اهداف تان را در جمع مطرح کنید و نتیجه بهتری بگیرید

با مطرح کردن این اهداف، شاید حمایت هایی را از جانب دیگران دریافت کنید

اهداف تان را در جمع مطرح کنید و نتیجه بهتری بگیرید

برای اثربخشی بیشتر به نتایج کارهایتان، فهرست کارهایی که قرار است آنها را به نتیجه برسانید، در میان جمع مطرح کنید.

شما می توانید همان کاری هایی را بناست در آینده انجام دهید و آنها به صورت یک فهرست درآورده اید، با دیگران مطرح کنید و شاید آن افراد بتوانند به شما برای هموار کردن راه و رسیدن به آن موارد، کمک هم کنند.

“مطالعات ما نشان می دهد که آشکارساختن آن چیزهایی که علاقمند به انجام شان هستید، می تواند در رفتارهای دیگران نیز موثر باشد و به آنها نیز انگیزه دهد. همچنین می تواند در میان افرادی که آن ایده ها مطرح شده، حمایت هایی را برای فرد مطرح کننده به وجود آورد. مثلا در مورد برنامه هایی چون کاهش وزن، مراکز مشاوره مالی و یا معرفی مربیان ورزشی خوب. هدایت دیگران به سمت مسیرهای درست می تواند، باعث دستیابی بهتر آنها به اهدافشان باشد اما برخی از این روش ها در مقایسه با سایر آنها می توانند موثرتر و مفیدتر باشند.”

واضح است که آشکارسازی اهداف، همواره مسئولیت هایی را نیز به دنبال دارد. زمانی که شما در مورد اهداف تان با دیگران صحبت می کنید، همین کار اگرچه مخالفانی نیز دارد، باعث ایجاد انگیزه بیشتر در شما برای کار و تلاش بیشتر بر روی آن هدف است. دکتر جو ردینگتُن (Joe Reddington)، در وب لاگ خود در این مورد توضیحاتی داده است. او بر این باور است زمانی که فهرست انجام کارها، به اطلاع عموم رسانده شود، فرد برنامه ریز این فرصت را پیدا می کند که بتواند آن لیست را مورد ویرایش و بازنگری مجدد قرار دهد. همچنین می گوید، وقتی خودش می خواهد لیستی از کارهایی که قرار است انجام دهد را به اطلاع دیگران برساند، این کار در نگاه اول، به گونه ای ایت که گویی بسیار با باعجله تهیه شده است. او متذکر می شد که انجام بارها و بارهای این کار سبب می شود، سئوالات مبهمی که در ذهن تان وجود دارد، برطرف و برای دفعه بعد (فهرست جدید دیگر) بهتر انجام شود.

با انجام بارها و بارهای این کار، فهرست انجام کارها، معین تر، جزئی تر و قابل انجام تر می شوند. این کار سبب می شود، که رسیدن به آن اهداف راحت تر پیش رود. وقتی موقع آن فرا می رسد که موارد مکتوب و فهرست شده را به مرحله عمل درآورید، دیگر زمان ارزشمند خود را برای پیاده سازی هر کدام از  آن کارها تلف نمی کنید و می توانید سریع تر به اصطلاح رایج آن کار را استارت (شروع) بزنید. برای جزئیات بیشتر، به پست کامل ردینگتُن مراجعه کنید.

منبع: lifehacker
دیجیاتو
بدون نظر

ورود