ایسلند؛ بهترین تیم دنیا!!

برای حضوز در تیم ملی ایسلند ۱ در ۲۰۰۰ شانس انتخاب شدن دارید

ایسلند؛ بهترین تیم دنیا!!

اگر شما یک مرد ایسلندی بین سنین ۲۰ تا ۴۰ سال هستید، شانس شما برای انتخاب شدن برای شرکت در تیم ملی فوتبال این کشور ۱ در ۲۰۰۰ است. آیا با توجه به جمعیت اندک این کشور می‎شود ایسلند را بهترین تیم جهان نامید؟

در مساباقت یورو شاهد یکی از شگفتی‎های تاریخ معاصر ورزش بودیم. ایسلند، کشوری کوچک با ۳۳۱ هزار نفر جمعیت، در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‎های اروپا ۲۰۱۶ توانست انگلستان، کشوری را که فوتبال مدرن در آن شکل گرفته با نتیجه ۲ بر ۱ شکست دهد.

جدول زیر رده‌بندی جهانی فیفا را بر اساس جمعیت کشورها نشان می‎دهد یعنی رتبه هر کشور در رده‌بندی فیفا بر حسب سرانه جمعیت محاسبه شده است.

111

این جدول رتبه‎بندی فیفا، دوم ژوئن و پیش از پیروزی چشمگیر ایسلند، اعلام شد و وبسایت ‘فوتبال رنکینگ’ با احتساب این پیروزی، رتبه‎بندی تازه را منتشر کرده است. بر اساس عملکرد خارق‎العاده ایسلند در جام ملت‎های اروپا، ایسلند نسبت به جمعیت کشورش، دارای بهترین تیم فوتبال دنیاست. پس هواداران فوتبال انگلستان می‎توانند خیالشان راحت باشد که از برترین تیم فوتبال جهان شکست خورده‎اند.

در مقایسه با ایسلند، شانس انتخاب شدن برای بازی در تیم فوتبال انگلستان برای مردی با شرایط سنی مشابه، ۱ در ۳۶۱ هزار است. جمعیت مردان انگلیسی بین سنین ۲۰ تا ۴۰ سال ۸ میلیون و سیصد هزار نفر است.

۱۰ تیم پایین جدول

111

آمریکا در این جدول در رتبه ماقبل آخر قرار گرفته است، البته فوتبال یا “ساکر” در این کشور به هیچ عنوان جزء ورزش‎های محبوب به حساب نمی‎آید. اما برزیل، زادگاه پله، نیمار و با سابقه قهرمانی در پنچ جام جهانی فوتبال، دارای یکی از بدترین تیم‎های فوتبال نسبت به جمعیت کشور است. با آنکه برزیل در آخرین رده‌بندی فیفا در جایگاه هفتم قرار دارد، اما با در نظر گرفتن جمعیت نود و هفتمین کشور از نظر فوتبال است. در بین ۱۰ تیم پایینی نام ایران نیز به چشم می خورد که شاید خیلی به مذاق فوتبالدوستان در کشورمان خوش نیاید.

بدون نظر

ورود