برترین‌های المپیک سی و یکم

برترین‌های المپیک سی و یکم

رقابت های المپیک ریو بامداد فردا به اتمام می رسد و تقریبا تکلیف رده بندی تیم های حاضر در مسابقات مشخص شده است. حال می خواهیم با یک بررسی اجمالی ببینیم برترین ورزشکارانی که در المپیک سی و یکم رقابت کرده و افتخار آفرینی کردند چه کسانی بودند. هر کسی که در این مدت یک نگاه اجمالی به اخبار المپیک داشته مطمئنا می تواند به راحتی نفر اول را حدس بزند.

مایکل فلپس آمریکایی؛ پرافتخارترین ورزشکار ادوار المپیک که در ریو هم مدال های ارزشمندی را کسب کرد تا با خاطره خوش در ۳۱ سالگی با این رقابت ها وداع کند. شناگری که در مجموع ۴ المپیک موفق شد ۲۸ مدال کسب کند که ۲۳ تای آن ها طلا بود. فلپس تا بحال موفق شده ۳۹ بار رکورد جهان و المپیک را در مواد مختلف شنا جابه جا کند و شاید کمتر کسی یا حداقل هیچکس نتواند در دنیای شنا این افتخارات را به نام خود ثبت کند. وی در ریو ۵ بار روی سکوی نخست قرار گرفت و تنها در یک ماده نقره ای شد.

کیتی لدکی؛ او هم همانند فلپس در شنا فعالیت می کند و فقط ۱۹ سال دارد. اعجوبه شنای زنان جهان به شمار می رود و در یکی ۲ سالی که وارد عرصه جهانی و رقابت با بزرگان شده، افتخارات متعددی را کسب کرده است. او در المپیک پا به پای مایکل فلپس در کسب مدال پیش رفت اما در نهایت یک مدال از شاه ماهی آمریکایی ها کمتر کسب کرد. کیتی در ۴ ماده قهرمان شد و یک بار نیز گردن آویز برنز را به خود اختصاص داد.

سیمونه بایلز؛ کوتاه ترین ورزشکار آمریکا و اسطوره ای احتمالی در آینده ژیمناستیک دنیا. این دختر ۱۹ ساله آمریکایی با ۱۴۵ سانتی متر قد کاری کرد کارستان. برای اولین بار در یک رویداد بین المللی در رده بزرگسالان به رقابت پرداخت و نشان داد که او آنقدر بزرگ خواهد شد که می تواند نام خود را در کنار افرادی مثل فلپس، بولت و… در تاریخ ثبت کند. این ژیمناست یانکی ها در ریو ۴ بار روی سکوی نخست رفت و یک مرتبه هم برنزی شد.

در فهرست اعلام شده از سوی کمیته برگزاری مسابقات نام هایی مثل اوسین بولت؛ اسطوره دوهای سرعت جهان و المپیک نیز دیده می شود که در سومین حضورش در بزرگترین فستیوال ورزش جهان با هت تریک طلایی موفق شد تعداد قهرمانی های خود را به عدد ۹ برساند.

 

دیجیاتو
بدون نظر

ورود