اختصاصی روزیاتو: کامیون مرگ در فرانسه و تسلیت های اینترنتی

حمله تروریستی شهرنیس ، بار دیگر اروپا را در شوک فرو برد و زنگ خطر را برای اروپایی ها به صدا در آورد

اختصاصی روزیاتو: کامیون مرگ در فرانسه و تسلیت های اینترنتی

شهر ساحلی و توریستی نیس فرانسه، این بار هدف گروهک تروریستی داعش قرار گرفت و صدها نفر از مردم فرانسه به خاک و خون کشیده شدند. ساعاتی پس از این کشتار خونین، سیلی از هشتگ های تسلیت به طور خودجوش در فضای شبکه های اجتماعی فرا گیر شد. گزارش امروز روزیاتو نگاهی دارد به بازتاب جدید ترین فعالیت تروریستی در فرانسه در شبکه های اجتماعی. با ما همراه باشید.

1-w900-h600

(تصویر یکی از تصاویر به اشتراک گذاشته شده در اینترنت در پی حملات خونین نیس فرانسه)

فرانسه هنوز در شوک حملات خونین سال ۲۰۱۵ میلادی در خیابان های شهر پاریس بود که شهر تروریتی  نیس این کشور که یکی از مقاصد  گردشگری فرانسه است، هدف حمله  تروریست های داعش قرار گرفت.

فردی که هویتش فرانسوی تونسی اعلام شد، سوار بر کامیونی بزرگ، در بامداد ۵ شنبه با سرعت بالا در نوار ساحلی نیس، به سمت مردمی که در جنش ملی این کشور شرکت کرده بودند  یورش برد و بیش از ۸۵ را کشت و صدها تن را زخمی کرد.

این اقدام تروریستی، بار دیگر اروپا را در شوک فرو برد و زنگ خطر را برای همه کشور های این منطقه به صدا در آورد. اروپا هنوز در شوک فعالیت های ترویستی صورت گرفته چند ماه پیش در فرودگاه بروکسل بلژیک بود که دوباره فرانسه، هدف حملات گسترده تروریست ها قرار گرفت. موجی از واکنش های اینترنتی پس از وقوع این حملات، فضای جامعه اطلاعاتی دنیا را تحت تاثیر قرار دارد. میل دیل انگلستان اعلام کرد که کاربران اینترنت بار دیگر به یک اقدام تروریستی واکنش دیجیتالی نشان دادند و همه خود را در هشتگ #JESUISnICE ، فرانسوی نامیدند.

2-w900-h600

(گزارش جدید میل انلاین درباره واکنش کاربران اینترنت به حملات نیس فرانسه با انقلاب هشتگ ها)

در این بین، دیوید گوئتا، هنرمند موسیقی پاپ فرانسه و پاریس هیلتون، فعال مد و لباس معروف آمریکایی که فالور های زیادی هم دارند، با انتشار تصاویری از فرانسه و نیس و تلفیق پرچم فرانسه بر روی نشان های مختلف، تسلیت اینستاگرامی خود را به هشتگ PRAYFORNICE به اشترام گذاشتند که بازتاب گسترده ای پیدا کرد.

3-w900-h600

(تصویر پیام های تسلیت برخی از سلبریتی های غربی به حوادث تلخ نیس فرانسه)

این فقط دنیای اینستاگرامی ها نبود که متاثر از حملات فرانسه شد. در توییتر نیز که یکی از پر نفوذ ترین و سیاسی ترین شبکه های اجتماعی دنیا محسوب می شود،‌میلیون ها کاربر توییتر باز اینترنت، هشتگ های معروف را به اشتراک گذاشتند و پیام های تسلیت نوشتند.

4-w900-h600

(تصویر برخی از پیام های توییتری کاربران این شبکه به دنبال حملات تروریستی نیس فرانسه)

بیش از ۲۵۰ هزار تصویر از پیام های تسلیت مردم دنیا به فرانسوی ها، به صورت هشتگ فضای اینستاگرام را به خود اختصاص داد. هشتگ #PRAYFORPARIS که ۱ سال پیش، میلیون ها بار در اینترنت به اشتراک گذاشته شد،‌این بار جای خود را به #PRAYFORNICE دارد. انتشار صدها هزار عکس تسلیت در صفحات شخصی هزاران کاربر اینستاگرام و توییتر نشان داد که تا چهحد فضای اینستاگرام برای به راه افتادن جنبش های اجتماعی خود جوش آنلاین، از آمادگی بالا برخوردار هست.

5-w900-h600

(یکی از معروف ترین تصاویر به اشتراک گذاشته شده در اینستاگرام، که نوار ساحلی نیس فرانسه را نشان می دهد که کامیون مرگ در کنار ان، صدها تن را به خاک  و خون کشاند)

بیش از ۱.۲ میلیون صفحه در اینترنت ظرف ۴۸ ساعت اخیر، هشتگ های مختلف تسلیت به مردم فرانسه درباره حوادث تلخ تروریستی این کشور را به اشتراک گذاشتند.

6-w900-h600

(گزارش CBSNEWS آمریکا به توسعه هشتگ دعا برای نیس فرانسه لحظاتی برای وقوع حادثه در این کشور)

نکته جالب درباره این حادثه تروریستی در اینترنت آن است که ساعتی پس از وقوع این حادثه تلخ در این شهر، اکانتی در توییتر راه اندازی شد تا لحظه به لحظه خبر های مجروحین حادثه را اطلاع رسانی کند. این اکانت که در آدرس Alert For Nice راه اندازی شد، ده ها فالوور در چند ساعت پیدا کرد.

7-w900-h600

(اکانت NICE ALERTS که ساعاتی پس از وقوع حوادث تروریستی نیس فرانسه در توییتر افتتاح شد و خبر های این حادثه تلخ را لحظه به لحظه تویی می کند)

این اکانت در نشانی https://twitter.com/NiceAlerts دنبال کنید.

8-w900-h600

(تصویر اکانت Nice Alerts که برای خبر رسانی لحظه به لحظه وقایع تروریستی نیس فرانسه در توییتر راه اندازی شده است)

 

در این بین،‌ صفحات اینترنتی شخصیت های معروف هنری، ورزشی و سیاسی در کشور های مختلف دنیا که به این اتفاق تلخ واکنش نشان داده بودند، با بالا ترین سطح استقبال از سوی کاربران مواجه شد و پیام های آنان بار ها به اشتراک گذاشته شد.

9-w900-h600

(پرچم سه رنگ فرانسه، فرصتی برای به تصویر کشیدن آیکون هایی برای نشان دادن تسلیت مردم دنیا به کشتار خونین نیس شد)

10-w900-h600

(تصویری دیگر از پرچم فرانسه که به نوعی حملات خونین نیس را به تصویر می کشد)

11-w900-h600

(هشتگ دعا برای نیس در کنار پرنده ای که شاخه گندم را بر منقار دارد)

12-w900-h600

(کافیست! اشک جهانی برای کشتار متعدد در کشور فرانسه)

13-w900-h600

(تصویر پست منتشر شده توسط مایلی سایروس، خواننده آمریکایی که با ۳۰۳ هزار فالو و ۴ هزار کامنت همراه شد)

14

( واکنش دیمیتری پایت، بازیکن تیم ملی فوتبال فرانسه که تکل او بر روی پای کریس رونالدو، بازیکن پرتغالی، موجی از توهین ها را توسط برخی از کاربر نما های پارسی زبان در اینستاگرام به همراه داشت)

 

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود