گالری گردی: از آثار هنری عباس کیارستمی در برج میلاد تا «چراگاه» در نگارخانه ارت

در گالری های تهران در شهریور ۹۵ چه خبره؟

گالری گردی: از آثار هنری عباس کیارستمی در برج میلاد تا «چراگاه» در نگارخانه ارت

سرویس گالری گردی روزیاتو هر هفته در یک بسته خبری جامع، آخرین رویدادهای نگارخانه های پایتخت را به اطلاع دوستداران هنر می رساند.

در همین راستا، جا دارد اشاره نمائیم که نیمه دوم شهریور امسال، بهترین فرصت برای گالری گردی در تهران و آشنایی با جدیدترین آثار هنرمندان جوان و پیشکسوت کشورمان در حوزه های مختلف همانند نقاشی، خطاطی، مجسمه سازی، عکاسی و … محسوب می گردد.

در این شماره نیز هم چون روال هر هفته، خبر اول را به نگارخانه مهروا اختصاص داده ایم. با ما همراه باشید.

نگارخانه مهروا: شمع و چراغ ها را خاموش کنین!

G1

نگارخانه مهروا تا هفته آینده میزبان نمایش آثار نقاشی مهرنوش سنقری، نقاش کشورمان است که دنیای تابلوهای آب رنگ خود را در هفته سوم شهریور ماه در معرض دید عاشقان نقاشی قرار می دهد. «شمع و چراغ ها را خاموش کنین»، عنوان نمایشگاه نقاشی این هنرمند جوان است که به مقوله ازدواج و طلاق های فزاینده در کشور پرداخته و به همین خاطر، می توان آن را یک نمایشگاه جالب در آخرین روز های تابستان برشمرد.

نشانی این نگارخانه، خیابان کریمخان زند، کوچه شهید عضدی، شماره ۳۸ است. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می توانید به نشانی اینترنتی این گالری مراجعه کنید.

نگارخانه کاوه با «گره ها» آمد

G2

نگارخانه کاوه این روز ها، میزبان نمایش آثار پریسا رضایی جواهری خواهد بود که آثار مجسمه سازی خود را به نمایش گذاشته است. مقوله حجم، یکی از مقولات جذاب در دنیای گالری گردی ها محسوب می گردد که روزیاتو نیز در چند ماه اخیر،‌ گزارشاتی از گالری های فعال در نمایش آثار مجسمه سازی ارائه نموده.

کافه گالری مارکوف با عکس های اینستاگرام

G3

کافه گالری مارکوف با نمایشگاه گروهی عکس های اینستاگرام، این روز ها فرصت خوبی برای عاشقان شبکه محبوب اینستاگرام فراهم کرده است. این گالری جالب در نشانی انتهای خیابان مطهری، بعد از خیابان‌ شریعتی، باغ‌ موزه‌قصر‌، کافه‌ گالری‌ مارکوف قرار گرفته است.

نگارخانه نیاوران و رنگ های سرزمین مادری ام

G4

نگارخانه فرهنگسرای نیاوران تا هفته آینده میزبان نمایش آثار استاد ادمان آیوازیان، نقاش برجسته کشورمان است که از سرزمین مادری سخن می گوید. نگارخانه نخستین فرهنگسرای ایران، آثار این هنرمند پیشگام در هنر معاصر کشور را برای اولین بار به نمایش در آورده است.

طراحی از مدل های زنده،‌ تصاویری آبرنگی از معماری کویر و امام زاده و حتی بافت های روستایی کشور، زمینه خلق نقاشی های جالبی از ایران را فراهم کرده که مشاهده آن را به گالری گردهای پایتخت توصیه می کنیم.

گفتنی است، در این نمایشگاه،‌ مجموعه ای از آثار معماری، نقاشی دیوار و کالیگرافی های این نقاش و معمار نیز رونمایی شده است.

برای مشاهده این تابلو های نقاشی زیبا به نشانی خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران، فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنید و اطلاعات تکمیلی را در این سایت دنبال نمائید.

گالری آران و بُرجاس

G5

نگارخانه آران این روز ها میزبان نمایش آثار نقاشی حمید اسدزاده، فروزان سلیمانی، مجید کامرانی، اکبر راد، مصطفی معصومی، شقایق شعبانی بوده و نمایشگاه گروهی نقاشی چند نفر از هنرمندان مقیم شهر آمل با همکاری گالری ایسو آمل را در معرض دید علاقمندان قرار داده است.

بد نیست بدانید که «برجاس» که به عنوان نام این نمایشگاه برگزیده شده، به معنای هدف متحرک روی هوا است. برای مشاهده این نمایشگاه گروهی، می توانید به نشانی خیابان خردمند شمالی،‌ کوی دی، شماره ۱۳ مراجعه کنید.
اطلاعات بیش تر را نیز می توانید از سایت اینترنتی این گالری دریافت نمایید.

نگارخانه ارته با چراگاه

G6

نگارخانه ارته که برای نخستین بار به جمع گالری های مجله گالری گردی های روزیاتو اضافه شده است، این روزها میزبان نمایش آثار شیوا نوران با نام چراگاه است.

برای دیدن آثار این هنرمند جوان باید به خیابان ونک، خیابان ملاصدرا، بزرگراه کردستان جنوبی، شیراز جنوبی، پایین‌تر از بزرگراه همت، بلوار علی خانی، ۲۰ متری گلستان، ۱۲ متری دوم، پلاک ۳ بروید.

برای کسب اطلاعات بیش تر نیز به نشانی اینترنتی گالری ارته مراجعه کنید.

گالری شماره ۶ با بازی زمان

G7

یکی دیگر از گالری های جدیدی که به بسته خبری هفتگی گالری گردی های روزیاتو اضافه گشته، نگارخانه شماره شش نام دارد که این روز ها میزبان نمایش آثار عکس حسین لطفی است. به قول برخی از فعالان در حوزه عکاسی،‌ لحظه هایی که وی شکار نموده و در قاب دوربین ثبت نموده، بسیار جالب توجه است.

برای مشاهده این آثار، به نشانی خیابان میرزای شیرازی، کوچه بیستم، پلاک ۲، طبقه همکف مراجعه کنید. برای آگاهی از برنامه های این نگارخانه در طول هفته های آینده نیز می توانید به این سایت مراجعه کنید.

گالری هپتا با خاصیت سیال نقوش

گالری هپتا این روز ها میربان نمایشگاه آثار نقاشی مهدی ایمانی است که با عنوان خاصیت سیال نقوش، نوع نگاه خاص نقاش را در معرض دید علاقمندان نقاشی قرار داده است. برای مشاهده آثار این هنرمند به تهران، خیابان کریمخان زند، خیابان ایرانشهر، ضلع غربی پارک هنرمندان، بن‌بست نیکو‌شهر، شماره ۳، طبقه همکف مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیش تر نیز از این صفحه کمک بگیرید.

گالری ویستا پلاس

نگارخانه ویستا پلاس این روز ها میزبان نمایشگاه طراحی های پاستیل نسیم امیر سیاوشانی است که طرح هایی از تهران قدیم را در معرض دید عاشقان این شهر قرار می دهد. برای مشاهده آثار به خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوی دوازدهم،‌ شماره ۱۱ مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به این نشانی اینترنتی بروید.

نگارخانه ویستا و مدار

G8

نگارخانه ویستا، این روزها میزبان نمایشگاه کلاژهای کتایون گلستانیان با موضوع مدار است. برای مشاهده این کلاژها، به آدرس خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوی دوازهم، شماره ۱۱ و این نشانی اینترنتی مراجعه کنید.

نگارخانه رواق هنری میلاد

G9

نگارخانه رواق هنری میلاد این روزها با نمایشگاه رنگ عشق ۲ میزبان گالری گردهای تهرانی است. این نمایشگاه هنرهای تجمسی به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس محک برگزار می شود. بیش از ۴۰ هنرمند به نام ایران در این نمایشگاه شرکت دارند. گفتنی است، نیمی از عواید حاصل از فروش این آثار به کودکان مبتلا به بیماری های سرطانی تعلق خواهد گرفت.

اسامی هنرمندانی که آثار آنها در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار گرفته به شرح زیر است:

شادی اثنی عشری، ف. اخلاقی، صفورا اسماعیل‌نژاد، فرح اصولی، ثمیلا امیر ابراهیمی، امیرحسین امیرجلالی، نیلوفر باباخانیان(نیلو)، امین بلاغی اینالو،رخساره هاشمی حائری، امید بنائی، ناصر پلنگی، صادق تبریزی، زری ترشیزی، صداقت جباری، پگاه جمالی، پویا جمالی، هادی جمالی، علی جمشیدی، آزیتا حاجیان، مهدی حسینی، محمدرضا خلجی، بهرام دبیری، ایران درودی، خسرو روشن مازندرانی، داریوش زاهدی، فریده زریو، حسین زینالپور، مریم سالور، علیرضا سعادتمند، محمود سمندریان، ایرج شافعی، ایرج شایسته‌پور، تورج شجاعی، مرضیه شجاعی، عربعلی شروه، بهزاد شیشه‌گران، منیژه صحی، قدرت‌اله عاقلی، یعقوب عمامه‌پیچ، حمیدرضا عینی، شمس‌الدین غازی، محمد فدایی، محمدهادی فدوی، عباس کیارستمی، اسداله کیانی، رضا کیانیان، نصرت‌اله مسلمیان، کیوان مکری، مهربان مهربانی، محمد ناصری پور، گیزلا وارگا سینایی، محمد هراتی (افشین)

این آثار را می توانید در برج میلاد، گالری شرقی گذرگاه مشاهده کنید.

نگارخانه شیرین و انیمیشن های جالب

G10

گالری شیرین این روز ها میزبان نمایش آثار نور الدین زرین کلک، انیماتور پیشکسوت است که آثار خود را در معرض دید علاقمندان قرار داده. برای مشاهده آثار انیمیشنی که به ندرت به گالری های تهران راه پیدا می کنند، به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه ی سیزدهم، پلاک ۵ رفته و برای کسب اطلاعات بیش تر به نشانی اینترنتی این گالری مراجعه کنید.

گالری شیرین ۲ با نوستالژی آمد

G11

گالری شیرین ۲ این روز های میزبان نمایشگاه تصویر سازی علی و حسن عامه کن است که آثار خود را تا ۲۰ شهریور در معرض دید علاقمندان قرار داده اند.

برای مشاهده آثار به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه ی سیزدهم، پلاک ۵ رفته و برای کسب اطلاعات بیش تر به نشانی اینترنتی این گالری مراجعه نمائید.

گالری امکان

گالری امکان تا ۲۹ شهریور سال جاری میزبان نمایش آثار رضا صدیقیان با عنوان حد است. برای مشاهده آثار وی به میدان هفتم تیر، کوی آقا محمدی شماره ۷۷ مراجعه کنید. از سایت اینترنتی گالری هم می توانید برای کسب اطلاعات نمایشگاه های بعدی این نگارخانه کمک بگیرید.

نگارخانه آتشزاد با منم آرش

G12

نگارخانه آتشزاد با نمایشگاه منم آرش تا ۲۹ شهریور ماه سال جاری میزان نمایش آثار هاله رحمانی است؛ نمایشگاهی که خود روایت گر یک حماسه بزرگ است.

نگارخانه آتشزاد در نشانی خیابان ولی عـصر، نرسیـده به میـدان ونک، خیابان عباسپـور ( توانیــر ) شمـالـی، بعـد از پـل همت، پـلاک ۲۳ در دسترس است. از این آدرس نیز می توانید به سایت گالری یاد شده مراجعه کنید.

گالری صا و پرفورمنس های تای تانیث

G13

گالری صا این روزها میزبان نمایش اثری از نازنین احمدی بوده که تا ۲۱ شهریور ماه در این نگارخانه در معرض بازدید علاقمندان قرار گرفته است.

این نگارخانه در نشانی پاسداران ، بوستان هشتم، پلاک ۱۳۴، طبقه همکف  قرار دارد و برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از سایت آن کمک بگیرید.

گالری نگر

گالری نگر تا ۲۰ شهریور میزبان نمایشگاه گروهی طراحی از ۹ هنرمند جوان تهرانی است که در ضلع جنوبی پارک قیطریه،‌ خیابان روشنایی، کوی دلارام شماره ۳۳ زنگ سوم در دسترس خواهد بود. توجه داشته باشید که این گالری روزهای شنبه تعطیل است.

نگارخانه ترانه باران

این نگارخانه این روزها میزبان نمایش آثار خوش نویسی محمد حسین فلاح است. برای دیدن آثار خطاطی وی به آدرس خیابان شریعتی، بالای پل رومی، خیابان شریفی منش، کوی لادن، شماره ۲۷ مراجعه کنید.

گالری سایه و دوران کودکی

گالری سایه نیز در این روزها میزبان نمایش آثار نقاشی عسل حاذقی و ثمین امید یزدانی، با عنوان دوران کودکی است.

گالری کارگاه هنر

این گالری تا ۲۴ شهریور ماه سال جاری میزبان نمایش آثار کاریکاتور پرویز شاپور و کامیار شاپور خواهد بود که در عرصه نقاشی-کاریکاتور ارائه شده اند. این گالری در  خیابان پاسداران، خیابان شهید‌کشوری، خیابان فرخی‌یزدی، کوچه شهید طاهری‌ شرقی، بن‌بست یاس، پلاک ۲ قرار دارد.

گالری سهراب

نگارخانه سهراب تا ۲۴ شهریور ماه میزبان نمایش نقاشی های مسعود بهنام است. عنوانی که این نقاش جوان برای نمایشگاه خود انتخاب کرده: بگذاریم که احساس هوایی بخورد معرفی شده است. برای مشاهده آثار به نشانی خیابان خرمشهر، خیابان شهید عربعلی، کوچه سوم، ضلع جنوب غربی میدان سوم نیلوفر، پلاک ۵، واحد ۱ مراجعه کنید.

گالری ایران شهر با صورت گریز

گالری ایران شهر این روزها میزبان نمایش تابلوهای نقاشی مرتضی خسروی با عنوان صورت گریز است. این نمایشگاه تا ۲۴ شهریور ماه دایر بوده و در نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی) خیابان سپند پلاک ۶٩ پذیرای بازدید علاقمندان خواهد بود.

گالری طراحان آزاد

این جا هیچ اتفاقی نیفتاده، نام نمایشگاه آثار مرجان ثابتی است که تا ۱۸ شهریور ماه در معرض دید علاقمندان قرار دارد. این گالری در نشانی خیابان ولیعصر (عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، پلاک ۵ قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیش تر به این نشانی اینترنتی مراجعه کنید.

گالری محسن با پانسمان

گالری محسن تا ۲۴ شهریور سال جاری میزبان نمایش آثار  اورزولا نویگه‌باور دانش‌آموخته‌ی هنرهای زیبا در آکادمی هنر مونستر آلمان است. او مدتی به عنوان معلم مدرسه فعالیت کرده و از دیگر کارهایش می توان به هنردرمانی در «اونیورسیتت‌کلینیکوم» در مونستر آلمان اشاره نمود. وی اکنون در عرصه عکس-چیدمان و طراحی، آثار خود را در معرض دید علاقمندان قرار  داده است.

برای دیدن آثار به نشانی ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک۴۲ مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیش تر به سایت اینترنتی گالری رجوع کنید.

گالری گلستان

نمایشگاه نقاشی نگارخانه گلستان این روزها میزبان نمایش آثار رضا جهانمردی است.

برای مشاهده آثار به آدرس خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ رفته و اخبار آن را از سایت اینترنتی گالری دنبال کنید.

نگارخانه دلگشا

نگارخانه دلگشا با گردآمندگاه تا ۵ مهر ماه سال جاری میزبان نمایش آثار شماری از هنرمندان جوان کشورمان است که در عرصه طراحی-نقاشی – چیدمان فعالیت می کنند. این گالری در نشانی خیابان کریمخان، خیابان ایرانشهر، کوچه مهاجر، پلاک ۳۰ واقع شده است.

نگارخانه زیر زمین دستان

این نگارخانه این روزها با عنوان تماشاگران فقط تماشاگرند با نمایش آثار بهنام صادقی به جمع گالری گردها آمده است. برای تماشای این آثار به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ رفته و  برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت نگارخانه مراجعه کنید.

نگارخانه مریم با شاخه ها آمد

نگارخانه مریم این روز ها میزبان نمایش آثار شبنم زند است که در زمینه فَرتور نگاری (Illustography) خواهد بود. عکس نگاری های خانم زند را در آدرس خیابان کریمخان‌‌زند، نبش خیابان نجات‌اللهی شمالی، بوستان حضرت مریم (س) مشاهده کنید.

نگارخانه هور با اساتید طراحی آمد

اساتید طراحی در نگارخانه هور میزبان نمایشگاه گروهی طراحی است که در آن آثاری از منصور قندریز، منوچهر معتبر، فرامرز پیلارام و عربعلی شروه، به نمایش گذاشته شده است. برای مشاهده آثار به نشانی  خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیش تر به این نشانی اینترنتی بروید.

نگارخانه ماه

نگارخانه ماه تا ۱۰ مهر ماه سال جاری میزبان نمایش آثار نقاشی، مجسمه سازی،‌ عکاسی و خطاطی است. آثار هنرمندانی هم چون: آیدین آغداشلو، محمد احصایی، آذر احمدی، حسین احمدی نسب، نازنین اصغرزاده، پروانه اعتمادی ، رضا افسری، رسول اکبرلو، هاوار امینی، ناصر اویسی، شاهو بابایی، رضا بهاروند، کیوان بیرانوند، ساغر پزشکیان، مجتبی تاجیک، صادق تبریزی، امیر صادق طهرانی، حسین چراغچی، قاسم حاجی زاده، مهرداد ختایی، حسین خسروجردی، خسرو خسروی، عبدالرضا دریابیگی، سوده داوود، علیرضا دیانی، محمد رحیمی، لیلا رضوانی، دنیا رستمی، رامین جمشیدی، امیر حسین زنجانی، فرزانه حسینی، مهرداد شوقی، مسعود عربشاهی، مهشید عزیزمحسنی، علی علوی، سمیرا علیخانزاده، رعنا فرنود، مهدی فرهادیان، عسل فلاح، مهرداد فلاح، محسن فولادپور، حسین کاظمی، حسین کاشیان، پرویز کلانتری، هوراد گرجی، فریده لاشایی، مقداد لرپور، رضا لواسانی، بهمن محمدی، منوچهر معتبر، فرشید ملکی، نزار موسوی نیا، علی اکبر میخک ، رضا هدایت، مرتضی یزدانی، امیررضا یاراحمدی در این نمایشگاه در معرض دید عاشقان هنر قرار گرفته است.

برای کسب اطلاعات بیش تر به نشانی خیابان آفریقا، کوچه گلستان، شماره ۲۶ مراجعه کنید.

نگارخانه آران

این نگارخانه میزبان نمایش آثار فواد فراهانی خواهد بود که تا ۲۳ شهریور میزبان علاقه مندان به هنر است. این نمایشگاه تنوع کتاب های هنرمندان ایرانی از نسل های مختلف و با برخورد های هنری متفاوت را که در سالهای اخیر خلق شده اند، به بیننده ارائه می کند.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود