که روزهای پایانی سال ۹۵ را سپری می کنیم، تا ۷۰۰ هزار فالوور، راه زیادی در پیش ندارد. صفحه ای که قبلا بیشتر بچه های گیلان و مازندران و برخی شهرها، از وجودش با اطلاع بودند، اکنون بسیاری از قهرمانان ژیمناستیک ایران و جهان و شبکه های تلویزیونی را با خود همراه کرده است.

آرات حسینی، پسر بچه ای است که پدرش از سه ماهگی متوجه شد که دستانی فوق العاده نیرومند دارد؛ به گونه ای که می تواند از پس حرکات سخت کششی و نمایشی بر آید. آوایزان شدن از بارفیکس، کار آسانی آن هم برای یک کودک نیست، چه برسد به اینکه بدن خود را ۹۰ درجه یا بیشتر خم کند.

a12
وقتی آرات کوچولو از دیوار صاف بالا می رود!

پشتک زدن مکرر و انجام حرکت های نمایشی سخت که ما بیشتر در بین ورزشکاران زیر بیست سال مشاهده می کنیم، اکنون برای آرات کوچولوی سه ساله، عادی ترین کار ممکن است. آرات کوچولو، مهمان بسیاری از شبکه های تلویزیونی داخل و خارج از کشور بوده و با استقبال گسترده مخاطبان تلویزیونی در سراسر جهان نیز مواجه شده است.

a17
تصویری از حرکت های نمایشی روزانه آرات در منزلش.

این هموطن کوچولوی مازندرانی که شاید مانند خاور خانوم، بزودی بیشتر از خلاقیت و هنرش بشنویم، یکی از نوابغ آینده ورزش کشور خواهد بود. در حال حاضر خانه او محل آمد و شد مسئولان ورزشی، فرهنگی و هنری بسیاری شده است که قول حمایت از استعداد این اعجوبه آکروباتیک ایران را داده اند.

a16
تصویری از وسایل چوبی خانه آرات که به انجام فعالیت های آکروباتیک با آن مشغول است.

با این حال، پدرش گله مند است که قول ها، در حد حرف باقی می مانند و رفتار عملی دیده نمی شود. همین مسئله او را به فکر بررسی پیشنهاد های وسوسه کننده خارجی ها می اندازد.

وی اخیرا به برنامه رضا رشید پور رفت. ویدیوی زیر مرتبط با همین برنامه است.

نابغه پشتک

a18

آرات  کوچولو، یکی از نوابغ کوچک آکروباتیک است. او در سن ۱۳ ماهگی، توانست ۱۸ پشتک سر هم زده و استعداد ذاتی خود را به رخ همگان بکشد. پدر آرات، فردی ۴۰ ساله است و در بازار میوه و تره بار مازندران کار می کند. وی هنگامی که استعداد فرزندش را مشاهده می کند، از میزان کار خود می کاهد تا بیش تر وقت خود را صرف بودن در کنار پسرش کند.

وی به خبرگزاری مهر گفته بود:

“وقتی مشاهده کردم که پسرم استعداد عجیبی در انجام حرکات آکروباتیک دارد، تصمیم گرفتم وقتم را کامل در اختیار او قرار دهم. الان دو سال می شود که با پس انداز خود زندگی  می کنیم. او معتقد است که حرکت های آرات، بیش از آن که به ژیمناستیک مرتبط باشند، به آکروباتیک شباهت دارند و مخصوص خودش هستند.

a2
هزاران ویدئو از حرکت های نابغه کوچولوی ایران در اینترنت منتشر شده است.

او از دیوار بالا می رود و کارهایی می کند که مخصوص به خودش است. البته همه این کارها، بدون مربی و آموزش قبلی صورت گرفته. البته آرات چند باری به باشگاه مراجعه کرده، اما خیلی از محل آن خوشش نیامده است.

شاید آرات حسینی هم همچون برخی از مدالیست های المپیک ایران در رشته وزنه برداری که بدون مربی و سالن خاص، طلای المپیک ریو ۲۰۱۶ را شکار کردند، تاریخ ژیمناستیک ایران را در آینده ای نه چندان دور، صاحب نخستین نشان المپیک کند. همان کاری که علیزاده، در آوردگاه تکواندو المپیک برزیل کرد و نخستین بانوی ایرانی صاحب نشان المپیک شد.

پیدا شدن حامی مالی آرات حسینی

a6
پست اعلام حمایت مالی از آرات کوچولو.

پدر آرات حسینی که هر روز، اخبار فعالیت های فرزند خردسالش را به اطلاعات صدها هزار هوادارش در سراسر جهان می رساند، اخیرا در پستی اینستاگرامی نوشته است:

“با جمعی از دوستان خوبمان در گروه اکسیژن نشستی داشتیم…. @oxygenfamily امروز بنده مفتخرم که خبر رسمی همکاری بزرگ اکسیژن و آرات را به اطلاع شما عزیزان برسانم. این کار می تواند نوید بخش آینده ای روشن تر برای ادامه مسیر موفقیت آرات باشد.”

بر اساس این همکاری، گروه اکسیژن از این پس حامی آرات خواهد بود. پدر او به همراه آرات، اکنون با خیال راحت روی پیشرفت هرچه بیشتر تمرکز دارند تا آرات را برای مسابقات جهانی آماده و اعزام کنند. خبر خوب دیگر این است که آرات می تواند از این به بعد با خیال راحت در فضایی ایمن که توسط تیم متخصص اکسیژن، براش آماده سازی و تجهیز شده، بدون آن که دیگه خطری تهدیدش کند، به تمریناتش ادامه دهد.

A22

به واسطه همکاری با اکسیژن این امکان برای پدرش فراهم شده تا بتواند تجربیاتش در زمینه آموزش را به فرزندان دیگر منتقل نماید تا سهم کوچکی در پیشرفت آینده ورزش کشور داشته باشد.

جادوی اینستاگرام

پس از راه اندازی صفحه اینستاگرام این اعجوبه کوچولوی مازندرانی، بمباران تماس ها با آقای حسینی آغاز شد و رسانه های دیداری، شنیداری و مکتوب داخلی و بین المللی، با او تماس گرفتند تا با وی و پسرش مصاحبه نمایند. چراغ اول را دیلی میل انگلستان و اکسپرس روشن کرد و پس از آن، هافتینگتون پست، رسانه های چینی، اروپایی و آمریکایی به این موضوع پرداختند.

a1
گزارش نشریه اکسپرس انگلستان از نابغه ۲ ساله مازندرانی- ۲۰۱۵.

پدر آرات حسینی سال پیش گفته بود که با بیش از ۴۰ نشریه داخلی و بین المللی و ۳۰ شبکه تلویزیونی جهانی مصاحبه کرده. این رقم حتما پس از گذشت یک سال و اندی، حتما چند برابر شده است. در چند ماه اخیر، با کمک اینستاگرام، رسانه های داخلی و حتی رسانه ملی نیز از شگفتی کارهای آرات با خبر گشته و باعث شده که او در برنامه های پر بیننده صبحگاهی و شبانگاهی شبکه سوم و شبکه خبر حضور داشته باشد.

برای آشنایی با فعالیت های آرات، با ما در گشتی اینستاگرامی همراه باشید.

a4
جدید ترین پست اینستاگرام صفحه آرات که هنرنمایی او را با دنیای هشتگ ها معرفی می کند.
a5
تصویری از فیلم نمایش های جالب قهرمان کوچولوی مازندرانی که ۳۰۰ هزار بار دیده شد.
a7
پست اینستاگرامی به زبان انگلیسی که آوازه آرات را در هشتگ های معروف نشان می دهد.
a8
حمایت مالی آدیداس و خانه ای که مملو از وسایل آکروباتیک است.
a9
ابزار چوبی متعدد در خانه آرات که او از آنها برای انجام حرکات نمایشی جالبش استفاده می کند.
a10
وقتی آرات به برنامه رضا رشید پور در شبکه سوم سیما رفت.
a11
بخشی از حرکات نمایشی روزانه آرات در کنار پدرش.
a13
تمرینات سخت روزانه کودک سه ساله مازندرانی در اتاق نشمین خانه.
a14
دستان قدرتمند هموطن کوچولویی که هر روز تمرینات سخت در خانه انجام می دهد.
a15
وقتی پدر آرات حسینی نابغه های دیگری را نیز در صفحه اش معرفی می کند.
a19
نمایش آرات حسینی در شهر شانگهای چین در برنامه شبکه تلویزیونی CCTV.
A20
بازتاب فعالیت های آرات حسینی آکورباتیک در شبکه تلویزیونی CCTV‌ چین.

آرات کوچولوها را دریابیم

آرات، هموطن نابغه ای که شاید ما را به نخستین آرزوی نشان المپیک در رشته ژیمناستیک برساند و بتواند موجی از علاقمندی را بین نوجوانان ایرانی در زمینه هنرها و ورزش های نمایشی به وجود آورد، نیازمند حمایت ملی است. اینستاگرام، به خوبی استعداد این خردسال را به ما معرفی کرد و اکنون وقت سرمایه گذاری است.

نهالی که امروز باید به خوبی حفاظت شود تا یک دهه دیگر، ورزش ایران را در کانون توجهات جهانی قرار دهد. همچون کاری که کیمیا، سارا و بهداد در ورزش این مرز و بوم انجام دادند.

چینی ها و آلمانی ها، پیشنهاد سرمایه گذاری روی این اعجوبه مازندرانی داده اند. امیدواریم داستان تلخ تکواندو ریو ۲۰۱۶ را در سالهای آینده شاهد نباشیم و آرات ها، با پرچم ایران، سکوهای قهرمانی را فتح کنند.

استعدادیابی و سرمایه گذاری اصولی و گسترده بر روی آن ها نه تنها در زمینه های ورزشی، بلکه در عرصه های هنری، اجتماعی و صنعتی، آینده کشوری که با اقتصاد دانش بنیان و فرار از اقتصاد نفتی، قصد دارد که یکه تاز منطقه شود را خواهد ساخت.

اگر اینستاگرام و اینترنت نبود، آرات به استعدادی دفن شده در یکی از شهرهای شمالی کشور تبدیل می شد؛ مانند هزاران نفر دیگری که دهه ها پیش، به واسطه شناخته نشدن، فرصت معرفی آنها به جامعه فراهم نشد و ایران از نعمت استعدادشان محروم گشت.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۴ نظر

ورود

  • محسن اشراقی بهمن ۳, ۱۳۹۵

    آقا خیلی خیلی با حال بود
    دمت گرم 🙂
    اینا رو شما از کجا کشف میکنی؟ این رو هم اضافه کنید به اینستاگردی های هفتگی. هر روز یه روش داره 🙂 اینستاشو دیدم. خیلی معروف شده.
    خودت نابغه ای 🙂
    این بنده خدا را باید دریابن. حیفه والا. نباید توی اتاق ورزش کنه. باید حمایت بشه. امیدوارم اولین طلای المپیک ژیمناستیک رو این پسر کوچولو ۱۵ سال دیگه بگیره
    باتشکر

  • نریمان ابطحی بهمن ۴, ۱۳۹۵

    آقا من عاشق این آرات شدددددددددددم
    خیلی با حاله کاراش
    از دیوار راست داره میره بالا 🙂

  • میثم بهمن ۵, ۱۳۹۵

    این داره از دیواره راست بالا می بره. عجب قدرتی داره. خیلی برای یه بچه ۲ ساله 🙂 فالوش کردم. حیفه کسی بهش توجه نکن. از این ها هستن باز. باید کشف بشن بخدا

  • یحیی بهمن ۲۴, ۱۳۹۶

    آقا آرات پسره… چرا نوشتین دختر کوچولوی ایرانی