شاهسواری مدیرعامل خانه سینما شد

شاهسواری مدیرعامل خانه سینما شد

سخنگوی هیئت مدیره خانه سینما اعلام کرد: «منوچهر شاهسواری مدیر عامل خانه سینما شد.»

آتیلا پسیانی، سخنگوی هئیت مدیره خانه سینما اعلام کرد:

«در پی استعفای سید رضا میرکریمی که از اواخر سال گذشته طرح شده بود، هیات مدیره با قدردانی از تلاش های صادقانه و فعالیت های موثر ایشان در امور اجرائی خانه سینما، با استعفای ایشان از مدیر عاملی خانه سینما موافقت کرد.

هئیت مدیره پس از بررسی های همه جانبه، آقای منوچهر شاهسواری را به مقام مدیر عاملی خانه سینما منصوب کرد.»

رضا میرکریمی ۵ تیر ماه درباره‌ی استعفایش از مدیرعاملی خانه سینما گفته بود: از ابتدای حضور دوباره‌ام در خانه سینما دو شرط با هیأت مدیره داشتم؛ اولا اینکه مدتی می‌مانم اما بعد فرد دیگری را پیدا و جایگزین کنند و دیگر اینکه فیلمم را بسازم.به هرحال فیلمم را ساختم و به محض شروع کار جشنواره‌ی جهانی فجر، استعفای شفاهی دادم و بعد از برگزاری جشنواره،چون حس کردم کارهای خانه سینما روی غلتک خوبی افتاده و بازوی خوبی هم به نام ناصر عنصری (قائم مقام) داشتم که تهیه‌کننده خوشنام و با سابقه‌ای است و تعامل خوبی با صنوف دارد و می‌تواند مسائل را در غیاب من به خوبی انجام دهد، در نهایت به صورت مکتوب استعفا دادم و به هیأت مدیره گفتم که نمی‌توانم بمانم چون حجم کار در خانه سینما خیلی زیاد است و زندگی‌ام را مختل کرده است. اما متأسفانه هیات مدیره هنوز درباره‌ی انتخاب مدیرعامل بعدی با وجود بحث‌های مفصلی که شده است به نتیجه نرسیده است.

من هم کسی نیستم که کیفم را بردارم، بروم و بگذارم خودشان تصمیمی بگیرند. چون نسبت به سرنوشت خانه احساس مسئولیت می‌کنم و تلاش دارم کسی که بعد از من می‌آید، موفق شود. هیچ دلم نمی‌خواهد اتفاق بدی بیفتد یا حتی یکی از پروژه‌های‌مان بی‌نتیجه بماند چون هر اتفاقی که به عنوان سوء مدیریت برای مدیر بعد از من رخ بدهد، به اسم من هم نوشته خواهد شد.به همین دلیل تمام مدتی هم که آقای عسگرپور آن جا بود، در سایه و هر زمان که نیازمند مشاوره بود، در خدمتش بودم. دوست داشتم موفق شود چون این موفقیت‌ها به نظرم به اسم فرد نوشته نمی‌شود به اسم جمعیت صنفی همه سینماگران گذاشته می‌شود پس فعلا هستم تا هیات مدیره تصمیم بگیرد.

منوچهر شاهسواری متولد ۱۳۳۶ تهران، فارغ التحصیل سینما از مدرسه عالی تلویزیون و سینما است. وی فعالیت سینمایی را به عنوان دستیار کارگردان و برنامه ریز سال ۱۳۶۸ با فیلم «تمام وسوسه های زمین» به کارگردانی حمید سمندریان آغاز کرد. از فعالیت های او میتوان به تهیه کنندگی، قائم مقام خانه سینما، عضو شورای اتحادیه تهیه کنندگان و توزیع کنندگان فیلم ایران، رییس شورای مرکزی اتحادیه، رییس شورای صنفی نمایش، مدیریت جشن یک صد سالگی سینمای ایران، مدیر بخش فیلم های خارجی بنیاد سینمایی فارابی اشاره کرد.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود