با قلم موی نقاشی، دیواری زیبا طراحی کنید

با یک ابتکار چند ساعته، دیواری ساده را به اشکالی هندسی مزین کنید

با قلم موی نقاشی، دیواری زیبا طراحی کنید

اسم من لارا گامرمن (Laura Gummerman) است و می خواهم داستانی را در مورد تغییر رنگ دیوارهای اتاق منزلم در اختیارتان قرار دهم. خیلی وقت بود که من و همسرم هیچ تغییر خاصی در دکوراسیون منزل مان انجام نداده بودیم. همسر من، تاد (Tod)، که یک موزیسن است یکی از اتاق های خانه را به تمرین، نوشتن، ضبط و سایر کارهای مربوط به سازهای خود اختصاص داده. با گذشت زمان، این اتاق به یکی از کسالت آورترین اتاق های خانه مان تبدیل شده بود. او اصرار داشت که آن کاناپه بزرگی را که در طول ۱۳ سال گذشته نگه داشته بود را همچنان حفظ کند. این کاناپه تقریبا بیشتر فضای اتاق را اشغال کرده بود. همین جریانات باعث شد که به فکر تغییر کوچکی در دکوراسیون این اتاق بیفتم.

به نظرم رسید که به کارگرفتن مجموعه ای از طرح های هندسی جالب بتواند تغییر خوبی برای این مکان باشد و از آنجایی که دیوارهای اتاق به رنگ خاکستری بود تصمیم گرفتم که با قلم و شابلون، تغییراتی به این دیوارها بدهم. برای انجام این کار، این طور پیش رفتم:

2

وسایل مورد نیاز:
مقوا ( هرچقدر بزرگ تر باشد بهتر است. حتی می توان برای این کار از مقواهایی که قبلا مصرف شده هم استفاده کنید و اگر هم ندارید می توانید از نزدیک ترین مغازه چندتایی از آن را تهیه کنید)
چسب
قلم موی پهن نقاشی
تیغ موکت بری
گیره برای نگهداری وسایل موردنظر بر روی دیوار

اول به نظرم رسید که برای انجام این کار باید دیوار را به چند ردیف تقسیم بندی کنم تا بتوانم قالب ها را به درستی بر روی آن قرار دهم. زمانی که اندازه گیری های دیوار را انجام دادم متوجه شدم که ۴ قسمت مناسب است. سپس آن اندازه گیری را با مداد بر روی دیوار علامت گذاری کردم.

3

زمانی که اندازه بلندی دیواری را محاسبه کردم، یک تکه بزرگ مقوا را برداشتم و تا آنجایی که مقوا به من اجازه می داد، شکل های موردنظرم را بر روی آن پیاده کردم. سعی می کردم که مدام شکل ها را بدون جدا شدن بخش های مقوا تغییر دهم. قطعاتی را هم که لازم بود از مقوا خارج کنم با احتیاط از آن جدا می کردم تا شکل جدیدی بگیرد.

4

از همان گیره هایی که در وسایل مورد نیاز در این کار از آن نام برده شد، برای نگه داشتن قالب های آماده بر روی دیوار استفاده کردم. حین انجام این کار، به نحوه قرار دادن این قالب ها بر روی دیوار دقت کنید و دقیقا بدانید که مرکز اتاق در کجا قرار دارد و قالب ها را به درستی در کنار هم قرار دهید. اگر قالب مرکزی را به درستی بر روی دیوار تنظیم کنید، سایر قالب ها به طور خودبه خود و با در نظر گرفتن اندازه گیری هایی اولیه ای که از دیوار داشتید، درست از آب در می آید.

5

اکنون زمان آن است که قلم نقاشی را بردارید و قسمت های داخلی قالب را با آن قلم دنبال کنید و اجازه دهید که رنگ خشک شود. این کار برای آن است که وقتی برای بار دوم بخواهید رنگ آمیزی کنید، رنگ قبلی کاملا خشک شده باشد. اگر قالب شما هم مثل قالبی که من از آن استفاده کرده ام، دارای زوایایی است که قلم نازک تر می تواند در آن جاها بهتر عمل کند، این کار را در مناطق زاویه دار و ظریف قالب تان با قلمی نازک تر انجام دهید تا شکیل تر شود.

زمانی که این کار را به پایان رساندید، آن وقت گیره ها را بیرون آورده و قالب ها را هم از روی دیوار بردارید. مراقب باشید که این کار را با دقت انجام دهید. برای بیرون کشیدن قالب ها این کار را به صورت عمودی انجام دهید. اگر بخش های از قالبی که بیرون کشیده اید، آسیب دید می توانید از الگوی اصلی که تهیه کرده بودید، قالب جدیدی برای ادامه کار درست کنید. اگر کلیه مراحل را به دقت انجام دهید و در انجام اندازه گیری ها هم دقیق باشید، آنچه در نهایت می بینید، بسیار شکیل و زیبا خواهد بود.

6

7

8

انجام این کار بر روی دیوار تنها چند ساعت به طول می انجامد بنابراین از سرعت انجام این کار رضایت خواهید داشت. ضمن اینکه کلا  حدود ۳۵ هزار تومن را (۱۰ دلار) برای من آب خورد و اگر بپرسید که آیا هزینه مناسبی بود، خواهم گفت که بله چرا که بسیار از این اشکال هندسی زیبایی که اتاق را پر کرده، لذت می برم و احساس بسیار خوبی به من می دهد و تصور می کنم که آهنگ های بسیار زیبایی در این اتاق ساخته و نواخته خواهد شد.

منبع: abeautifulmess
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود