اسب پادشاه در المپیک

اسب پادشاه در المپیک

در المپیک ریو ستاره های فراوانی حضور داشتند اما در رشته سوارکاری یک اسب از همه ستاره ها متمایزتر بود. محمد ششم پادشاه مراکش اسب شخصی و موردعلاقه‌اش را برای شرکت در مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو به برزیل فرستاد. وی اسب خود را با پرواز بیزینس کلاس از پاریس به ریودوژانیرو ارسال کرد.

پادشاه مراکش، این اسب که «Quickly de Kreisker» نام دارد را در سال ۲۰۱۲ خریداری کرده و تخصص اصلی این اسب، پرش از روی موانع است. این اسب، اسب سرشناسی است که حتی در وب‌سایت ویکی‌پدیا هم صفحه شخصی دارد. اسب‌سواری به نام عبدالکبیر اوادار، از مراکش سوار بر اسب پادشاه شده و همراه با او درالمپیک ریو شرکت کرد. او یکی از امیدهای اصلی مراکش در کسب مدال در مسابقات المپیک برزیل محسوب می شد و پرچم‌دار کاروان این کشور در مراسم افتتاحیه نیز بود.

جالب اینکه نمایش این اسب گرانقیمت در ریو سبب شده تا خریداران بسیاری را پیدا کند. این اسب شیک و زیبا، دل یکی از شاهزاده‌های ثروتمند قطری حاضر در ریو را برده و او به سراغ عبدالکبیر رفته و به او پیشنهاد داده که حاضر است تا ۱۶ میلیون دلار برای خرید این اسب زیبا بپردازد اما عبدالکبیر ضمن یادآوری به او که این اسب متعلق به پادشاه مراکش است، گفته: “اسب پادشاه قیمتی ندارد.” این اسب رژیم غذایی ویژه‌ای دارد و دائما توسط دامپزشک اش معاینه می‌شود. عبدالکبیر گفته هرکسی که عضو تیم ملی اسب‌سواری مراکش نباشد، اجازه نزدیک شدن به اسب پادشاه را نیز ندارد. اسبی که تحت مراقبت های ویژه در ریو حضور یافت تا مهمترین اتفاق رقابت های سوارکاری المپیک لقب بگیرد.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود