شگفت انگیز ترین جاذبه های زیر زمینی در جهان

مکان هایی جذاب و شگفت انگیز که حس عجیبی را القا می نمایند

شگفت انگیز ترین جاذبه های زیر زمینی در جهان

جاذبه های زیر زمینی حسی را به شما القا می نمایند که در هیچ جای دیگری نخواهید یافت. بسیاری از این مکان ها، آثاری تاریخی مانند جمحمه انسان را درون خود جای داده اند. اگر می خواهید جذاب ترین مناطق گردشگری زیر زمینی جهان را بشناسید، این مقاله را تا پایان دنبال نمایید.

تونل های کو-چی ویتنام

vietnam_tunnel.jpg.638x0_q80_crop-smart-w600

یکی از جاذبه های دیدنی ویتنام که از زمان جنگ باقی مانده، تونل هایی هستند که در ۶۴ کیلومتری مرکز شهر هو شی مینه (Ho Chi Minh) قرار دارند. شبکه ای از راه های زیرزمینی برای نیروهای ویتنامی که دیدن آن اکنون برای گردشگران آزاد شده. بازدید کنندگان می توانند به بخش کوچکی از این مجموعه عظیم و ۱۹۳ کیلومتری وارد شوند.

مسیر عبور بین ۶۶ سانت تا ۱ متر قطر دارد، با این حال سرباز خانه های زیرزمینی، مراکز فرماندهی، سالن غذاخوری و مراکز درمانی نیز در این تونل ها مشاهده می گردد. امروزه گردشگران می توانند با خزیدن (تونل ها برای جذب بازدید کنندگان بیشتر پهن تر شده اند) خود را به قسمت های مختلف این شبکه برسانند.

 

متروی (زیرزمین) لندن

london_underground.jpg.638x0_q80_crop-smart-w600

یکی از بهترین راه ها برای برقراری ارتباط با گذشته و حال شهر لندن، سر زدن به متروی مشهور آن است. متروی جدید که محلی ها آن را «تیوب» (Tube) می نامند، یکی از بهترین شبکه های مترو در سراسر جهان به شمار می رود. با ورود به این شبکه می توان ۱۵۰ سال تاریخ این شهر را مشاهده نمود.

بازدید از مکانی که نخستین قطار مترو در سال ۱۸۶۳ حرکت خود را آغاز نموده و همچنین دیدن چگونگی توسعه این شبکه زیرزمینی در قرن ۱۹ میلادی، می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. بسیاری از تونل ها در آن زمان با استفاده از دست حفر شده اند. در خلال جنگ جهانی دوم، برخی ایستگاه ها به عنوان جان پناه مورد استفاده قرار گرفته اند. سر زدن به متروی لندن می تواند بسیار جالب و هیجان انگیز باشد.

 

غار اِیسریسنوِلت در اتریش

eisriesenwelt_underground_intro.jpg.638x0_q80_crop-smart-w600

این غار شگفت انگیز که بیرون از شهر سالزبورگ اتریش قرار گرفته، به سرنوشت متفاوتی در مقایسه با غارهای معمولی دچار شده. اِیسریسنوِلت به عنوان بزرگترین غار یخی دنیا شناخته می شود و با صخره ها و مناظر بدیعی مانند آبشار های یخ زده و ستون های نیمه شفاف، می تواند نظر هر کسی را به خود جلب نماید.

این اثر طبیعی (مناطق کوچکی از آن قابل بازدید هستند) حتی در تابستان ها نیز احساس عجیب و نوعی یخ زدگی را به انسان منتقل می کند. قندیل های یخی خارق العاده این غار را به زیباترین غار توریستی جهان بدل نموده و بهترین جاذبه زیر زمینی این لیست محسوب می گردد.

 

موزه زیرزمینی رینِک لهستان

rynek_underground.jpg.638x0_q80_crop-smart-w600

این موزه زیر زمینی زیبا تقریبا ۴.۵ متر زیر بازار اصلی قرار دارد. این جا منطقه ای باستانی است که قدمت آن به ۱۰۰۰ سال می رسد. کاوش های باستان شناسی اخیر نشان می دهد که این موزه رنگارنگ و طولانی، قرن ۱۱ میلادی بنا شده. قبرستانی ۱۰۰۰ ساله، بخشی از کلبه های چوبی قرون وسطی و اشیای قدیمی جذاب دیگر در این موزه یافت می شود.

این منطقه اخیرا به موزه ای با فضاهای نمایشگاهی تبدبل گشته. علاقه مندان به تاریخ و افراد کنجکاو می توانند از آثار تاریخی در همان مکانی که کشف شده اند دیدن نمایند.  وجود برخی عناصر جدید مانند نمایشگر های پلاسما ممکن است حس قدیمی بودن این موزه را اندکی تحت تاثیر قرار دهد. با این حال آثار تاریخی و راهرو های مرموزی که در این موزه وجود دارند، آن را به مکانی جذاب و دیدنی تبدیل نموده.

 

متروی سیاتل

seattle_underground.jpg.638x0_q80_crop-smart-w600

در کنار خیابان های شلوغ، متروی شهر سیاتل قرار دارد که بعد از آتش سوزی قرن ۱۹ میلادی در زیر ساختمان های بلند مرتبه مدفون شده. همزمان با رشد شهر، این منطقه به مکانی برای استقرار افراد بی خانمان، انجام کارهای غیر قانونی و تجمع معتادان تبدیل گشت. نخستین بار یک کارآفرین محلی تورهایی برای بازدید از این مکان متروکه برگزار نمود.

 

تونل ها و انبارهای وین

st_michaels_crypt.jpg.638x0_q80_crop-smart-w600

بسیاری از گردشگران به خاطر تاریخ و معماری حیرت انگیز شهر وین به اتریش سفر می کنند. با این حال بازدید از شبکه های زیرزمینی، تونل ها، فاضلاب ها و انبارهای این شهر، تجربه جدیدی به شمار می رود.

دخمه های کلیسای «میشل مقدس» (St. Michael)، راهرو ها و انبار ها به خاطر فضای مرموز و نقش پر رنگی که در تاریخ وین ایفا نموده اند، جاذبه هایی بسیار زیبا و کم نظیر به شمار می روند. فیلم برداری فیلم مشهور «مرد سوم» (The Third Man) ساخته «اُرسون وِلز» (Orson Welles) نیز در همین دالان ها انجام گرفته. برخی مکان های این شبکه زیرزمینی برای یافتن آثار تاریخی روم باستان مورد کاوش قرار گرفته اند.

 

دخمه های شهر رم

roman_catacomb.jpg.638x0_q80_crop-smart-w600

مشهور ترین و شگفت انگیز ترین دخمه های جهان در شهر رم ایتالیا قرار دارند. گذشته های ترسناک و عجیب از دوران قرون وسطی تا نخستین سال عصر حاضر را می توان در این مکان مرموز مشاهده نمود. این دالان ها مملو از جمجمه ها و استخوان های انسان هستند.

برخی مقبره ها مانند مدفن «سن سپاستین» و «دخمه راهب» از پرطرفداررین جاذبه های این مکان به شمار می روند. ویرانی های حکومت روم باستان و قصر سلطنتی «سن کِلِمِنته» نیز برای گردشگران جذابیت زیادی دارند.

 

آب انبار قدیمی استانبول

istanbul_cistern.jpg.638x0_q80_crop-smart-w600

این بنای تاریخی که در قرن ۶ میلادی به جای آب انباری قدیمی تر ساخته شده، یکی از جذاب ترین مناطق زیرزمینی جهان به شمار می رود. نور افکن های موجود در این مکان نور را در آب منعکس می کنند و همین مسئله بازدید از آب انبار را را بسیار لذت بخش می نماید. این مکان همه روزه باز است و برخی رویداد ها مانند کنسرت های موسیقی کلاسیک نیز این جا برگزار می شوند.

 

شهر کوبر پِدی استرالیا

coober_pedy_underground.jpg.638x0_q80_crop-smart-w600

این شهر معدنی در استرالیا به عنوان پایتخت باستانی جهان شناخته می شود. همواره معادن و قنات های شگفت انگیز مورد بازدید گردشگران قرار گرفته، اما آن ها تنها جاذبه شهر نیستند. هوای بسیار خشک صحرا زندگی در سازه های زیرزمینی را به بهترین گزینه برای کارگران معدن تبدیل نموده.

علاوه بر خانه های زیرزمینی، کلیساها، رستوران ها، کافه ها و هتل های زیر زمینی هم وجود دارند. گردشگران می توانند در هتلی که برای کاوش اشیای عتیقه استفاده می شده نیز اقامت داشته باشند. این شهر قدمت چندان زیادی ندارد (۱۰۰ سال) اما سبک زندگی مردمش می تواند برای بازدید کنندگان جذاب باشد.

 

دخمه های ناپل ایتالیا

naples_catacombs.jpg.638x0_q80_crop-smart-w600

شاید ناپل اولین انتخاب گردشگران برای بازدید نباشد، اما برای علاقه مندان به جاذبه های زیرزمینی پایگاهی اصلی به شمار می رود. مکان های مختلفی مانند آب انبار ها و قنات های امپراتوری روم در سطح شهر برای بازدید یافت می شود. برخی از بازدید کنندگان نیز ترجیح می دهند از تونل های غار مانندی که در طول سال های متمادی برای پنهان شدن، در امان ماندن از جنگ و ساخت کلیسا استفاده شده دیدن نمایند. قبرستان بزرگ جمجمه ها و تعدادی اشیای باستانی نیز در زیر شهر یافت می شوند.

منبع: mnn
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود