از اینستاگرام چهره های محبوب ایرانی چه خبر؟

بهنوش بختیاری، با ۵ میلیون فالوور، پربیننده ترین صفحه اینستاگرامی سلبریتی های ایران

از  اینستاگرام چهره های محبوب ایرانی چه خبر؟

هنرمندان، سیاسیون، ورزشکاران و حتی سلبریتی هایی که در فرهنگ عامه از ان ها به عنوان سلبریتی های الکی یاد برده می شود، از پر بیننده ترین صفحات در اینستاگرام ایرانیان را تشکیل می دهند که برخی از آن ها بیش از ۲ میلیون دنبال کننده (follower) دارد.

1-w900-h600

در هفته ای که گذشت به عنوان نخستین هفته مرداد داغ ۹۵، صفحات سلبریتی های ایرانی در اینستاگرام هم چون ماه های پیش داغ داغ بود. برگزاری جشن حافظ توسط ماهنامه دنیای تصویر، یکی از زمینه های داغ تر کردن صفحات سلبریتی های شرکت کننده در این مراسم بود که متن و حاشیه آن را به تصویر دیجیتالی  کشید. از رضا یزدانی تا مهران غفوریان و خیلی های دیگر، این مراسم فرصتی شد تا فالوور های خود را افزایش دهند. اما مسن تر ها مانند رضا کیانیان و پرویز پرستویی، هم چنان به نوشته نگاری به جای تصویر نگاری در شبکه اجتماعی خود مشغول هستند.

در واقع هنرمندان در عرصه های سینمایی و موسیقی، پر بیننده ترین صفحات را در میان صفحاتی که ایرانی ها در شبکه محبوب اینستاگرام راه اندازی کرده اند در اختیار دارند. حتی معروف ترین شخصیت های سیاسی، ورزشی و حتی سلبریتی های الکی معروف (fake celebrities) که مخاطبان زیادی به خاطر موضوعات گوناگون در اختیار دارند، به اندازه هنرمندان پرده نقره ای و اسیتج، دنبال کننده ندارند.

تراژدی کسب فالوور بالا تر به حدی در چند سال اخیر بین سلبریتی های ایرانی در این شبکه های مجازی حساس و پر مخاطب شده است که رقابت کسب فالوور بین چهره های سرشناس دنیای سینما، به شدت افزایش یافته است و بهنوش بختیاری، از ۵ میلیون فالوور خود به عنوان ارتش بهنوشی ها یاد می کند و به نظر می رسد کل کل های اینستاگرامی در فضای اینستاگرام بین سلبریتی  ها در حال افزایش است. موضوع فالوور های میلیونی در میان هنرمندان پرده نقره ای، بیش تر برای مهناز افشار که این روز ها با دخترش، سبک زندگی دیجیتالی تازه ای را تجربه می کند، بیش از سایرین حساس به نظر می رسد.

پر بیننده ها چه کسانی هستند؟

جدید ترین بررسی های مرداد ماهی ما از پر بیننده ترین صفحات اینستاگرامی شخصیت های هنری معروف ایرانی نشان می دهد که بهنوش بختیاری، با ۵ میلیون فالووری که با ۱۷۰۰ پست ظرف ۳ سال اخیر منتشر کرده است، پر بیننده صفحه اینستاگرامی یک ایرانی را در اختیار دارد. بعضی ها معتقد هستند که به واسطه این که صفحه ایشان معمولا با هر پستی، بیش از ۱۲۰ هزار لایک و ده ها هزار کامنت پیدا می کند، پر مخاطب تر و فعال تر از رسانه های سنتی بعضا معروف ایرانی است.

پس از بهنوش با ۵ میلیون فالوور، چهره مطرح دنیای سینما که در رسوایی ۱ ده نمکی ایفای نقش  کرد، با بیش از ۴.۴ میلیون فالوور، رتبه دوم پر بیننده ترین صفحه ایرانیان در اینستاگرام را از آن خود کرده است. الناز شاکردوست به اندازه بهنوش بختیاری در فعالیت های تبلیغاتی و رسانه ای و مطبوعاتی فعالیت ندارد و بیش تر، سبک زندگی دیجیتالی و حاشیه هایی از زندگی کار و شغلی سینمایی او برای مخاطبانش جذابیت دارد.

پس از او مهناز افشار در رتبه بعدی قرار دارد و بیش از ۴ میلیون مخاطب دارد. سحر قریشی با ۳.۸ میلیون فالوور فاصله کمی با مهناز افشار دارد. اما رتبه های بعدی را می توان به رامبد جوان و ترانه علیدوستی داد که با تقریبا ۳.۳ میلیون فالوور ، پر مخاطب هستند. رامبد و ترانه علیدوستی در ۲ سال اخیر به واسطه موفقیت های رسانه ای و سینمایی در خندوانه و فیلم های اصغر فرهادی و هم چنین سریال ویدئویی شهرزاد، با حجم گسترده ای از فالوور مواجه شدند.

2-w900-h600

(جدید ترین پست های منتشر شده در صفحه اینستاگرام سحر دولتشاهی)

پس از این افراد، شاهد صفحه یک خواننده زیر زمینی که این روز ها حتی به رسانه ملی هم پایش کشیده شده و کلیپ های موسیقی روی ناو جنگی ارتش می خواهند (امیر تتلو)، با ۳.۱ میلیون فالور در جایگاه بعدی قرار دارد. تقریبا فالوور های ایشان با محمد رضا گلزار که این روز ها تصاویر زیادی از فیلم جدیدش با هنرمندان مطرح هندی در اینستاگرام منتشر کرده است، با ۳.۱ فالوور قرار دارد.

بهرام رادان، سلبریتی پرده نقره ای نیز که این روز ها سطح شهر تهران مملو از تصاویرش با لباس های چرم کمپانی خاصی است، با ۲ میلیون فالوور از دیگر صفحات پر بیننده به شمار می رود. بهاره رهنما و نیکی کریمی نیز پس از این شخصیت ها، هر کدام با حدود ۲ میلیون دنبال کننده، رتبه های بعدی را در اختیار دارند.

از عطاران تا طرفداران مهران مدیری

علاوه بر این شخصیت هایی که ذکر کردیم، صفحات پر بیننده بعدی متعلق به افرادی است که زیر ۲ میلیون مخاطب دارند (البته فعلا). در بین آن ها، رضا عطاران را می بینیم که در چند سال اخیر به دلیل ساخت و بازی طنز در فیلم های پر فروشی چون نهنگ عنبر و من سالووادور نیستم ، مخاطب زیادی برای خود دست و پا کرده است. اگر چه خیلی مثل بهنوش و مهناز و الناز و رامبد، اهل فیس بوک بازی و اینستاگرام نیست. رضا عطاران با ۱.۶ میلیون فالوور به نظر می رسد با حضور موفق بیش تر در فیلم ها و سریال ها، بتواند شمار مخاطبان خود را افزایش دهد.

با فاصله زیاد با سلبریتی های چند میلیون فالووری، فردی به نام مهران مدیری به چشم می خورد. کسی که صفحه شخصی رسمی ندارد و صفحه fan page او اکنون با ۹۰ پست،حدود ۱.۴ میلیون مخاطب دارد. مهران مدیری با دورهمی های آخر هفته ای خود و حاشیه های مربوطه، صفحه طرفدارانش روز به روز داغ می شود و تصاویری از کارها و فعالیت های ایشان نیز معمولا منتشر می شود.

3-w900-h600

( تصویر جدید ترین پست های امیر تتلو که یکی از معتادان اینستاگرام در میان پر مخاطب های این شبکه است)

 در میان صفحات معروف، یکی از پر بیننده ترین صفحات متعلق به علی کریمی است که بیش از ۱.۱ میلیون مخاطب دارد. جادوگر فوتبال آسیا و بازیکن سرشناس پرسپولیسی ها، تنها ۱۰۲ پست منتشر کرده اما مخاطبان زیادی دارد. او یکی از عجیب ترین username ها را در میان سلبریتی های ایرانی دارد. اکانت وی به صورت aliiiiiiiikarimi8 است که نشان می دهد که چقدر انتخاب یک نام برای بازیکن اسطوره ای فوتبال پرسپولیس و تیم ملی در اینستاگرام، سخت بوده است.

سحر دولتشاهی پس از علی آقا، ۱ میلیون مخاطب در اختیار دارد. او ۱۳۵ پست منتشر کرده و فقط ۲۴ صفحه را دنبال می کند. وی را باید یکی از طرفداران سلفی در میان سلبریتی  ها دانست.

علاوه بر شخصیت های فوق الذکر، افراد محبوب دیگری هم دارندکه هنوز میلیونی نشده اند اما مخاطبان و هواداران گسترده ای در سراسر کشور دارند که رضا یزدانی، یکی از آن ها به شمار می رود. فردی با بیش از ۹۷۰ پست منتشر شده و تنها ۳۲۰ هزار فالور یکی از سلبریتی هایی هست که فعلا در صف فالوور میلیونی قرار دارد.

خواننده نوستالژی باز نسل جوان، اگر چه در برنامه های هنری و رسانه ای حضور زیادی دارد و کنسرت های جذابی را تجربه می کند، اما به نظر می رسد رغبت کاربران ایرانی به دنیای حاشیه های هنرپیشه های سینما، هم چنان بیش از خواننده باشد. حتی اگر این خواننده، رضا یزدانی نوستالژی باز دهه شصتی باشد.

حقیقت آن است که ارتش «سحری‌ها» و «بهنوشی‌ها» و «خاصی‌ها» و «تتلیتی‌ها» یک توهم بزرگ به وجود می‌آورند که ظاهراً در دنیای واقعی و کف خیابان‌ها باعث بروز مشکلات متعددی نیز شده است. مشخصاً برخی از هنرمندان خانم که اتفاقاً جزو بازیگران شاخص نیستند، در زمان عقد قرارداد با استناد به همین فالوئرها رقم‌های قابل توجهی را پیشنهاد می‌دهند که با میزان فروش‌شان در گیشه نسبتی ندارد.

نگاهی به چند صفحه پر بیننده در هفته ای که گذشت

پرویز پرستویی و حکیمانه های اینستاگرامی

4-w900-h600

پرویز خان پرستویی مدتی است که به نوشته نگاری به جای عکس نگاری صرف اشتغال دارد، این هفته نیز عکس هایی از پرتره خود منتشر کرد که در بالا می بینید. پرویز خان به ارائه صحبت های حکیمانه اینستاگرامی معروف است. مثلا این هفته نوشت:

چرا ﻗﺴﻢ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﯾﻌﻨﯽ ﺍین که ﺗﻮ ﻗﺮﺍﺭ است ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺭا ﺑﮕویی ؟! ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ به هیچ وجه ﻣرا ﺗﺤﺖ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻗﺮﺍﺭ نمی دهد ! ﺍگر ﺑﻪ ﻣﻦ بگویند : “ﻗﺴﻢ می خورﯼ ﮐﻪ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺭا بگویی ، تماﻡ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺭا بگویی ، ﻭ ﻓﻘﻂ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺭا بگویی ، ﺗﺎ ﺧﺪﺍ ﮐﻤﮑﺖ کند ؟” ﻣﻦ می گویم : ﺁﺭی …

با درد دلی که چند وقت پیش کرد:

گر چه سکوت سرشار از ناگفته ها، فریاد های نزده،خشم های فرو خورده،انتقاداتِ تند،رضایت محض ویا خستگی ودلزدگی است ، واگر چه سکوت چون فضای سربسته ای است که ما از درون آن هیچ نمی دانیم اما دریچه چشم وابزار کلام وکلید اعمال ؛وسیله راه یافتن به درون انسانها وفضای سکوت انسان هاست. چشم ها زبان مشترک انسان ها هستند تو در میان سنگین ترین سکوت ها نیز می توانی خشم ،آرامش،تهدید،وعشق را از چشمان دیگران بخوانی؛ وآهنگ کلام ،که انعکاسی از حالات درون است ونرم وارام از میان اندیشه ها وشناخت وبینش هرکس که بر کلامش جاریست ،به درون او خواهی رسید. وکردار انسان که نمودی از درون هر کس است وبه منزله ترازویی ست که هرکس به آن سنجیده می شوی. بنابراین حالات بیرونی ما ایینه درون ماست وانچه می بینیم ومی شنویم ومی گوییم هرگز بر پایه بیهودگی نیست وهر کدام در لحظه بارقه ای ست روشن که درونِ تاریک وپر سکوت تو را روشن ونمایان می کند.

بهنوش بختیاری و سه خواهر!

5-w900-h600

دارنده پر بیننده ترین صفحه ایرانی در اینستاگرام، این هفته نیز خیلی فعال بود. در این هفته او، ویدئویی هایی از خود منتشر کرد و تلاش کرد هم چون تیلور سویفت، با مخاطبانش به صورت زنده صحبت کند. انتشار تصاویری از دنیای مد و لباس محبوب ایشان نیز از جمله فعالیت های بهنوش در این هفته بود. او این روز ها تئاتر سه خواهر چخوف روسی را روی صحنه دارد  و مرتب تصاویری از ان را منتشر می کند. وی در جدید ترین پستش نوشت:

اجرای سه خواهر، با استقبال فوق العاده و پرهیجان مخاطبان روبرو شد…نویسنده و کارگردان: استادحمید امجد…تهیه کننده:بانو سعیده آبشناسان..هرشب ساعت هفت وسی..سالن اصلی تئاترشهر….دوستان من شخصا از کسی دعوت نمیکنم…چون وقت گذاشتن برای دیدن نمایش یه امر خیلی دلبخواهیه….اگه کسی دوس داشته باشه میاد…چون یه جورایی دوس ندارم کسی رو تو رودرواسی بذارم…..تو این ترافیک و دوری راه….من ایمان دارم کسانی که دوس دارن…این نمایشو میان و میبینن…… #سه_خواهر_و_دیگران

یکی از علایق ایشان در انتشار پست ها، استفاده از هشتگ و حتی هشتگ سازی است که در میان سلبریتی های ایرانی، جایگاه خاصی دارد.

مهناز افشار و پوشگ پمپرز!

photo1-w900-h600

بازیگر سی و نه ساله معروف این روز های سینمای ایران، بیش از ۴ میلیون دنبال کننده دارد و به نظر می رسد وقت و انرژی زیادی صرف اطلاع رسانی از سبک زندگی دیجیتالی اش می کند. ۶ تصویری که در چند وقت اخیر ایشان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به اشتراک گذاشته است را در بالا مشاهده می کنید. یکی از تصاویری که وی این هفته منتشر کرد و مخاطب میلیونی پیدا کرد (البته نیم میلیون لایک ناقابل!)، تصویری بود که روی تخت و کنار فرزند خردسالش به اشتراک گذاشت.

البته او در این پست، ویدئویی تبلیغی از پوشک بچه پمپرز را منتشر کرد که با چند هزار کامنت مخاطبانش همراه شد. او نوشت:

«تبلیغ پمپرز برای همه بچه‌ها» اولین لبخند کودک، اولین خمیازه، اولین لحظه ای که روی پاهاش بلند میشه و بسیاری اولین های دیگه. ویدیوی جشن اولین های به یاد ماندنی و زیبا رو ببینین تا این لحظه های تکرار نشدنی همیشه در حافظه مون ماندگار بشن! #pampersiran #pampers #pampersfirsts #baby #diapers

رضا عطاران و دراکولای اینستاگرامی اش

7-w900-h600

رضا عطاران که این روز ها دراکولا را در ژانر وحشت و کمدی روی پرده های سینماهای کشور دارد، در اینستاگرامش ۱.۷ میلیون مخاطبی اش، همواره در این باره سخن می گوید و در این هفته نیز چند ویدئو از این فیلم به اشتراک گذاشت. وی در ویدئو های پر مخاطبی که این هفته منتشر کرد نوشت:

هر کاری مى کنن مردم بازم میرن فیلمو مى بینن، بامردم نمى شه درافتاد ، خیلى ها فیلمو گرفتن ….

علی کریمی و دوستانش

8-w900-h600

جادوگر پرسپولیسی ها، بیش تر علاقمند است تا با دوستانش در اینستاگرامش به تولید محتوا بپردازد. همان طور که در شش تصویر بالا نیز مشاهده می کنید.

نکته جالب درباره اینستاگرام این ورزشگار آن است که با توجه به شمار فالوور ها و خاص نبودن پست هایی که منتشر می کند، هر پستش بیش از ۱۵۰ هزار لایک دارد و کامنت های بسیاری را هم به همراه دارد.

او در باره چالش بلاک کردن نوشت:

aliiiiiiiikarimi8???در جواب اونایى که هرچى بگى یه چى میگن، باید بگم که این چالش رو من از پیج یکى از دوستانم برداشتم وگذاشتم.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود