اگر می‎خواهید رابطه عاطفی موفقی داشته باشید هرگز به این افراد دل نبندید

اگر می‎خواهید رابطه عاطفی موفقی داشته باشید هرگز به این افراد دل نبندید

همه ی آدم ها ویژگی های منحصر به خود را دارند و وجود تفاوت های رفتاری امری طبیعی است. همه ی این تفاوت ها در روابط عاطفی لزوماً مشکل ساز نیستند و با کمی تدبیر می توان مسائل ناشی از آن را مدیریت کرد. اما افرادی هم وجود دارند برقراری یک رابطه عاطفی سالم با آن ها ممکن نیست و باید به خاطر داشته باشید که در کنار این اشخاص هرگز شاد نخواهید بود.

۱- عیب جویی

این افراد هیچ چیزی را در مورد شما نمی پسندند و از رفتارهایتان گرفته تا لباسی که به تن دارید را به باد انتقاد می گیرند. آن ها همیشه سعی دارند بر نواقص شما دست بگذارند و تغییرتان دهند. این همیشه منتقدان اغلب تصور می کنند با این کار از شما مواظبت می کنند اما معمولا چنین روابطی برای هیچ کدام از طرفین مناسب نیست.

۲- حسادت بیمارگونه

زندگی با افراد حسود بسیار دشوار است. تصورش را بکنید؛ او به همه ی اشخاصی که با آن ها در ارتباط هستید و بودید حسادت می کند؛ از خانواده و دوستان گرفته تا همکاران و شریک عاطفی سابق تان. حسادت مداوم غیر قابل تحمل است.

۳- دروغگویی

افراد دروغگو از همان روزهای اول آشنایی شروع به فریب دادن شما می کنند و تقریبا هرگز دست از این کار بر نمی دارند. آن ها نه تنها اتفاقات زندگی شان را لاپوشانی می کنند و آن ها را به شکل دیگری بیان می کنند بلکه درباره ی خودشان هم طور دیگری وانمود می کنند. این افراد به شما هم اطمینان ندارند، بنابراین بدون وجود اعتماد دو طرفه نمی توان آینده ای برای چنین رابطه ای متصور شد.

۴- نگاه تراژیک به مسائل

در نظر این اشخاص همه چیز یک تراژدی است. آن ها معتقدند تمام دنیا بر علیه آن ها هستند؛ از همکاران شان گرفته تا خانواده و شریک عاطفی شان. پیش از آنکه با این افراد وارد رابطه ای عاطفی شوید باید تصمیم خود را بگیرید که آیا واقعا حاضرید تمام زندگی خود را صرف آرام کردن و دلداری دادن چنین شخصی و حمایت از او کنید.

۵- شخصیت نابالغ و کودکانه

افراد نابالغ هرگز تصمیم گیری نمی کنند و عادت دارند مسئولیت ها را به گردن شریک عاطفی خود بیندازند. آن ها در حقیقت به یک «پدر» یا «مادر» نیاز دارند تا آن ها را در هر کاری حمایت کند. قبل از آنکه چنین نقشی را در رابطه ی عاطفی تان با این افراد بر عهده بگیرید به خوبی درباره ی آن فکر کنید.

۶- اعتیاد به کار

کسانی که برای شغل شان بیشتر از شما ارزش قائل هستند هرگز نمی توانند شریک عاطفی قابل اعتمادی باشند. ابتدا ممکن است حتی به سختکوشی او افتخار کنید، اما بعید است در دراز مدت از ملاقات های اندک و زمان بسیار کمی که در کنار یکدیگر سپری می کنید احساس رضایت کنید.

۷- وجود تفاوت های عمیق

تفاوت ها باعث جذب افراد به یکدیگر می شوند و ارتباط با یک شخص متفاوت جالب به نظر می رسد. با این حال، اگر تفاوت ها عمیق باشند و افراد نتوانند هیچ چیز مشترکی میان خود پیدا کنند، وقت آن ها به جدل با یکدیگر سپری خواهد شد. این افراد حتی قادر نیستند در مورد گذراندن اوقات فراغت خود به توافق برسند.

۸- پولکی بودن

اشخاص پولکی ابتدا اعتماد شما را به خود جلب و سپس شروع به سوء استفاده از آن می کنند. آن ها دیر یا زود وانمود می کنند موقتا دچار عدم ثبات مالی شده اند اما در حقیقت این مسأله تا ابد ادامه خواهد داشت. شریک عاطفی این شخص معمولا باید هر چه زودتر به او کمک کند، تمام پول هایش را صرف او کند و تمام مشکلاتش را حل کند.

۹- اعتیاد

این نکته در خصوص معتادان مواد مخدر و مشروبات الکلی و غیره است. این افراد هرگز و حتی به خاطر شریک عاطفی شان دست از اعتیادشان بر نمی دارند. اعتیاد یک خانواده را از هم می پاشد، چه رسد به یک رابطه ی عاطفی معمولی.

۱۰- خودخواهی

افراد خودخواه تنها شیفته ی خود نیستند بلکه آن ها دیگران را فراموش می کنند و این مسأله را خالی از اشکال می دانند. این اشخاص گاهی حتی فراموش می کنند حال تان را جویا شوند یا بپرسند روزتان را چطور گذرانده اید. بنابراین نمی توان انتظار داشت به شما توجه کنند و مواظب تان باشند.

۱۱- سرک کشیدن به حریم شخصی

این اشخاص درکی از مفهوم «حریم شخصی» ندارند. آن ها می خواهند همیشه در نزدیکی شما باشند و تمام تماس ها و حتی جستجوهایتان در اینترنت را چک کنند. آیا مطمئنید به دنبال کسی هستید که همیشه در حریم شخصی تان سرک بکشد؟ همه ی ما حق آن را داریم که حریم شخصی خودمان را داشته باشیم.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود