۹ شهر جهان که برای زندگی بدترین شرایط ممکن را دارند

ناامنی، بی ثباتی و عدم رعایت بهداشت

۹ شهر جهان که برای زندگی بدترین شرایط ممکن را دارند

برخی از نقاط جهان مکان های مناسبی برای زندگی به شمار نمی آیند که دلایلی از قبیل هرج ومرج های سیاسی، ناامنی های اجتماعی و نیز رشد فعالیت های تروریستی دارند.

اکونومیست (The Economist Intelligence Unit) در گزارشی به رده بندی بهترین و بدترین کشورهای جهان برای زندگی پرداخته است. یافته های بدست آمده در این مطالعه، ۱۰ شهر در اروپای غربی همچون پاریس و بروکسل که درمعرض حملات اخیر تروریستی قرار داشته اند را نیزمورد بررسی قرار داده است.

این گزارش اضافه می کند که عواملی چون ناامنی های اجتماعی در بسیاری از شهرهای ایالات متحده آمریکا، کشته شدن سیاهپوستان در این کشور، تنش های غرب اروپا و آسیا، جنگ حال حاضر اُکراین، سوریه و لیبی نگرانی ها و پیچیدگی های این بررسی را مضاعف کرده.

رده بندی جهانی اکونومیست، چالش های سبک زندگی ۱۴۰ شهر جهان را با امتیاز ۱ الی ۱۰۰ بررسی و به بهترین و بدترین شهرها برای زندگی نیز نظرافکنده است. می بایست به این نکته نیز بپردازیم این رتبه بندی براساس عواملی چون سطح سلامت، تحصیل، زیرساخت های اجتماعی، امنیت و میزان تهدید تروریسم بوده و سپس از ۱۰۰ به آنها امتیاز داده شده است.

اکونومیست، شهرها یا مراکز تجاری که محل زندگی یا اقامت مردم در حین سفر هستند را مورد بررسی قرار داده، برخی هنوز بر این باورند که دمشق و تروپولی، می توانند مکان هایی برای گردشگری به شمار روند با این حال نتایج بدست آمده از این مطالعه چنین تصوری را به ثبات بیشتر این مناطق در سال های اخیر نسبت به وضع کنونی شان مرتبط دانسته است.

در همین راستا بیزنس اینسایدر (business insider) نیز با نگاه به بهترین ۹ کشور جهان، مصمم شد که نظری نیز به بدترین شهرهای جهان بیاندازد که از انتها به ابتدا به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

 

۹ – دوالا، کامرون – Douala, Cameroon

چندان هم دور از ذهن نیست که شهری در آفریقا در فهرست بدتربن شهرهای جهان باشد. چرا که این کشور در سیستم بهداشت، تحصیل، زیرساخت های اجتماعی، فرهنگی و محیطی با ضعف هایی مواجهه است. اگرچه دارا بودن ثبات بیشتر در مقایسه با سایر نقاط آن را از قرار گرفتن در نخستین های فهرست بدترین ها به دور داشته است.

9-w600

 

۸- هراره، زیمبابوه – Harare, Zimbabwe

عواملی چون وضعیت نامناسب سلامت و بهداشت، زیرساخت ها و ناامنی های اجتماعی باز هم شهری از آفریقا را در فهرست بدترین ها در میان ۱۴۰ کشور جهان قرار داده. اگرچه این شهر طی ۵ سال اخیر، شاهد پیشرفت های چشمگیری نیز بوده است.

8-w600

شورش ضددولتی در زیمباوه و معترضان گل به دست بعد از برقراری صلح در هراره پایتخت زیمباوه

۶- کراچی، پاکستان – Karachi, Pakistan

این شهر، یکی از پایین ترین رتبه ها را از نظر فرهنگی و محیطی دارا است و ثبات چندانی نیز در آن برقرار نیست. کسب امتیاز ۶۶.۸ در زمینه تحصیل، این شهر را از قرار گرفتن در رتبه نخست بدترین ها به دور داشته.

7-w600

کودکانی که بر روی قایق های متروک در بندر ماهی گیری کراچی پاکستان در حال جمع کردن مواد بازیافتی هستند.

۶- الجریزه، الجزیره – Algiers, Algeria

شهر یاد شده در کنار کراچی و به دلیل کسب امتیاز کمتر از ۵۰ یعنی ۴۰.۹ در رتبه ۶ قرار گرفته. این رتبه بندی نیز به دلایلی چون عدم ثبات، زیرساخت های نامناسب اجتماعی، سلامت، بهداشت و نحصیل نامناسب رخ داده است.

6-w600

زنی مشغول آویزان کردن لباس ها در شهر الجیرز الکسبا (Algiers Al Casbah) در الجزیره

۵- بندر مورسبی، پاپو گینه نو – Port Moresby, Papua New Guinea

به دلایل ناامنی های سیاسی و اجتماعی مداوم، این شهر امتیاز بسیار پایین ۳۰ را دریافت کرده است. شهر مذکور از لحاظ وضعیت بهداشت هم در میان بدترین های جهان قرار دارد.

5-w600

رویارویی پلیس در پاپوی گینه نو با دانش جویان معترض در بندر مورسبی گینه نو

۴- داکا، بنگلادش – Dhaka, Bangladesh

“اقدامات تروریستی” این کشور سبب شده، بر اساس نتایج مطالعات اکونومیست، شهر داکا در بدترین وضعیت، آسیب پذیری در میان ۱۴۰ کشور مورد مطالعه باشد.

4-w600

ساکنان حومه شهر داکا در حال تماشای عملیات پلیس از پشت بام ها

۳- لاگوس، نیجریه – Lagos, Nigeria

شهر لاگوس با کسب امتیاز ۱۰ پایین ترین رتبه ثبات را به خود اختصاص داده است. اکونومیست، ادامه تهدیدها از جانب بوکوحرام را یکی از محدویت های موجود در این شهر در رسیدن به ثبات می داند؛ سرزمینی که عنوان بزرگ ترین شهر نیجریه را یدک می کشد.

3-w600

زنی در حال جداسازی زباله های بازیافتی در منطقه ابوت متا Ebutte Meta در لاگوس

۲- تریپولی، لیبیا – Tripoli, Libya

اکونومیست، افزایش خشونت ها در تریپولی را، به عنوان تهدیدی از سمت گروه افراطی آی اس (یکی از گروه های جهادی) که در خاور میانه و شمال آفریقا در حال گسترش هستند، عامل اصلی عدم ثبات این منطقه می داند.

2-w600

۱-دمشق، سوریه – Damascus, Syria

اکونومیست بر این باور است که سوریه تا چند سال اخیر، از ثبات نسبی برخوردار بوده اما اکنون “نظرگاه اصلی نیروهای مسلح” به شمار می رود و همین درگیری مسبب دریافت پایین ترین امتیاز برای این شهر به شمار می رود. اکونومیست اضافه می کند، این امتیاز پایین تنها به دلیل عدم ثبات موجود در این منطقه نیست بلکه، عواملی که این عدم ثبات را توجیه می کنند نتیجه معکوسی در برقراری آرامش در سایر دسته بندی ها دارد.

1-w600

مردی که با تلفن همراه خود از آوارهای دوما (Douma) در همسایگی دمشق عکسبرداری می کند

منبع: businessinsider
۲ نظر

ورود

  • Goyban bl خرداد ۲۰, ۱۳۹۶

    آی اس همون داعشه دیگه!

  • اصفهانی اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۱

    هر کس ببش از دو بچه پیدا کرد مقتول شود