۶ نکته درباره زبان بدن که می توانند مافوق شما را تحت تاثیر قرار دهند

۶ نکته درباره زبان بدن که می توانند مافوق شما را تحت تاثیر قرار دهند

“قدرت زبان بدن را دست کم نگیرید.” همه ما این جمله را بارها و بارها شنیده ایم. برخی نکات مانند توجه به لبخند و یا محکم دست دادن، بسیار آسان هستند و می توانند در زندگی روزمره به کار گرفته شوند. با این حال نکات دیگری نیز وجود دارند که از موارد ذکر شده موثرتر بوده و تاثیر بیشتری خواهند داشت. در این مقاله، ۶ نکته درباره زبان بدن که می توانند مافوق شما را تحت تاثیر قرار دهند را بررسی می کنیم.

برقراری ارتباط چشمی مناسب

همه چیز به چشم ها خلاصه می شود.

افرادی که کمتر به چشمان شما زل می زنند، معمولا پریشان، نگران و غیر قابل اعتماد به نظر می رسند. این مسئله در برخی اشخاص بسیار آزاردهنده است و می تواند ایجاد ارتباط چشمی با مافوق را تحت تاثیر قرار دهد. در اینجا تمرینی را به شما معرفی می کنیم که قادر است در زندگی شما تاثیر گذار باشد.

خوشبختانه تکنیک های ساده ای وجود دارند که می توانند ارتباط چشمی شما را بهبود ببخشند. «لیل لوندس» محقق و متخصص ارتباط، در مقاله «چگونه با دیگران صحبت کنیم» می گوید: “چشم ها را به شخص رو به روی خود متمرکز کرده و نگاه گرم و صمیمانه را به آن القا کنید.” هنگامی که این نکته را در صحبت با مافوق خود به کار بگیرید، متوجه بهبود ارتباط رو در روی تان خواهید شد.

قابل دید بودن دست ها

گاهی اوقات خودمان هم نمی دانیم چه کاری می خواهیم با دست های خود انجام دهیم و اگر آدم نگرانی باشیم، وضعیت بدتر هم می شود. در برخی موارد، افراد دست ها را درون جیب خود قرار داده و یا آنها را به دور بازوی خود می پیچند. با اینکه خیلی نمی توان این حرکات را درک کرد، اما تکرار آنها می تواند تصویری منفی از شما ارائه دهد.

در گزارش های قبلی هم اشاره شده که بهتر است دست های تان را در معرض دید قرار دهید و ثابت کنید که چیزی برای پنهان کردن ندارید. شما با استفاده از زبان بدن تان می توانید اعتماد دیگران را نسبت به خود جلب کنید. توصیه می شود حتی اگر واقعا چنین حسی دارید، به هیچ وجه خود را در حالت دفاعی قرار ندهید.

بی قرار و پرنوسان نباشید (خشک بودن هم چندان خوب نیست)

برخی افراد، همواره رفتار انقباضی از خود بروز می دهند و برخی دیگر بسیار خشک هستند. این مشکل معمولا به علت عدم اعتماد به نفس و یا ترس به وجود می آید. دکتر «لیلیان گلس» رفتارشناس و متخصص زبان بدن که برای شناسایی رفتارهای فریب کارانه با FBI همکاری می کند، در مصاحبه ای بیان نموده: “باید به افرادی که تحرک زیادی ندارند نیز توجه شود. این نوع رفتارها می تواند ریشه عصبی داشته باشد و نشان دهد که فرد برای واکنشی خاص آماده می شود.”

آقای گلس اضافه می کند: “وقتی در حال مکالمه ای معمولی با یک شخص هستید، تکان دادن بدن همراه با رفتارهای آرام امری کاملا طبیعی جلوه می کند. اما اگر رفتاری پر جنب و جوش و به دور از آرامش را مشاهده کردید، احتمالا یک جای کار ایراد دارد.”

اگر شما بتوانید بین پرنوسان بودن و خشک بودن تعادل برقرار کنید، در برقراری ارتباط با دیگران موفق خواهید بود.

صاف نشستن

والدین شما کاملا حق داشتند که به خاطر تنظیم حالت نشستن وحشتناکتان، بر سر شما داد بزنند.

«آماندا آگوستین» متخصص «TopResume» می گوید: “راحت نشستن بر روی صندلی در هنگام مصاحبه، می تواند نشان دهنده بی علاقگی شما باشد. به علاوه، سر خوردن روی صندلی عدم اعتماد به نفس شما را نشان خواهد داد.” در طرف مقابل، این فرد بیان کرده که اگر بر سر صندلی خود صاف بنشینید، هوش و اعتماد به نفس شما نمایان می شود. افرادی که این عادت را دارند، به شما خواهند گفت که که تغییر آن کار چندان آسانی نیست، اما بهتر است قبل از اینکه دیر شود، این مسئله را برطرف کنید.

راه رفتن با انرژی و هدف

اینگونه نیست که همه افراد با اعتماد به نفس قدم بردارند. برخی از افراد این ویژگی را نداشته و هنگام راه رفتن، نامنظم و سراسیمه به نظر می رسند. شاید تغییر نحوه راه رفتن مقداری سخت باشد، اما تحقیقات ثابت کرده که اگر برای بهبود آن قدم بردارید، افراد از نوع راه رفتن شما اعتماد به نفس، جذابیت و صداقت شما را تشخیص خواهند داد.

منعکس کردن رفتارهای فرد رو به روی خود

هماهنگ کردن حرکات خود با کسی که در حال صحبت هستید، مهارتی است که می تواند نگاه مافوقتان را نسبت به شما تغییر دهد. در واقع این کار نشان می دهد که شما طرف مقابلتان را پذیرفته اید و آن را تحسین می کنید. بدست آوردن چنین مهارتی کمی مشکل خواهد بود اما اگر قادر به انجام آن باشید، تاثیر بسزایی در مصاحبه و استخدام شما خواهد داشت.

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود