ماهی های قرمز در طبیعت به یک هیولا تبدیل می شوند

ماهی های قرمز در طبیعت به یک هیولا تبدیل می شوند

ماهی های قرمز کوچکی که معمولا در آکواریوم خانه ها نگهداری می شوند، بعد از رهاسازی در رودخانه های غرب استرالیا به هیولاهای ۱.۸ کیلویی تبدیل شده و گونه های بومی را به خطر می اندازند. بر اساس گزارش ABC News، این ماهی غول پیکر به واسطۀ هشدارهای معمول شناسایی شده است.

ماهی های طلایی ظاهرا بی آزار، مواد مغذی را به آب بازگردانده و باعث رشد بیشتر جلبک ها می شوند. این ماهی ها به خوردن تخم ماهی های بومی نیز شهرت دارند و «پرت مرداک» در مقاله خود از آنها به عنوان یکی از بدترین گونه های تهاجمی آبزی یاد کرده است. بر اساس یک مطالعه، این ماهی ها می توانند مواد ناشناخته و غیر طبیعی در رودخانه ها را با خود حمل کنند و اکنون نیز این مسئله به اثبات رسیده است.

صاحبان قبلی این ماهی ها، به خاطر رهاسازی آنها سرزنش می شوند. دکتر استفات بیتی که در تهیۀ مقالۀ مذکور نقش داشته به خبرنگار ABC گفته: ” این موضوع باعث آسیب های زیادی می شود و نگاه کردن به آن بسیار وحشتناک است.”

رهاسازی ماهی های آکواریومی معضل بزرگی در سراسر جهان به حساب می آید و تبدیل شدن آنها به این اندازۀ غول پیکر بی سابقه نبوده. در سال ۲۰۱۳ و در دریاچۀ تاهو نیز چنین موردی مشاهده شده بود و طرفداران محیط زیست توانسته بودند ماهی های ۴۵ سانتیمتری را در این دریاچه پیدا کنند. با اینکه رهاسازی اینگونه ماهی ها ظاهرا کار خوبی محسوب می گردد، اما عواقب ناشی از آن می تواند خطرناک باشد.

منبع: gizmodo
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • Nila اسفند ۸, ۱۴۰۲

    دقیقا به همین دلیله که با خرید و فروش ماهی عید مخالفم.
    هم اونا اذیت میشن هم طبیعت هم ما!