نگاهی به تاریخچه سازمان ملی فضایی آمریکا: «ناسا» [تماشا کنید]

نگاهی به تاریخچه سازمان ملی فضایی آمریکا: «ناسا» [تماشا کنید]

سازمان ملی هوانوردی و فضایی یا به اصطلاح «ناسا» (NASA) را می توان بزرگترین نهاد فضایی در سراسر جهان به شمار آورد. در سال ۱۹۵۸ میلادی و پس از پرتاب ماهواره اسپوتینگ توسط اتحاد جماهیر شوروی، آمریکا تصمیم گرفت این سازمان را راه اندازی کند و با کمونیست ها به رقابت بپردازد. امروزه ناسا را می توان مهد علم و تکنولوژی بشر نام گذاری کرد که بهترین متخصصان و دانشمندان در سراسر دنیا را در اختیار دارد.

ساخت ایستگاه های فضایی متعدد مانند ایستگاه فضایی بین المللی، پروژه شاتل، اعزام انسان به ماه، توسعه اکتشافات توسط روبات ها و بهبود فناوری های پزشکی تنها گوشه ای از خدمات این نهاد عظیم و شگفت انگیز هستند. سازمانی که در ابتدا برای توسعه اهداف فضایی آمریکا شکل گرفته بود، اکنون ۱۸ هزار نیروی متخصص و ۴۰ هزار پیمانکار در اختیار دارد و بودجه ای سرسام آور (۱۸ میلیارد دلار) برای آن در نظر گرفته شده است.

ناسا محبوبیت زیادی میان مردم عادی و دانشمندان دارد. به همین دلیل دو نفر از کارمندان سابق این نهاد تصمیم گرفتند تاریخ ۵۸ ساله سازمان فضایی آمریکا را در ویدیویی کوتاه به تصویر بکشند. در ادامه از شما دعوت می کنیم این ویدیو را تماشا کنید تا بیشتر با تاریخ و دستاوردهای ناسا آشنا شوید.

منبع: boingboing
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود