برای تصمیم های زندگی خود، حتی مهم ترین آنها چقدر وقت بگذاریم؟

ایده آل گرایی، گاهی می تواند بدون گرفتن نتیجه موردنظر، تنها اتلاف وقت، پول و انرژی باشد

برای تصمیم های زندگی خود، حتی مهم ترین آنها چقدر وقت بگذاریم؟

 زمانی که مجبور هستید و در موقعیتی قرار گرفته اید که باید تصمیمی فوری بگیرید، معمولا چقدر طول می کشد که تصمیم نهایی را اتخاذ کنید؟ اگر آن تصمیم، مهم و بر میزان رضایتمندی شما در زندگی تاثیرگزار باشد، بهتر است زمان بیشتری را به آن اختصاص دهید. ممکن است برای انجام برخی از کارهای روزمره مانند پیراهنی که صبح می خواهید بپوشید وقت و استرس زیادی را متحمل نشوید اما تمام فعالیت های معمول روزانه به این ترتیب نیستند.

سایت «مانی باس»، به عنوان یک سایت راهکارهای مدیریت امور شخصی خاطر نشان می کند، افرادی که ایده آل گرا هستند عمدتا زمان طولانی تری را برای گرفتن یک تصمیم صرف می کنند. آنها عمدتاً نمی دانند با اینکار زمان، انرژی و حتی منابع مالی قابل توجهی را هدر می دهند. بعضی وقت ها، چنین سیاستی می تواند استراتژی خوبی به شمار رود. اما در اغلب موارد سبب تلف کردن وقت و در نتیجه رضایت کمتراز زندگی. نویسنده این گزارش یعنی اریک رِوِناسکارف در مورد تجربه خود چنین می گوید:

من نیز سال های سال چنین عمل می کردم و زمان طولانی را به گرفتن تنها یک تصمیم اختصاص می دادم. اینکه بخواهی همیشه بهترین ها را بخری یا داشتی باشی گاهی باعث رخوت و خستگی می شود. اما یک چیزی را می دانید؟ مهم نیست که چقدر زمان به گرفتن آن تصمیم اختصاص می دادم، اما مهم است که هرگز هم تمامی توقعاتم از تصمیم نهایی برآورده نمی شد. دلیل اصلی هم آن است که هیچ چیز بی نقصی که از همه لحاظ کامل باشد و بتوانی آن را داشته باشی وجود ندارد.

در بسیاری از موارد، اینکه زمان طولانی تری را برای گرفتن یک تصمیم اختصاص دهی، برای این است که خودت را راضی نگهداری که مثلا بهترین تصمیم را گرفته ای. به ندرت چیزی به عنوان یک تلفن هوشمند که بهترین باشد، کاری که بهترین باشد یا رابطه عاطفی که بهترین و بی نقص ترین باشد، یافته می شود. البته که می توان از برخی از تصمیم های بسیار اشتباه خودداری کرد اما در آخر روز می توانید تصمیمی را اتخاذ کنید که نزدیک به بهترین باشد. خوب است که توان پذیرش واقعیت را داشته باشید با این کار برای گرفتن یک تصمیم به اندازه ای که لازم است وقت می گذارید و زمان را بیهوده برای آن هدر نمی دهید.

منبع: lifehacker
بدون نظر

ورود