۱۰ اشتباه معمول که افراد تازه استخدام شده در محیط کاری خود مرتکب می شوند

۱۰ اشتباه معمول که افراد تازه استخدام شده در محیط کاری خود مرتکب می شوند

نخستین شغل افراد بعد از فارغ التحصیل شدن علاوه بر اینکه فرصت بزرگی به شمار می رود، چالشهای زیادی نیز برای آنها ایجاد می کند. انرژی و دیدگاه جدید آنها پیرامون مسائل مختلف، ارزش بسیار زیادی برای رئیس شرکت دارد و این در حالی است که کمبود تجربه و اعتماد به نفس بیش از حد می تواند به آنها ضربه بزند.

عدم توجه به موقعیت جدید اجتماعی و شغلی، بزرگترین اشتباهی است که اینگونه افراد می توانند مرتکب شوند. درست است که آنها برای شغل جدید پذیرفته شده و برای بدست آوردن آن بسیار تلاش کرده اند، اما کار کردن در شرکت های بزرگ کاملا متفاوت خواهد بود.

در اینجا معمول ترین اشتباهاتی که افراد تازه فارغ التحصیل در نخستین شغل خود انجام می دهند را با یکدیگر مرور می کنیم:

۱- سوال پرسیدن به اندازۀ کافی

بهترین راه یادگیری، پرسیدن سوال است و روزها و ماه های نخست، مناسب ترین فرصت برای این کار محسوب می شود. عدم اطلاع نیروی تازه فارغ التحصیل دربارۀ بسیاری از مسائل، کاملا طبیعی است و موثرترین راه برای پر کردن این خلأ، پرسیدن سوال محسوب می شود. یکی از مواردی که نیروهای جدید را از پرسش نمودن منصرف می کند، نگرانی از بابت این مسئله است که مبادا دیگران آن را فردی احمق بپندارند و یا اینکه تصور کنند او فردی گستاخ است. حتی اگر این موارد هم درست باشد، در برابر ریسک عدم اطلاع از مسئله ای خاص و دیرتر فهمیدن موضوع ارزشش را دارد.

۲- جویا شدن بازخورد

راه دیگر برای یادگیری، جویا شدن بازخورد است. به طور ایده آل، مدیر و سرپرست همکاران می توانند این مسئله را به کارمند جدید بگویند، اما این احتمال هم وجود دارد که حرفی در این رابطه به میان نیاید. آنها در برابر پیشرفت خود مسئول هستند و خودشان باید دربارۀ بازخورد یک پروژه یا ارائه مطلب سوال بپرسند. معمولا کارمندان جدید در رابطه با کار خود بسیار مطمئن بوده و به همین دلیل پیرامون نظرات اطرافیان شان سوال نمی کنند، غافل از آن که این کار می تواند به پیشرفت سریع آنها کمک کند.

jpg

۳- کار کردن تا دیروقت

از نظر بیولوژی، افراد جوان و تازه فارغ التحصیل انرژی بیشتری داشته و معمولا مسئولیت های کمتری نسبت به کارمندان قدیمی دارند. تمام این موارد سبب می شود که این افراد تمایل داشته باشند تا دیروقت کار کرده و گمان نمایند این کار ضروری است. در واقع کار کردن تا دیر وقت نشان می دهد که شما از وقتی که در اختیار داشته اید، به درستی استفاده نبرده اید. ممکن است برخی روزها نیاز باشد تا برای اتمام کار، بیشتر در محل کار بمانید، اما به طور حتم این فرآیندی نیست که نیاز باشد همه روزه انجام شود.

۴- عدم توجه به خود

این نکته بیشتر جنبه عمومی دارد، اما واقعیت این است که افراد در هنگام جوانی می توانند کمتر بخوابند و بیشتر استرس را تحمل کنند. شما حتما باید در کنار کار سخت، تفریح کافی هم داشته باشید. عدم توجه به این نکته می تواند سلامتی شما را به خطر بیاندازد. غذا نخوردن به مقدار کافی، ورزش نکردن و خواب نامناسب، نه تنها بر روی سلامتی اثرگذار هستند، بلکه عملکرد افراد را در محل کار مختل کرده و تصویر بدی از آنها ارائه می کند.

۵- روشن نکردن انتظارات

عدم آشنایی با انتظاراتی که سرپرست از کارمند جدید دارد، می تواند به باقی ماندن به مدت طولانی در محل کار منجر شود. گاهی اوقات آماده سازی و تحقیق برای ارائۀ یک پاورپوینت زمان زیادی می گیرد، در حالی که برخی نمودارها و مطالب می توانند سریعتر آماده شوند. علت دیگر عدم آشنایی با انتظارات به این است که شما چیزی دربارۀ آنها نمی دانید و بنابراین نمی توانید مسائل را شناسایی کنید.

jpg 2

۶- صرف زمان زیاد برای مسائلی که قبلا حل شده اند

یکی از مسائلی که باعث می شود افراد بیش از حد معمول کار کنند این است که آنها تصور می نمایند همه چیز را باید از اول انجام دهند. شما باید بدانید که می توان درسهای بسیاری از شرکت ها، برندها و دیگر پروژه ها فرا گرفت. توجه نکردن به اینگونه موارد و درس نگرفتن از آنها اشتباه بزرگی است. این کار باعث می شود که افراد در مقایسه با انجام دوبارۀ کارها، بتوانند تصمیم های درست تری بگیرند.

۷- کوتاه نیامدن بر سر برخی موضوعات

به علت اینکه افراد فارغ التحصیل تازه کار هستند، باید تمام کارهایی که به آنها سپرده می شود را انجام دهند و بنابراین نمی توانند پروژه دلخواه خود را انتخاب کرده و بر روی آن کار کنند. اگرچه پذیرفتن کاری که از عهده شما خارج است و همچنین احساس مسئولیت در برابر کارهای دیگران، اشتباه خواهد بود. گاهی اوقات جروبحث در یک پروژه خاص پیرامون موضوعی که شما تبحر بیشتری در آن دارید، می تواند باعث ناراحتی بدون دلیل شما شود. حتی اگر دلایل خوبی برای یک موضوع داشته باشید، بهتر است بدانید که هر واکنشی جا و مکان خودش را دارد.

۸- مطرح نکردن مشکلات

کارمندان جدید معمولا به علت تکبر و یا احساس مسئولیت در برابر هر چیزی، مشکلات موجود را منعکس نمی کنند. مطرح نکردن مسائل باعث می شود تا سرپرست نتواند به شما کمک کند. مشکلات همواره وجود دارند و این موضوع نباید باعث ایجاد شرمندگی شود، اما بهتر است به جای چشم پوشی از آنها، مسئولیت پیدا کردن و رفع آنها را به عهده بگیرید.

jpg 3

۹- پیچیده کردن نکات مختلف

ساده ترین راه حل ها همواره بهترین آنهاست، اما کارمندان جدید معمولا زیادی به جزئیات توجه می کنند. آنها تلاش می کنند هر گونه احتمالی را در نظر گرفته و تمام موضوعات را در پاورپوینت ارائه پوشش دهند. شناسایی نکات اضافی، مشخص کردن مسائل کلیدی و ارائۀ شفاف آنها به دیگران، مهارتی است که با افزایش تجربه بدست می آید. اگر در این رابطه احساس ضعف می کنید، می توانید با یک فرد باتجربه مشورت کرده و از آن برای مرتب سازی داده ها وشناسایی نکات مهم کمک بگیرید.

۱۰- توجه نکردن به نکات مهم تر

افراد تازه فارغ التحصیل، شغل خود را بسیار جدی گرفته و بسیار راحت در پروژۀ خود غرق می شوند و اینگونه تصور می کنند که مهمترین نکته همین است. اینکه دیگر کارکنان فکر کنند شما می خواهید جای آنها را بگیرید و یا بی توجهی به نظام سازمانی، می تواند از نشانه های این عادت نادرست باشد. درک موضوعات اساسی می تواند حمایت دیگر کارمندان را برای شما به ارمغان بیاورد و نشان دهد که شما به مسائل محیط کاری خود، بی توجه نیستید.

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود