قدرت های فوق العاده مو قرمزها که همه آرزوی داشتن آن ها را دارند

قدرت های فوق العاده مو قرمزها که همه آرزوی داشتن آن ها را دارند

کارتون آن شرلی را به یاد دارید؟! آری منظورمان همان آن شرلی با موهای قرمز است! آیا شما نیز با خود فکر کرده اید که چرا موهای آن شرلی قرمز بود؟! این سوالی است که بسیاری دارند. بسیاری انسان های مو قرمز را شیطانی یا غیرقابل اعتماد می دانند که دلیل اصلی آن تعداد بسیار کم این افراد است. در واقع تنها ۲ درصد از کل جمعیت جهان دارای موهای قرمز در ناحیه سر و صورت خود هستند به همین دلیل در طول تاریخ مورد علاقه افراد دیگر نبوده اند. در قرون وسطی افراد دارای موهای قرمز افرادی دارای ناهنجاری های اخلاقی انگاشته می شدند. سال ها بعد در اروپا و در جریان شکار جادوگران بسیاری از آن ها دستگیر و زنده زنده در آتش سوزانده شدند.

در اسپانیا نیز از ان جایی که موهای قرمز را نشانه و سمبل روح شیطانی می دانستند افراد دارای موهای قرمز را به قتل می رسانند. مطالعات نشان می دهد که افرادی که موهای قرمز هستند ژنی جهش یافته به نام MC1R در بدن خود دارند که باعث می شود رنگ موهای آن ها با بقیه متفاوت باشد. اما تفاوت موقرمزها به همین جان خلاصه نمی شود و آن ها قدرت هایی دارند که افراد دیگر تنها آرزوی آن ها را می توانند داشته باشند. مو قرمز بودن فواید و مزیت هایی دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

در سال ۱۸۸۶ دکتر آگوستین گالوپین در کتاب خود با عنوان «Le Parfum de la Femme» ادعا کرد که بدن زنان مو قرمز بوی خوش خاصی دارد که می تواند مردان را تحت تاثیر شدید قرار دهد. بعدها علم ثابت کرد که لایه اسیدی روی پوست و موهای بدن افراد دارای موهای قرمز بسیار قوی تر بوده و این موضوع باعث می شود که عطر با سرعت بیشتری تبخیر شده و بوی بسیار خاصی از آن متصاعد شود.

۱- افراد مو قرمز به ویتامین D بسیار کمتری نسبت به دیگران نیاز دارند

بدن افراد مو قرمز خود می تواند مقادیر زیادی ویتامین D تولید کند که به همین دلیل احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند نرمی استخوان، دیابت و آرتروز را در آن ها کاهش می دهد.

۲- افراد مو قرمز در مقابل درد تحمل بیشتری دارند

در تحقیقی که در سال ۲۰۰۳ در دانشگاه مک گیل انجام شد مشخص گردید که تحمل درد در زنان مو قرمز دستکم ۲۵ درصد بیش از زنان با موهایی به رنگ های دیگر است.

۳- افراد مو قرمز دما را بهتر از دیگران حس می کنند

ژن های جهش یافته در افراد مو قرمز این امکان را به آن ها می دهد که نسبت به تغییرات دمایی حساس تر باشند. به همین دلیل آن ها می توانند بهتر خود را برای تغییرات آب و هوایی آماده کنند. این افراد شم هواشناسی بهتری نسبت به دیگران دارند.

۴- مو قرمزها بسیار معروف تر از دیگران هستند

شناسایی کسانی که موهای خود را به رنگ قرمز درآورده اند بسیار ساده است زیرا رنگ موهای قرمز خیلی زودتر از رنگ های دیگر درخشش و جلوه خود را از دست می دهند. از این رو این ۲ درصد از جمعیت بشری بسیار شناخته شده و مشهور هستند. برای اثبات این موضوع می توانیم کارتون ها و انیمیشن های شناخته شده را مثال بزنیم که شخصیت های اصلی محبوب آن ها معمولاض موهای قرمزی دارند. علاوه بر موارد گفته شده، مو قرمزها افراد جذاب تر و شوخ تری به نظر می رسند.

منبع: shared
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • سام شهریور ۲, ۱۴۰۱

    بیشترین آمار موقرمزها در ایران، بخصوص در استانهای اردبیل و آذربایجان غربی تعداد افراد با موهای قرمز و شرابی در مقایسه با دیگر استانها و اقوام بسیار بیشتر است که رنگ پوست صورت و بدنشان نیز سفیدتر است، آیا آنها هم ژن و نژادی از وایکینگها دارند؟ البته نوزادان و نوجوانان و کلا افرادی با موهای مسی (.نارنجی تیره ) کم و بیش در همه جا میشود دید، رنگ موی آنها با افراد مو قرمز تفاوت دارند و آنها به تدریج موهایشان به رنگ تیره تر میرود و به رنگ مشکی یا قهوهای تیره درمیآیند ولی موقرمزها رنگ موهایشان تغییری نمیکند. بسیاری از مو قرمزهای ایران از پدر و مادری با موهای مشکی بدنیا میآیند.