لئو مواظب «زمین» باش

لئو مواظب «زمین» باش

لئوناردو دی کاپریو که فعالیت خیریه اش از فعالیت حرفه ای او در عرصع سینما پیشی گرفته و فعالیت‌های وسیعی را برای منابع طبیعی به خصوص در حفظ و نگه‌داری گوریل‌ها انجام می‌دهد .او در سپتامبر ۲۰۱۴ به سمت سفیر صلح سازمان ملل متحد و نماینده این سازمان در امور تغییرات جوی برگزیده شد. دی کاپریو از سال ۱۹۹۸ تا کنون همواره برای حفظ محیط زیست تلاش کرده است و در بنیادی که با نام او راه‌اندازی شده، فعالیت می‌کند. او در اکتبر ۲۰۱۴ برای ایجاد و گسترش مناطق حفاظت شده دریایی و همچنین متوقف کردن صید غیرقانونی در دریاها و ۵ اقیانوس زمین، ۲ میلیون دلار کمک کرد، مجموع کمک‌های مالی وی در این زمینه به بیش از ۳ میلیون دلار می‌رسد.

در کمال تعجب همین آقای دی کاپریو که همواره از احترام به محیط زیست دفاع کرده، این بار خودش برای نقض چنین مساله‌ای مورد سوال واقع شده است. در کمال تعجب لئوناردو دی کاپریو که همواره از احترام به محیط زیست دفاع کرده، این بار خودش برای نقض چنین مساله‌ای مورد سوال واقع شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، دی کاپریو بازیگر محبوبی که بارها برای حفاظت از اقیانوس‌ها، زمین و حیوانات در راس خبرها جای گرفته، این بار خودش متهم شده که برای یک سفر، ۸۰۰۰ مایلی با جت خصوصی پرواز کرده و با این کار به زمین آسیب زده است.

او این مسیر را با جت شخصی خودش طی کرد تا جایزه سبز را برای تلاش‌های زیست محیطی‌اش دریافت کند.

گفته شده دی کاپریو، جت خود را به نیویورک بازگردانده و پیش از آن در جشنواره فیلم کن حضور داشت. او در جشن فیشرمن در ریکیاویک که کمپینی برای حمایت از آب پاکیره است، شرکت کرده بود. وی در این مراسم جایزه «بیگ فیش» یا «ماهی بزرگ» را برای تلاش‌هایش دریافت کرد.

دی کاپریو هنگام دریافت این جایزه گفت: بنیاد من با بسیاری از سازمان‌های موثر که برای حمایت از جهان ما تلاش می‌کنند، همکاری می‌کند و من مفتخرم که بنیاد هودسون ریکیاویک هم از جمله آنهاست.

می‌دانیم که جهل، حرص، طمع و سوءبرداشت در دیدگاه‌هایمان درباره حقوق اساسی مثل دسترسی به آب پاکیره برای هر موجود زنده روی سیاره ما، چقدر زیان‌بار است.

در هر حال دی‌کاپریو پس از ادای این سخنرانی با جت  خود به کن رفت و یک سخنرانی نیز درباره ایدز در برنامه سینمایی «ام فار» اجرا کرد که در نهایت در یک شب ۲۵ میلیون دلار پول جمع‌آوری شد.

دی کاپریو تاکنون در این باره صحبتی نکرده اما یکی از دوستان نزدیک وی می‌گوید پروازهای او حساب و کتاب ندارد و هر وقت لازم باشد با پرواز شخصی از این جا به آنجا می‌رود. این تنها راهی است که او می‌تواند به همه برنامه‌هایش برسد.

این بازیگر محبوب که جایزه اسکار امسال را دریافت کرده در فستیوال سال پیش نیز برای استفاده از کشتی پرمصرفش در تعطیلات مورد سوال واقع شد و در هک مدارک کمپانی سونی نیز روشن شد که او در ۶ هفته ۶ بار با جت شخصی‌اش پرواز کرده است.

دی کاپریو امسال در نشست اقتصادی جهان ۱۰ میلیون پوند به این بنیاد کمک کرد تا صرف پروژه‌های سبر شود.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود