تغییر ۲ قانون والیبال برای ریو

دو قانون متداول بازی‌ها در المپیک ریو تغییر کرده است

تغییر ۲ قانون والیبال برای ریو

دو قانون متداول بازی‌ها در مسابقات والیبال المپیک ریو تغییر کرده است. کمتر از ۳ هفته دیگر رقابت های والیبال المپیک در ریو آغاز می شود و تیم ملی والیبال ایران در اولین دیدار به مصاف آرژانتین می‌رود.

فرهاد شاهمیری که برخلاف تیم ملی والیبال، دومین حضور خود را در رقابت های المپیک تجربه می کند، قبل از سفر به المپیک در مورد قوانین تازه وضع شده کمیته داوران فدراسیون جهانی برای این رقابت ها گفت:« در آخرین ایمیلی که برای داوران ارسال شده است، تکنیکال تایم اوت‌ها در امتیاز۸ و ۱۶ حذف خواهد شد و تیم‌ها در یک ست تنها می‌توانند ۲ تایم اوت ۳۰ ثانیه‌ای درخواست کنند. این قانون تنها برای المپیک اجرا خواهد شد و پس از آن شرایط به روال عادی بازمی‌گردد.

توصیه جدی دیگر FIVB در تسریع بازی است به طوریکه مثل سابق بازیکنان فرصت زیادی قبل از سرویس زدن نخواهند داشت و داور فورا سوت آغاز بازی را خواهد زد.»

تیم ملی والیبال کشورمان که نخستین حضورش را در رقابت های المپیک، تجربه می کند با تیم های روسیه، لهستان، آرژانتین، مصر و کوبا همگروه است و سروقامتان کشورمان امیدوارند که در نخستین تجربه خود در این رقابت ها، بهترین نمایش خود را به اجرا گذاشته و نتیجه ای درخور نام والیبال ایران کسب کنند.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود