زنی که برای زنده ماندن مجبور شد نصف صورتش را جراحی کند

بیماری عجیبی که غده هایی وحشتناک را در صورت وی ایجاد کرده بود

زنی که برای زنده ماندن مجبور شد نصف صورتش را جراحی کند

مادری که غده های خطرناکی در صورتش رشد کرده بود، توانست با جراحی شانسی دوباره برای ادامه زندگی پیدا نماید. «جنیفر هیلز» (Jennifer Hiles) زنی اهل داکوتای جنوبی است که از بدو تولد به بیماری «ناهنجاری شریانی» (arterial venous malformation) مبتلا بوده.

h_bm_balloon_face_02584284jpg-js266046408-w600

این بیماری باعث می شود که ارتباطی غیر طبیعی میان عروق خونی و سیاه رگ ها برقرار گردد و همین امر موجب شده است که دو لایه رگ در زیر پوست وی تشکیل شود. مریضی نادر و خطرناک خانم هیلز باعث شد بدنش به شدت ضعیف گشته و هر لحظه امکان مرگ وی وجود داشته باشد.

خانواده وی بعد از سفر به نیویورک امیدوار بودند که عمل جراحی بتواند وی را درمان کند.

screenshot-52-w600

خانم هیلز ۲۹ ساله قبل از جراجی به مدت ۸ هفته از دستمال هایی نمک اندود برای انبساط پوستِ نواحی گونه و پیشانی استفاده نمود. آن ها برای رشد و باد کردن غده ها استفاده می شدند. سپس پزشکان با استفاده از جراحی این توده های عظیم را برداشتند.

وی در این رابطه می گوید: “هنگامی که در اتاق ریکاوری به هوش آمدم، احساس بسیار خوبی داشتم و حس انجام جراحی در من وجود نداشت. من به یکی از پزشکان گفتم که از صورتم عکس بگیرد و بعد از مشاهده آن بسیار خوشحال شدم.”

screenshot-53-w600

هنگامی که خانم هیلز به دنیا آمد، خانواده وی تصور می کردند در صورت وی نوعی خال مادرزادی وجود دارد. با گذشت زمان توده ها بزرگ تر شده و شکل ترسناکی پیدا نمودند. بیماری «جنیفر هیلز» در سن ۱۲ سالگی تشخیص داده شد و این شخص مجبور شد سال ها با آن کنار بیاید.

اما ظاهر تنها مسئله پر اهمیت نبود و خانم هیلز اعتقاد داشت چهره اش بعد از جراحی اهمیت چندانی برایش ندارد. شوهر ۲۷ ساله وی نیز طرز تفکری مشابه داشت و در این رابطه می گفت: “امیدوارم این جراحی برای همسرم مفید باشد، من تنها به یک همراه سالم نیاز دارم و ظاهر او بعد از عمل در اولویت های من قرار ندارد.”

screenshot-54-w600

این زوج همراه با دو فرزند ۵ و ۷ ساله شان برای انجام این جراحی (شامل ۶ مرحله فرعی) به بیمارستان «لیناکس هیل» (Lenox Hill) مراجعه نمودند. دکتر «میلتون وِینر» (Milton Waner) پزشک معالج خانم هیلز درباره این عمل گفته است: ” جراحی موفقیت آمیز بود و من از این بابت بسیار خوش حال هستم. وی توانست درمان شود و اکنون بسیار بهتر به نظر می رسد. او در زندگی اش با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده و اکنون این شانس را دارد تا در کنار شوهر و فرزندانش زندگی عادی را تجربه کند.”

screenshot-55-w600

علی رغم موفقیت آمیز بودن جراحی، روند درمان آن طور که باید و شاید سریع پیش نرفت و پوست گونه راست وی شروع به از بین رفتن نمود. خانم هیلز در این رابطه می گوید: “رخ دادن چنین اتفاقی بسیار وحشتناک است. من روزی ۱۰۰ بار به خودم در آینه نگاه می کردم و امیدوار بودم که روند درمان بهتر ادامه پیدا کند.”

screenshot-56-w600

با اینکه خانم هیلز برای ادامه درمان خود، باید جراحی هایی از این دست را در آینده نیز انجام دهد (پزشکان احتمال می دهند غده ها دوباره رشد خود را از سر بگیرند)، اما دیگر خطر مرگ به علت خونریزی وی را تهدید نمی کند.

screenshot-57-w600

او امیدوار است جراحی های آینده اش نیز به خوبی و طبق برنامه انجام شوند و بهبودی تا جایی ادامه یابد که بتواند با مردم ارتباط برقرار کند.

منبع: thesun
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود