جایزه “ایگ نوبل” امسال را مرد بُزی برد

مردی که سه روز در بین گله بزها و مانند آنها زندگی کرد

جایزه “ایگ نوبل” امسال را مرد بُزی برد

یک مرد انگلیسی با استفاده از دست و پایی مصنوعی و منحصر به فرد سه شبانه روز را در دامنه کوه های آلپ و در میان گله بزها زندگی کرد تا ضمن تجربه زندگی این حیوانات، جایزه “ایگ نوبل” امسال را از آن خود کند.

جایزه ایگ نوبل که در ۱۰ رشته اهدا می شود، مشابهی طنزآمیز از جوایز نوبل است و هر سال به افرادی می رسد که تحقیقات علمی آنها در وحله اول موجب خنده و در مرحله بعد حس تامل و تعمق را در دیگران برانگیزند.

goat-5

پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین چاپ انگلیس با انتشار این خبر، نوشت: «توماس توایتس» با طراحی و پوشیدن اندام مصنوعی که به او اجازه راه رفتن بر روی چهار دست و پا و چریدن با سایر بز‌ها را در یک مزرعه می‌داد؛ نامزد یکی از ۱۰ جایزه برتر امسال شده بود.

goat-man

وی که یکی از دو برنده جایزه زیست شناسی ایگ نوبل امسال محسوب می شود با بیان اینکه تبدیل شدن از انسان به بز و خو گرفتن به سبک زندگی آنها به هیچ وجه ساده نبود، گفت:  با مجموعه ای از متخصیصن مغز و اعصاب، دامپزشکان، محققان رفتارشناسی حیوانات، گله داران و بسیاری دیگر از افرادی که به شکلی با زندگی بزها آشنایی داشتند، مشورت کردم.

goat-man-2

وی اضافه کرد: اندام مصنوعی به من اجازه می داد مانند بزها چهار دست و پا راه بروم. همانند آنها علف می خوردم و البته در این ۳ شبانه روز به زندگی به عنوان یک انسان بسیار اندیشیدم.

goat-man-3

این در حالی است که توایتس در ابتدا قصد داشت فیل شود تا اینکه به توصیه برخی مشاورانش ترجیح داد برای درک و ایجاد ارتباط بیشتر با محیط اطراف، بز شود و از زاویه دید این حیوان به جهان پیرامون و البته انسان بودن و تمایزاتش با دیگر موجودات نگاه کند.

goat-man-4

این ابتکار در ظاهر طنز اما در اصل علمی توایتس مورد توجه بسیاری در فضای مجازی قرار گرفته است بطوریکه از وی دعوت شده برای تجربه ای مشابه به کشور چک سفر کند.

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود